ZX9R-tråden

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Halloj!
Jag har precis kommit hem med min nyinköpta zx9r-98 och jag måste ju säga att den inte gjorde en besviken....Gått 1900 mil, en ägare, helt oskruvad och inte en repa!! Varför köpte man inte en tidigare...?
 

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
bild?

Halloj!
Jag har precis kommit hem med min nyinköpta zx9r-98 och jag måste ju säga att den inte gjorde en besviken....Gått 1900 mil, en ägare, helt oskruvad och inte en repa!! Varför köpte man inte en tidigare...?

Har du nån bild på din skönhet?
Jag ska iväg och köpa en Zx9R -95 imon, så det ser ut. Bara det är så fin som han har sakt på tel.
Några planer på pilla med den själv, eller bara hålla den helt orginal?
 

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Har du nån bild på din skönhet?
Jag ska iväg och köpa en Zx9R -95 imon, så det ser ut. Bara det är så fin som han har sakt på tel.
Några planer på pilla med den själv, eller bara hålla den helt orginal?

Håller på att försöka ladda uppe en bild från mobilen men jag får inte fram den... datasnille not..! Jag tänker inte pilla på den utan försöka att hålla den i det kanonskicket den är i nu.. Besiktade den idag utan problem och fick beröm för att den var i så fint skick. Roligt att höra! Ska försöka igen med bilden..
 

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Långshyttan
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Nu är det en bild uppe på min hoj på min profil.... Dålig kvalitet dock...
 

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Nu idag köpte jag mig en zx9r -95. Nu gäller det bara att hitta på nåt kul att göra med hojen under vinter. Det var ett ganska stort kliv från en zx750r till zx9r. Men fan va kul det va att köra igen.


Bild kommer under helgen!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Titta nu kom det en sån här tråd oxo ;) Min lilla blå står på service just nu, skulle fått denn förra veckan men ventilkåpspackningen som behövde bytas fanns inte i sverige :( I vinter har den fått stålspunna slangar runt om och ställbara fotpinnar. Fotpinnarna kommer så fort jag ordnat till lite distanser o en bromspump ;)

Finns en bild i garaget ;)
 
Last edited:

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Fick nöjet att åka en lagom tur idag med WCX.... Va skönt attt köra men fan va dåliga däck!! Dags att byta i veckan...

Nån som har bytt bakdel? Jag tänkte rensa rent där bak!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Nymonterade stompgrip. Undertail+oljeplugg är skickade såg jag. Bara en månad tills det blir premiäråk på Gelleråsen ;)

Ostebo: jag beställde en undertail+skylthållare från kneedraggers.com, 177USD för kittet. Vet dock inte passformen, men det e HotBodiesRacing o dom är hyfsat stora ;)
 

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter
Nymonterade stompgrip. Undertail+oljeplugg är skickade såg jag. Bara en månad tills det blir premiäråk på Gelleråsen ;)

Ostebo: jag beställde en undertail+skylthållare från kneedraggers.com, 177USD för kittet. Vet dock inte passformen, men det e HotBodiesRacing o dom är hyfsat stora ;)

Jag va inne och kolla på hemsidan, men fan jag har ju en äldre model. -95 dom bytte ju -98 och sen -02 så jag har den första modellen. Tyvärr vet jag inte vad det skiljer mellan min å -98:an.

Får nästan leta upp en 98 och kolla lite mer på den se vad det skiljer.

Dom hade inget till en -95 det suger lite...
 

Andreas L

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Småland
Hoj
ZX9R
Min första båge någonsin. Håller på att ta kort har fixat uppskrivningen.
Har bytt till miniblinkers.
 

Bifogat

  • PICT1740.JPG
    PICT1740.JPG
    124.9 KB · Visningar: 273
  • 2314526992.jpg
    2314526992.jpg
    50.1 KB · Visningar: 206

henke o

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Honda crf 450-08. R1-99
Fan vad sugen man blir... Skulle aldrig ha sålt min:huvet
Nu sitter man här med en moppe i stället.

Är jävligt sugen på att ha en igen, Någon som vill byta mot en Husaberg 501sm:tummenupp
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hur mycket drar dom ungefär? Ja har köpt en 99 och kör på trippen men vore ju kul och veta så man kan tajma tankningarna på långfärden..
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag funtar också på att byta till en R1:a. Vad säger du som kört båda? Nackdelar och fördelar??

JB

OK, NU kan jag återkomma med för och nackdelar ang zx9r vs R1 efter att kört en säsong med R1 nu: ):):) och kan säga som så här att R1;an kommer faktiskt till korta på alla punkter utom två, nämligen bansmisk gör den åttor runt zx9an + chassit som är mycket kompakt, sånt gillar jag men i övrigt så äger zx9an på ALLA punkter, då menar jag 98- mot R1 02-03:)
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Här är min, inte ombyggd (än) men jag har planer för henne. Därför kan det väl vara kul o se en fin originalhoj till en början så får vi se vad det blir av det om nån månad! Har en stor grej fixad från köpet o det är ett Yoshimura Trioval helsystem samt Dynojet! :yoparty :)
 

Bifogat

  • n1.JPG
    n1.JPG
    122.3 KB · Visningar: 181
  • n2.JPG
    n2.JPG
    121.7 KB · Visningar: 201

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hur mycket drar dom ungefär? Ja har köpt en 99 och kör på trippen men vore ju kul och veta så man kan tajma tankningarna på långfärden..

touring med min -00:a till Hamburg i 150-160 hela vägen, ungefär 0,6 l/mil
 

"Morpheus"

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Götet
Hoj
Ninja
Här kommer en bild med mig rainer och förgöraren, när vi väntar på att ta en söndagstur.:yoparty
 

Bifogat

  • ninjas.JPG
    ninjas.JPG
    42.9 KB · Visningar: 275

bertilsson_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Hillared
Hoj
zx9r -98
Tjena! Köpte mig en zx9r -98 runt påsk. Hur nöjd som helst med den. Men jag funderar på att dreva om den. Någon som har en åsikt om det är bättre att dreva ner den fram eller sätta på större drev bak? Samt hur många kuggar? Vill ju inte ligga på allt för höga varv vid längre sträckor.

By the way, trevlig sommar på er.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tjena! Köpte mig en zx9r -98 runt påsk. Hur nöjd som helst med den. Men jag funderar på att dreva om den. Någon som har en åsikt om det är bättre att dreva ner den fram eller sätta på större drev bak? Samt hur många kuggar? Vill ju inte ligga på allt för höga varv vid längre sträckor.

By the way, trevlig sommar på er.

ner en tagg i fram o du är först ut vid rödljusen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top