Honda SP1-tråden

Sqvist

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skövde
Hoj
BMW K1300s hp -12
sp2 skrev:
2066181
Sp`n är normalt väldigt stadig men ändrar man dessa saker så kan det behövas en styrdämpare!

Jag har en nyren. ö-styrdämpare liggande, men saknar tyvärr fästen, som passar på SP1,an. Är det någon här som har ett par över kanske??
Eller om nån kan lägga upp nått exempel på hur man monterat den.
("klämman" till dämparen har jag men inte mer)

Kommer inte att sänka fram, var ute igår och försökte att "titta" bort tailraisern men den flyttade sig inte. Inte heller bytte den ut sig mot ett 4-5mm schims och lade tillbaks sig i kartongen. :rolleyes: .
Har FORTFARANDE inte kunnat prova, pga väder :4skrika
 

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Södertälje
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
Hjälp! :3freak

Min soppa lampa blinkar lite av och till fast det är full tank nån som har någon aning om vad det kan vara?
Var sitter givaren till tanken?

h. Klabbe
 

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Södertälje
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)
Klabbe skrev:
2089715 Hjälp! :3freak

Min soppa lampa blinkar lite av och till fast det är full tank nån som har någon aning om vad det kan vara?
Var sitter givaren till tanken?

h. Klabbe

Hmmm...
Lite dålig respons här i Sp1 tråden tycker jag. :fatta!
Ingen som är sugen på en vild gissning...
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Jag klotade min gamla spetta i augusti förra året. Efter ett gäng veckors konvalecens var jag i alla fall på benen och for iväg och impulsköpte en GSXR750 så att jag skulle ha något att åka på.
Inget ont om gixxern det är en skitbra hoj, men fanskapet saknar ju utstrålning! Hur mycket jag än försökte kunde jag aldrig älska den hojen. Så efter att jag avverkat det första 25 milen på Suzukin i år bestämde jag mig för att sälja. Sagt och gjort, i fredags kom den lycklige köparen och hämtade den.

Igår var jag iväg och handlade en SP1:a igen. Äntligen efter 8 månader och 4 dagar känner jag mig som en hel människa igen. Det är SJÄL i den hojen!!!
 

Sqvist

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skövde
Hoj
BMW K1300s hp -12
Klabbe skrev:
2098552 Hmmm...
Lite dålig respons här i Sp1 tråden tycker jag. :fatta!
Ingen som är sugen på en vild gissning...

Jodå den sitter med allt annat i tankarmaturen, tog isär min tank igår för att
lämna den på tätning, (jodå... den läcker i svetsen till bakre fästet :brinnerup ). Har i.a.f. provkört med höjd bak nu och mycket riktigt blev det som att hålla en gris i röven (lite lätt nyckfull).

Fortfarande ingen som har fästen till en styrdämpare eller varför inte en komplett styrdämpare med fästen och som vill sälja så klart?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Efter ha kuskat runt lite på nya hojen, ca 50 mil eller nått, så måste jag bara säga vilken underbar hoj sp1:an är:tummenupp. Det va nån som sa att den va tungstyrd, tycker den leker lätt igenom kurvorna och funkar alldells perfa för min kör stil. En annan e ju van och brottas med en gammal Zx9a från -96 på +200 kg, denna är ju en aningen lättare så, det kan ju inte bli bättre... :D
Dock är den törstig som attans, det kan jag hålla med om. Men helt klart värt det....

Vet inte om det är jag som inbillar mig eller inte,,, men jag tycker jag bromsar mindre och använder motorbromsen mera på spettan.... :va
Är iaf helt klart super nöjd med Bettan och kommer nog inte släppa henne på ett bra tag.... :Bugar
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Hejsan!
Jag skall ha nytt bakdäck till min spetta, MEN(samma visa i år igen fast med ny hoj) jag vet inte om jag skall ha 180 eller 190?
Jag har förstått att den blir lite mer lättsvängd med 180, men hur mycket mer lättsvängd?, märks det markant så att säga?
Tacksam för svar av någon kunnig!
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Skillnaden mellan 190 och 180 är inte hisnande enligt min mening (gatkörning).
Jag upplevde nästan skillnaden större från byte mellan 2st 180-däck av olika fabrikat (BT010 till Pilot Power), men det kanske var psykologiskt. Kör numera på 180-däck, mest för att de brukar vara billigare.
Prova 180 i år och bilda dig en egen uppfattning om skillnaden.
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Sqvist skrev:
2110451 Jodå den sitter med allt annat i tankarmaturen, tog isär min tank igår för att
lämna den på tätning, (jodå... den läcker i svetsen till bakre fästet :brinnerup ). Har i.a.f. provkört med höjd bak nu och mycket riktigt blev det som att hålla en gris i röven (lite lätt nyckfull).

Fortfarande ingen som har fästen till en styrdämpare eller varför inte en komplett styrdämpare med fästen och som vill sälja så klart?

Så här ser mitt fäste ut! Det du inte ser är en stor bricka som sitter under den stora muttern, på brickan sitter en arm(klamman som sitter mitt på dämparen) som för dämparen åt sidorna när du svänger!
 

Bifogat

  • Kopia av IMG_0049.JPG
    Kopia av IMG_0049.JPG
    129.7 KB · Visningar: 199

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Tiger302 skrev:
2107051 Jag klotade min gamla spetta i augusti förra året. Efter ett gäng veckors konvalecens var jag i alla fall på benen och for iväg och impulsköpte en GSXR750 så att jag skulle ha något att åka på.
Inget ont om gixxern det är en skitbra hoj, men fanskapet saknar ju utstrålning! Hur mycket jag än försökte kunde jag aldrig älska den hojen. Så efter att jag avverkat det första 25 milen på Suzukin i år bestämde jag mig för att sälja. Sagt och gjort, i fredags kom den lycklige köparen och hämtade den.

Igår var jag iväg och handlade en SP1:a igen. Äntligen efter 8 månader och 4 dagar känner jag mig som en hel människa igen. Det är SJÄL i den hojen!!!

Och jag som funderar på att byta till en fireblade -05:a :confused:
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Åkte första åkturen i går...Första intryck med nya topparna och sprutet är att den skjuter på fett från 7000 och upp till skyddet. Samt att den låter ganska speciellt när jag tog bort cam silencer sprockets från kammarna.
Gassvaret är mycket bättre mot tidigare, så nu ser man fram mot Virtasalmi körningen.
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Hej

Jag har gått och blivit väldigt intresserad av en sp-1 eller sp-2:a..
Tycker helt klart den röd/svarta sp-1:an är snyggast, men så såg jag denna 2:an på mobile.de (länk längst ner) Tycker dock den färgsättningen är väldigt ful, men är det en betydligt bättre hoj kanske man kan stå ut med det..
Vad tror ni? Är denna sp-2 ett intressant objekt?


sp-2:an på mobile.de
 

Sqvist

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skövde
Hoj
BMW K1300s hp -12
sp2 skrev:
2125059 Så här ser mitt fäste ut! Det du inte ser är en stor bricka som sitter under den stora muttern, på brickan sitter en arm(klamman som sitter mitt på dämparen) som för dämparen åt sidorna när du svänger!

Tackar :tummenupp
Provade spettet på Kinnekulle i helgen, och det var väl sådär. Årets första bandag och min första på 3år, så det blev gansk lungt tempo. Men som diskuterat tidigare i tråden finns det nog lite att göra med fjädring och vikt.
Fick ett kul tips att ta bort vakum klockan på insuget som tydligen stryper motorn (Stänger insuget)mellan 4 & 6000 varv:3freak

Nu har jag i.a.f. provkört :)
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Nu är det praktiskt taget klart. Jag byter min sp1 till en blade -05. hojen är bokad å jag byter nycklar nån gång nästa vecka. Bytet pga att jag vill ha mer effekt. Synd bara att det blev en utan varken karaktär eller själ då... :D
Men det är ju iaf en honda :Bugar
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Trevlig tråd det här då jag går i SP1 eller SP2 tankar, men har ju inte fått varken köra eller provsitta en ännu.
Så min fråga till er här är om den är någorlunda tacksam i körställning för nån i min storlek. 193cm 99.9kg
Är så kär i den hojen och det vore synd om man inte fick plats.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Mr_Nilsen skrev:
2150989 Trevlig tråd det här då jag går i SP1 eller SP2 tankar, men har ju inte fått varken köra eller provsitta en ännu.
Så min fråga till er här är om den är någorlunda tacksam i körställning för nån i min storlek. 193cm 99.9kg
Är så kär i den hojen och det vore synd om man inte fick plats.

Är rätt nära till styret å känns liten i körställning jämfört med blade -98. Kompisen tyckte oxå den kändes liten å han har gsx-r 750 -00. Men åk till nån som äger en å provsitt. Finns säkert nån här på SH som låter dig sitta på deras pärla...Jag bor nog lite långt bort misstänker jag... Framsidan???
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Mr_Nilsen skrev:
2150989 Trevlig tråd det här då jag går i SP1 eller SP2 tankar, men har ju inte fått varken köra eller provsitta en ännu.
Så min fråga till er här är om den är någorlunda tacksam i körställning för nån i min storlek. 193cm 99.9kg
Är så kär i den hojen och det vore synd om man inte fick plats.


Jag är 192cm 85 kg och tycker allt att jag sitter ganska bra på spettan.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
då är man ny medlem på den här tråden! bild kommer till helgen :tummenupp
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Grattis till en kanon hoj.... :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top