Bankörning & RR

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
Kul att träffa Knut o Förgöraren för första gången:tummenupp Hoppas vi syns fler gånger under säsongen:D

Rock On!!:yoparty


Visst var det kul. Synd bara på vädret efter lunch. Men vi ses ju om 1,5 vecka uppe på Kinnerkulle.

/P

Vafan, det var ju gör-länge sedan ... det är fan överspelat:)

Men fortsätt du påminna mig så ska du få fan för det på Gotland:D

\m/

Räknar iskallt med ett försök till revanch. :pannkyss
Hur det nu skall gå till? Är ju grym nu med ny hoj och allt. :D

/P
 
Last edited:

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Jag vill också åka:hojcbr :( :(

Men fan, det är ju öppet på Falken på onsdag ...


Nån som är sugen på att dela släp dit eller?

\m/
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag vill också åka:hojcbr :( :(

Men fan, det är ju öppet på Falken på onsdag ...


Nån som är sugen på att dela släp dit eller?

\m/

Dennis på jobbet ska dit. Kolla med han.. Hade gärna åkt dit också. Men har tagit ledigt till annat den senaste tiden, hoppar över denna körning.

Saknar att köra på Falken ju, känns som evigheter sedan.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kan någon tipsa om lämplig fjädrings-setup att börja med för R1-98 på Falkenberg? Original-inställningen går kanonfint över ojämnheter på landsväg, men det känns lite sladdrigt när man börjar ta i lite genom chikaner och liknande.
 

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Härryda
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP
Kan någon tipsa om lämplig fjädrings-setup att börja med för R1-98 på Falkenberg? Original-inställningen går kanonfint över ojämnheter på landsväg, men det känns lite sladdrigt när man börjar ta i lite genom chikaner och liknande.


Börja med att läsa detta. http://www.ohlins.com/Motorcycle/Settingupyourbike/tabid/59/Default.aspx

Står mycket matnyttigt här, Får du till grundinställningarna rätt så funkar det bra, Läs av däcken. får du onormalt slitage får du kanske be nån om hjälp.

j-a
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Börja med att läsa detta. http://www.ohlins.com/Motorcycle/Settingupyourbike/tabid/59/Default.aspx

Står mycket matnyttigt här, Får du till grundinställningarna rätt så funkar det bra, Läs av däcken. får du onormalt slitage får du kanske be nån om hjälp.

j-a

OK, tackar!
Däcktryck föresten, har du nåt att säga om det för bankörning (i halvhyfsat tempo)? Det gäller ett par Metzeler Sportec M1, och Metzeler själva anger bara standardtrycken för min hoj.
 

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Härryda
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP
OK, tackar!
Däcktryck föresten, har du nåt att säga om det för bankörning (i halvhyfsat tempo)? Det gäller ett par Metzeler Sportec M1, och Metzeler själva anger bara standardtrycken för min hoj.

2,1 fram
2,1-2,4 Bak

Använd däcksvärmare eller kör 1 par lugna varv.

(Reklam) säljer Pro Heat. värmare bra priser.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag kom precis hem från min första bankörning med MC.
Det blev antal roliga och lärorika varv på Falkenberg banan i kväll
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
2,1 fram
2,1-2,4 Bak

Tack igen! :tummenupp
Jag valde att inte vara så drastisk till en början, utan testade att sänka till 2.5 bak och 2.2 fram. Pillade inte alls på fjädringssetupen, som är lätt modifierad från originalinställningarna och hojen funkade som jag tyckte klockrent runt banan. Man ska kanske inte försöka laga det som inte är trasigt. :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tack igen! :tummenupp
Jag valde att inte vara så drastisk till en början, utan testade att sänka till 2.5 bak och 2.2 fram. Pillade inte alls på fjädringssetupen, som är lätt modifierad från originalinställningarna och hojen funkade som jag tyckte klockrent runt banan. Man ska kanske inte försöka laga det som inte är trasigt. :)

Du ska inte gå under 2.2 fram nu i början för då känns den degig i kurvorna innan du fått upp tempen. Men bak kan du utan problem sänka mer.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Du ska inte gå under 2.2 fram nu i början för då känns den degig i kurvorna innan du fått upp tempen. Men bak kan du utan problem sänka mer.

OK, tackar!
Ska kanske tillägga att jag har kört rätt mycket bana och hör väl oftast till den snabbare halvan i "snabb" gatgrupp, så helt grön är jag inte. Kan det vara läge att sänka trycket ännu lite till kanske?

Har väl hamnat i ett läge där jag inte vet hur mycket mer jag vågar pressa min gatdäck med risk för att repa den hittills orepade hojen, så utvecklingen står nog ganska still just nu. :gnissla
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nu är det klart jag och Magnus kör erf på min 600 så alla tjockytusen hojar kan steka oss på anderstorpsrakan.

Vilka mer skall till torpet och harva?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top