Jag slapp pröjsa TFF!!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jag är så grymt glad just nu...!!! :banana

Som ni kan läsa i den här tråden så hamnade jag i luven med Trafikförsäkringsföreningen vid mitt senaste hoj-köp...

Den var tydligen påställd när jag köpte den och hur jag missat det vet jag inte men men.... Hur som så köper jag den o ställer den i garaget eftersom det är 3 decimeter snö ute.... när jag kollar om ägarbytet kommit in nån vecka senare ser jag att den e påställd och ställer av den... Sen dimper det ner en faktura på 2500:-!!! :huvet för att hojen varit i trafik utan försäkring..

Efter mycket slit och fax hit och dit så fixade jag det så att ägarbytet blev flyttat fram de 12 dagar det handlade om... idag så beställde jag uppgifterna om hojen och såg att datumet var ändrat och då ringde jag TFF och frågade om jag kunde makulera fakturan vilket jag kunde..

Jag trodde att det inte skulle spela nån roll eftersom den förre ägaren ringt sitt fb och kollat om det gick att flytta fram hans försäkring oxå men det gick inte....

Alltså skulle skulden helt enkelt komma till honom...

Sen ringde han TFF och kollade om han var i skuld... men han hade inget efterkrav så det såg ut som vi kom undan den här gången... :)


Nu ska jag använda mina 2500 som jag räknat med att behöva lägga ut på nått roligare... typ PCIII LR nått...
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ja tff, är inte mitt favorit "företag" men det är bra att dem finns när det händer tråkiga
saker i trafiken!
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
GRATTIS!!!

Antligen nan som lyckats slippa ur klorna pa Gorans tjyvlakejer #1. Underbart. Fan jag HATAR TFF. Just det dar med agarbytena ar ju rena rama nyset. Som gjort for att snyta stalar fran vanliga hederliga manniskor. Hur skulle det vara med en vanlig paminnelse om att nagot inte stammer med avstallning/forsakring INNAN man blir skinnad? Grattis igen :)

/Lasse
 

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
suzuki 1100
ReDan skrev:
Ja tff, är inte mitt favorit "företag" men det är bra att dem finns när det händer tråkiga
saker i trafiken!

Jag kan i stort sett inget om tff finns de nå situationer där man kan dra nytta av dom?
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
ove skrev:
Jag kan i stort sett inget om tff finns de nå situationer där man kan dra nytta av dom?

En natt för flera år sen sov jag över hos en gammal flickvän, vaknar på natten av en jävla smäll utanför fönstret, ser en bil "parkerad" i trädgården, med sig hade den tagit staket, postlåda, småträd rabatter etc .. killen som körde springer från platsen såklart.

Killen som körde var en välkänd parasit, oförsäkrad avställd bil, inget körtkort etc..
Mina gamla svärföräldrar fick då ersättning (tror de var 14 000:) utav trafikförsäkringsföreningen för skadorna parasiten åsamkat de, så visst kan de va till nytta med.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
ove skrev:
Jag kan i stort sett inget om tff finns de nå situationer där man kan dra nytta av dom?



Joo... om nån kör på dig eller din egendom utan försäkring på sitt fordon..

Då går TFF in som tredje parts betalare
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
ove skrev:
Jag kan i stort sett inget om tff finns de nå situationer där man kan dra nytta av dom?

Ja, när narkomanerna snor din motorcykel och kör över din syrra så vet du att det inte drabbar den oförsäkrade för då rycker tff in!
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Köp!

Läge att köpa en Trisslott?
Turen kanske håller i sig?? :D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Så du är en bedragare? Förfalskar statliga papper och lurar staten på pengar.

Jag ska gola ner dig deluxe :mad:



( Jag tycker inte såhär egentligen, och ska såklart inte tjalla. Men dubbelmoralen på detta forum är av astronomiska mått, dvs skitstor och utbredd )
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top