ZX-6R-tråden

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
hALoj!

Är det nån som har tips för att göra kawan lite mer "banvänlig"? Tänkte fixa den under vintern för eventuella bandagar nästa år!

Kraschpuckar? vilka då? Något man bör annars tänka på att eventuellt byta ut?
Jag vill ha den halv/halv dvs för enstaka bandagar samt också att den funkar för vardaglig bruk. Så inga extrema pengar ska läggas på den.

det gäller zx6r 1997.

Börja med att renovera gaffel och dämpare, Eller åtminstone byta olja i dem. De flesta kraschpuckar är väl lite same shit different name. Ställbara fotpinnar kan vara bra att ha, danmoto (kinaprylar) har några för typ 1200 spänn som funkar om man inte är alltför kräsen. Var beredd med stora locktitetuben bara.

Edit:
Se över dina däck också! De som satt på min när jag köpte den var 7 och 5 år gamla :näsblod
 
Last edited:

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Börja med att renovera gaffel och dämpare, Eller åtminstone byta olja i dem. De flesta kraschpuckar är väl lite same shit different name. Ställbara fotpinnar kan vara bra att ha, danmoto (kinaprylar) har några för typ 1200 spänn som funkar om man inte är alltför kräsen. Var beredd med stora locktitetuben bara.

Edit:
Se över dina däck också! De som satt på min när jag köpte den var 7 och 5 år gamla :näsblod

gaffel vart ordnad av förra ägaren för 1 år sen 2300mil(2500mil är den på just nu :) ) dämparen kanske är något jag kanske borde kolla då.

däcken är 2 år gamla, michelin radial pilot road eller vad de nu heter, de har gjort ca 300mil.
Köpte en riktig fräsch hoj :rock

Fotpinnar låter bra, tänkte inte ens på det!

R&G grejer är det bra eller ska man leta efter billigare alternativ istället?
Lite svårt att hitta såna delar för gamla kawan.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
gaffel vart ordnad av förra ägaren för 1 år sen 2300mil(2500mil är den på just nu :) ) dämparen kanske är något jag kanske borde kolla då.

däcken är 2 år gamla, michelin radial pilot road eller vad de nu heter, de har gjort ca 300mil.
Köpte en riktig fräsch hoj :rock

Fotpinnar låter bra, tänkte inte ens på det!

R&G grejer är det bra eller ska man leta efter billigare alternativ istället?
Lite svårt att hitta såna delar för gamla kawan.

Testa rd-moto! de brukar vara lite billigare och bra kvalitet.
Har du ställt in fjädringen?
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Testa rd-moto! de brukar vara lite billigare och bra kvalitet.
Har du ställt in fjädringen?

rd-moto ser bra ut :tummenupp

Har inte gjort något alls på hojen ännu. Har inte mycket erfarenhet av att ställa in olika inställningar, förutom det simpla preload på bakre från tidigare hojar.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Är det någon här inne som tjuvhåller på en förgasarbrygga till en -98a? (98-01?) Verkar vara billigare att skaffa en ny brygga än att köpa membran....
 

joacimbard

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Ort
Kumla
Hoj
Kawasaki ZX6R -07
Slip on

Tja, har nyligen köpt en ZX6R årsm. -07 och funderar på att köpa ett slip on för lite roligare ljud. Är det nån som har några tips? :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Någon som sitter på "Special Tool - Clutch Holder [C]: 57001-1243" och känner för att låna ut den en stund?
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
När jag köpte min hoj (en ZX6R 636, årsmodell 2013) så kom den med en tank som var lite skev och bucklig, men fullt användbar och möjlig att fixa. Har dock satt på en ny tank nu, och tänkte göra mig av med den gamla, men jag är lite osäker på vad fasen den kan vara värd? En ny kostade i alla fall 10 000. Om någon är intresserad och vill se bilder får man gärna PM:a. :D
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hey där

Kanske någon av er vet vad det är för skillnad på ett hjul från en ZX6R före och efter 2005, och
vad ett framhjul till ZX6:an väger?

Anledningen till frågan är att jag funderar på att montera ett framhjul från ZX6:an på min ZX7:a -98, och vill veta dels vilken modell som passar och dels vad det skiljer i vikt.
 

Tobbehehe

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Vänersborg
Hoj
02 kawasaki zx6r
Tjenare, införskaffat mig en zx6r 02 och just nu sitter den tråkiga "läppen" på så undrar ifall någon möjligtvis har någon Tailguard eller vet någon bra sida där man kan köpa en för att kunna få snyggare bakdel =):tummenupp
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Har en polare som funderar på att sälja sin hoj, ZX6r 2009, normalt skick för 40 lax är det en bra hoj för de pengarna?
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Ja det är ett mkt bra pris för en mkt kompetent hoj

Finns två hojar ute på blocket av samma modell, den ena för 65k den andra för 70k är de fantasipriser såhär lite mitt i säsongen eller det är vad de är värda...


Har ingen koll på denna marknad alls... :)

Edit: Min polare köpte hojen i slutet av 2012 och då hade den gått under 1000mil och var servad och klar på en mc firma i ängelholm för 50k hur hur fan kan de hojarna 5 år senare kosta mer ?!?!?!
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Finns två hojar ute på blocket av samma modell, den ena för 65k den andra för 70k är de fantasipriser såhär lite mitt i säsongen eller det är vad de är värda...


Har ingen koll på denna marknad alls... :)

Edit: Min polare köpte hojen i slutet av 2012 och då hade den gått under 1000mil och var servad och klar på en mc firma i ängelholm för 50k hur hur fan kan de hojarna 5 år senare kosta mer ?!?!?!

Jag förstår inte heller. Om de nu blir sålda så måste ju folk vara desperata efter beggade mc.
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top