ZX-6R-tråden

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Det här var på tiden, kanon med en zx6r-tråd.
Är nybliven ägare till en zx6r, namnet till trots.
Ser fram emot april och påsklov då jag får åka hem och rasta pärlan!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Haha, helt sjukt att vi varit på samma ställe och tagit snarlika bilder. :D Måste åka dit igen, helt underbara vägar, Sverige kändes som ett u-land när man kom tillbaka med alla potthål.
 

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Höganäs /Lund
Hoj
Ducati 749s
CorbenDallas skrev:
2041803 Vad för däck smällde du på? Har klart skillnad på hur profilen ser ut. Jag satte på SuperCorsa o dom funkade utmärkt. :tummenupp
Ah, okej, däckstyp har säkert jättestor skillnad :tummenupp , på min har jag haft pirelli (nån gatvariant).. innan dess hade jag metsler sport (160 brett), vilket kanske har gett extra bra kurvegenskaper då det är väldigt runt...

shit, jag kanske inte skulle byta tebax till 160 (men nya däcket ligger redan o väntar) :huvet

Mögel skrev:
2041808 Jag har 170 däck bak och jag tycker den blev mycket bättre och lätt styrd, Än med 160 iallefall. :)
Va hade du för däck på isåfall??, självklart vill man ha så brett som möjligt, men ger de oxå bättre köregenskaper, så varför inte :banana
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
CorbenDallas skrev:
2041803 Jupp! Ska slänga på nya käpor snart är planen så jag kan ta det då.

Jag gissar att mitt namn måste hjälpa som ett enormt dragplåster till däcksförsäljningen... :tummenupp

Härligt, jag känner för att skruva lite.
Tanken var att ditt namn skulle öka intresset för skiten, men tyvärr har inget hänt. Man kanske skulle försöka orka dra in en annons i annonsforumet istället?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Don Danielsan skrev:
2042924Va hade du för däck på isåfall??, självklart vill man ha så brett som möjligt, men ger de oxå bättre köregenskaper, så varför inte :banana


Jag har michelin pilot power, Och det är jag super nöjd med, Kostar rätt mycke och slits fort, Men det är det värt! :tummenupp
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Mögel skrev:
2043717 Jag har michelin pilot power, Och det är jag super nöjd med, Kostar rätt mycke och slits fort, Men det är det värt! :tummenupp


Jag köpte Michelin Pilot Road fram å bak i orginaldimension. Jag hoppas det skall funka i början på säsongen, jag har ju aldrig kört ZX6 så jag börjar på den säkra sidan.... Sedan har ju sport bättre fäste men jag behöver fler delar.....
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
Arne_Duck skrev:
2044510 Jag köpte Michelin Pilot Road fram å bak i orginaldimension. Jag hoppas det skall funka i början på säsongen, jag har ju aldrig kört ZX6 så jag börjar på den säkra sidan.... Sedan har ju sport bättre fäste men jag behöver fler delar.....
Jag körde 1200mil med min zx636r 03a och den fick hela tiden rulla på pilot road,
hade aldrig några problem med det, se bara till att värma upp det riktigt innan du börjar lägga ner riktigt.
5/5 är mitt betyg.
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
t-quick skrev:
2044868 Jag körde 1200mil med min zx636r 03a och den fick hela tiden rulla på pilot road,
hade aldrig några problem med det, se bara till att värma upp det riktigt innan du börjar lägga ner riktigt.
5/5 är mitt betyg.

Och nu får den rulla på pilot sport bak o dunlop racedäck fram..

gillar inte pilot road.. har testat den nån gång.. .men det blir lite slirigt...
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
Zxr_Green skrev:
2044897 Och nu får den rulla på pilot sport bak o dunlop racedäck fram..

gillar inte pilot road.. har testat den nån gång.. .men det blir lite slirigt...
förstår inte dom som tycker det är slirigt, kanske när det inte fått upp tempen men när det är varmt tycker jag inte det är något problem att skrapa fotpinnen :D
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
t-quick skrev:
2044985 förstår inte dom som tycker det är slirigt, kanske när det inte fått upp tempen men när det är varmt tycker jag inte det är något problem att skrapa fotpinnen :D

VAA?!?! har du skrapat MINA fotpinnar..haha
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
Zxr_Green skrev:
2045025 VAA?!?! har du skrapat MINA fotpinnar..haha
=)
org pinnarna var nere några gånger, lärde mig ta kurvor istället för att stunta :huvet
dock aldrig bankörd, ångrar att jag inte tog ut den på bana..
men fotpinnarna som sitter på nu lyckades jag inte få ner i asfalten.
 

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Höganäs /Lund
Hoj
Ducati 749s
Arne_Duck skrev:
2044510 Jag köpte Michelin Pilot Road fram å bak i orginaldimension. Jag hoppas det skall funka i början på säsongen, jag har ju aldrig kört ZX6 så jag börjar på den säkra sidan.... Sedan har ju sport bättre fäste men jag behöver fler delar.....


De e precis va jag köpt inför denna säsongen, jag har hört att dom ska va asbra iaf (mjukare gummiblandning i kanterna)... men de beror väl på hur man kör... tror dom räcker för mig iaf :)

Skiljer sig däcksformen på pilot road och pilot power?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Don Danielsan skrev:
2045780
Skiljer sig däcksformen på pilot road och pilot power?



Ja pilot power är för bana och väg och pilot road är bara för väg!
Pilot power är bättre grepp men dom slits mycke fortare! Så har jag fattat det som iallefall.
 

Kingslender

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ktm Duke 690 2008
Bra tråd, tog första turen nyligen skönt! Har lämnat in bågen för att justera ventilerna och byta chimsbrickor, sen ska den gå som ett skott.

Just det verkstaden skulle plocka bort strypbrickorna från förgasaren hoppas dom inte gnäller på besiktningen nästa år. Man vill inte åka runt med en 25kw när det egentligen är en 77kwh

/Andreas
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Don Danielsan skrev:
2045780 De e precis va jag köpt inför denna säsongen, jag har hört att dom ska va asbra iaf (mjukare gummiblandning i kanterna)... men de beror väl på hur man kör... tror dom räcker för mig iaf :)

Skiljer sig däcksformen på pilot road och pilot power?


Jo, power har en "aggresivare" profil. Skall väl vara mer lättsvängt antar jag. Kan bli nervöst för en ovan förare.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Köpte en uppsättning metzeler M1. Har kört med M1 fram o Pilot road bak innan, vilket var en god kombination för gata. Känns som att M1 är nått mittemellan pilot road och power.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top