ZX9R-tråden

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Vet nån var man får tag på ninja dekalerna som sitter bak på hojen?
Jag har en röd-svart-00
 

HaremR6

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Stocktown
Hoj
ZX9R 98....obalans o taskigt bakdäck
SHA!
Kan inte nån berätta lite om hur det är o äga o köra en ZX9:an från 98....tjackade en sån för inte så längsen...pga gammal dröm om att äga en GRÖN-NINJA=ZX9:a!!) har inte ens provkört den än!!! Två-ägare (50år) o 3000mil i mintkondition!!!hihi... Har haft en Zxr400-91:a och en ZX6r 96:a tidigare,,,kan tänka mig att det skiljer sig mycke!!?....
Snart kan man väl börja köra igen.... inte så mycke kvar nu, VÅREN ÄR JUH HÄR!!! :banana (hoppas jag?)
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
HaremR6 skrev:
2045575 SHA!
Kan inte nån berätta lite om hur det är o äga o köra en ZX9:an från 98....tjackade en sån för inte så längsen...pga gammal dröm om att äga en GRÖN-NINJA=ZX9:a!!) har inte ens provkört den än!!! Två-ägare (50år) o 3000mil i mintkondition!!!hihi... Har haft en Zxr400-91:a och en ZX6r 96:a tidigare,,,kan tänka mig att det skiljer sig mycke!!?....
Snart kan man väl börja köra igen.... inte så mycke kvar nu, VÅREN ÄR JUH HÄR!!! :banana (hoppas jag?)

Är också nybliven ägare till en 98:a. Gillar cykloplyse (stavning?) bättre än delat! På vilken årsmodell bytte de till delat lyse??

Här är en bild på mig och min ZX9:a i ett insnöat garage..
 

Bifogat

  • liten ninja 1.JPG
    liten ninja 1.JPG
    98.4 KB · Visningar: 526

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Någon som har en verkstadshandbok liggandes på datorn?
De som finns i verkstadshandbokstråden fungerar inte och jag finner ingen heller :(

Eller kanske någon som har en liggandes hemma? :)

EDIT: Finns det någon på nätet kan vi ju lägga upp den i översta inlägget som vi kan göra till ett samlingsinlägg för alla goa zx-9r länkar :)

HaremR6 skrev:
2045575 SHA!
Kan inte nån berätta lite om hur det är o äga o köra en ZX9:an från 98....tjackade en sån för inte så längsen...pga gammal dröm om att äga en GRÖN-NINJA=ZX9:a!!) har inte ens provkört den än!!! Två-ägare (50år) o 3000mil i mintkondition!!!hihi... Har haft en Zxr400-91:a och en ZX6r 96:a tidigare,,,kan tänka mig att det skiljer sig mycke!!?....
Snart kan man väl börja köra igen.... inte så mycke kvar nu, VÅREN ÄR JUH HÄR!!! :banana (hoppas jag?)
Vad betalade du för din? :) Köppte min zx-9r -98a i förrgår för 43500 inklusive depåstöd bak, slipon och dynojetad :)
 
Last edited:

HaremR6

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Stocktown
Hoj
ZX9R 98....obalans o taskigt bakdäck
.luzt skrev:
2045672 Någon som har en verkstadshandbok liggandes på datorn?
De som finns i verkstadshandbokstråden fungerar inte och jag finner ingen heller :(

Eller kanske någon som har en liggandes hemma? :)

EDIT: Finns det någon på nätet kan vi ju lägga upp den i översta inlägget som vi kan göra till ett samlingsinlägg för alla goa zx-9r länkar :)


Vad betalade du för din? :) Köppte min zx-9r -98a i förrgår för 43500 inklusive depåstöd bak, slipon och dynojetad :)

40papp gick kalaset på, helt Original med ett hemmabyggt Slipoon!! dock ej dynojet och depåstöd!
 
Last edited:

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
HaremR6 skrev:
2046322 40papp gick kalaset på, helt Original med ett hemmabyggt Slipoon!! dock ej dynojet och depåstöd!

Hmm... Hur mycket tycker ni man kan höja värdet på en 98 om den har en helt ny motor?? Känns som jag betalade lite mycket för min... fast det var jag ju medveten om när jag slog till... 50K:- utrustad med slipoon, Tankskydd med väska, haynes verkstadshandbok... och ny motor då :) övrigt allt orginal!
 

HaremR6

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Stocktown
Hoj
ZX9R 98....obalans o taskigt bakdäck
Blue_F skrev:
2047926 Hmm... Hur mycket tycker ni man kan höja värdet på en 98 om den har en helt ny motor?? Känns som jag betalade lite mycket för min... fast det var jag ju medveten om när jag slog till... 50K:- utrustad med slipoon, Tankskydd med väska, haynes verkstadshandbok... och ny motor då :) övrigt allt orginal!

Jadu...svårt att säga...så länge du ee nöjd, så eee det ens egen plånbok som sätter gränserna...för mig var det plånboken....hehe...och jag ee nöjd...tycker du ska va hel nöjd med ditt köp, det är juh trots allt en KAWA :yoparty! Dessutom med ett nytt hjärta = många glädje mil kvar på den!!! :tummenupp +godis!...känn dig trygg! du har säkert gjort ett bra kap :pannkyss
 

PoH

motivlackerare
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
sökes
.luzt skrev:
2045672 Någon som har en verkstadshandbok liggandes på datorn?
De som finns i verkstadshandbokstråden fungerar inte och jag finner ingen heller :(

Eller kanske någon som har en liggandes hemma? :)

EDIT: Finns det någon på nätet kan vi ju lägga upp den i översta inlägget som vi kan göra till ett samlingsinlägg för alla goa zx-9r länkar :)


Vad betalade du för din? :) Köppte min zx-9r -98a i förrgår för 43500 inklusive depåstöd bak, slipon och dynojetad :)
Jag har manualen för -98 hemma på datorn nånstans. var kan man ladda upp den ?
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
ok ok efter allt snack om kawaskaki o ful grön färg etc etc..ger jag upp totalt..
JAG HAR HANDLAT MIG EN ZX9R -00 idag.....

hoppas på många sköna kommentarer och välkommnanden..
 

Bifogat

  • ZZL852-1001.jpg
    ZZL852-1001.jpg
    32.8 KB · Visningar: 290

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Blue_F skrev:
2045600 Är också nybliven ägare till en 98:a. Gillar cykloplyse (stavning?) bättre än delat! På vilken årsmodell bytte de till delat lyse??

Här är en bild på mig och min ZX9:a i ett insnöat garage..

Delat lyse kom 00 då blev även bakramen skruvad istället för svetsad

Larre< jag har bagster o väska till en 00 RÖD/SVART, du får den billigt /peter
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
HaremR6 skrev:
2045575 SHA!
Kan inte nån berätta lite om hur det är o äga o köra en ZX9:an från 98....tjackade en sån för inte så längsen...pga gammal dröm om att äga en GRÖN-NINJA=ZX9:a!!) har inte ens provkört den än!!! Två-ägare (50år) o 3000mil i mintkondition!!!hihi... Har haft en Zxr400-91:a och en ZX6r 96:a tidigare,,,kan tänka mig att det skiljer sig mycke!!?....
Snart kan man väl börja köra igen.... inte så mycke kvar nu, VÅREN ÄR JUH HÄR!!! :banana (hoppas jag?)

Tja det är ju en helt annan hoj med grym motor och har du bara kört 6;a från 96 så lär du märka skillnad, ex så lättades den 30 kg från zx9 97 till 98 så det är en mycket modernare hoj.
 

Guran

Adrenalinbehov
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 SMC -09
Åh, va fint med en GRÖN tråd.
här är min gröna skönhet
 

Bifogat

  • CIMG0452 (Medium).JPG
    CIMG0452 (Medium).JPG
    116.1 KB · Visningar: 270

KnoXX

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Grillby
Hoj
ZX10 R 06a
Här Är min Gröna :yoparty

Fast nu som fighter
 

Bifogat

  • Hojen.JPG
    Hojen.JPG
    134.4 KB · Visningar: 233
  • Hojen1.JPG
    Hojen1.JPG
    116.6 KB · Visningar: 205

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Tja! kanske klipper till med ett inlägg om min "Gröna" eller Oooops! Lila skönhet :D Fast egentligen är den Svart bas med lila pearl... drar även en bild på Mini Ninjan :)
 

Bifogat

  • ninja1.jpg
    ninja1.jpg
    32.9 KB · Visningar: 186
  • ninja2.JPG
    ninja2.JPG
    96.6 KB · Visningar: 187
  • minin.jpg
    minin.jpg
    27.5 KB · Visningar: 150
Last edited:

GyroTarzan

Always Coca Cola
Gick med
30 Apr 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 -00 + Kawasaki ZX9R -95
Någon som vet vart man kan hitta en servicemanual till zx9r -95 i pdf format?
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
äntligen klar..:)
 

Bifogat

  • #1.JPG
    #1.JPG
    112.5 KB · Visningar: 247
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top