Snart 2 st 125 cc.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Snart kommer min 125 cc dirtbike, det blir nog kul! Sen råkade jag av bara farten beställa en 125 cc scoter från ett annat ställe med, tänkte höra om någon har erfarnhet av 125cc scoter?

Modellen är 125 cc scotern, 125cc Qingqi från:

http://www.trendimport.se


Denna modell billigt "krafs" från Kina, men skall ha som billig(aste möjligt) pendlingsalternativ, med bränsleförbrukning på mellan 0,2-0,3, helförsäkring på 900 kr per år, så är det billigaste alternativ, om man frivilligt valt bort gå och cykla. Går den bara i 2 år så har den betalat sig själv i billigare omkostnader, mot gammal beggad bil.

Är exakt samma uppbyggnad som mped-scoter med variator, enkel och relativt undersfri drift med andra ord. Så är den slö får man väl pilla i lite lättare vikter o dona o ha sig :hihi
 
Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
aa den funkar säkert bra som pendlings alternativ,men varför tar du inte fiddyn som pendlings hoj :7peta :D
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
varför en kina hoj ? jag cyklar hellre :va nej men seriöst, en aprilia sr 125, lite dyrare - mkt roligare =) :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mr.PB skrev:
aa den funkar säkert bra som pendlings alternativ,men varför tar du inte fiddyn som pendlings hoj :7peta :D

OM jag inte hade haft så brått att handla fiddy så..nu börjar det komma modeller med lyse, blinkers som är registrerbara med.

Rent ekonomiskt är det oöverträffbart med skoter iaf, sen om den är ful, slö, tråkig, billig kvalitét så det skiter jag i :hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
sporTlovEr skrev:
OM jag inte hade haft så brått att handla fiddy så..nu börjar det komma modeller med lyse, blinkers som är registrerbara med.

Rent ekonomiskt är det oöverträffbart med skoter iaf, sen om den är ful, slö, tråkig, billig kvalitét så det skiter jag i :hihi

sporTlovEr has speaked :fakta
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
sporTlovEr skrev:
OM jag inte hade haft så brått att handla fiddy så..nu börjar det komma modeller med lyse, blinkers som är registrerbara med.

Rent ekonomiskt är det oöverträffbart med skoter iaf, sen om den är ful, slö, tråkig, billig kvalitét så det skiter jag i :hihi
jaha va konstigt :3freak
Inge kul om det är tråkigt ju!
Roligar o åka fiddy :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mr.PB skrev:
jaha va konstigt :3freak
Inge kul om det är tråkigt ju!
Roligar o åka fiddy :hihi

GARANTERAT roligare med fiddyn, är ca 20 dar kvar till den nedkomsten, ja jösses det måste röra på sig, bra botten vrid, med en 125 cc på ca 11 hk och den väger enbart 60 kg, så det är bra vikteffekt, om man nu räknar bort en fläskig chafför :tummenupp Man får aldrig jämföra med storhojen, men tror en sådan har en en obetalbar upplevelse i förhållande vikteffekt samt i pris, då de är så billiga i inköp.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
sporTlovEr skrev:
GARANTERAT roligare med fiddyn, är ca 20 dar kvar till den nedkomsten, ja jösses det måste röra på sig, bra botten vrid, med en 125 cc på ca 11 hk och den väger enbart 60 kg, så det är bra vikteffekt, om man nu räknar bort en fläskig chafför :tummenupp Man får aldrig jämföra med storhojen, men tror en sådan har en en obetalbar upplevelse i förhållande vikteffekt samt i pris, då de är så billiga i inköp.
många 125cc hojar har ett bättre effekt/vikt förhållande än den
 

kreidler

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2006
Ort
Norrland
Hoj
Kinki 125cc 06
Kinamoppe?

kieL skrev:
2005220 varför en kina hoj ? jag cyklar hellre :va nej men seriöst, en aprilia sr 125, lite dyrare - mkt roligare =) :D

Nja Kinamoppe, motorn är baserad på Hondas motor GY6, en av de mest tillverkade!
Och med billigast reservdelar!:D
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top