Honda SP1-tråden

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Tack för svar! Ska kontakta Folksam och prata om hojförsäkringen. Har avställningsbar, tjänar på det i nuläget då jag tyvärr kör så väldigt lite.. Ska se vad de kan göra för pris i mitt fall om jag väljer åretrunt.
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Alternativa fotpinnar

Någon som anskaffat andra fotpinnar(för föraren)och har rekommendationer på var man hittar bra produkt till godtagbara priser??
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Tack för svar! Ska kontakta Folksam och prata om hojförsäkringen. Har avställningsbar, tjänar på det i nuläget då jag tyvärr kör så väldigt lite.. Ska se vad de kan göra för pris i mitt fall om jag väljer åretrunt.

Hm...
Kollade just på IF:s hemsida https://www.if.se/privat/forsakringar/fordonsforsakringar/mc-forsakring
Där skulle jag bara betala 212kr/månad (2544kr/år) för min mc. Helförsäkring. Det var ju billigt.
Kanske dags att byta bolag?!?
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Någon som anskaffat andra fotpinnar(för föraren)och har rekommendationer på var man hittar bra produkt till godtagbara priser??
Håller på att byta till harris justerbara.
Har dock saknats massa grejer, köpte begagnat.
De justerbara som finns med kvalité är väl dessa, Sato, Tyga, Gilles och TSR. Undvik Danmoto!

Fasta pinnar så verkar Woodcraft vara något som folk är nöjda med.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Kapten Grrr

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2013
Ort
Stavanger
Hoj
2000, Honda SP1
Spettan startar inte efter längre tids garagevistelse.
Två och ett halvt år har passerat sedan spettan var på vägen men sista turerna jag hade så tändes FI lampan under körning speciellt när man gasa ur.
Nu när jag vrider på tändning så är FI lampan släkt. Bränslepumpen är tyst. Startmotorn snurrar utan problem.
Releena bak i kutsen klickar inte vid tändning, förstått att de har nånting med pumpen att göra. Men vilken funktion har de egentligen?
Är det någon som har elschema liggande

Tacksam för svar
 
Last edited:

Kapten Grrr

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2013
Ort
Stavanger
Hoj
2000, Honda SP1

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Hej
Min gröna neutral-lampa lyser inte längre. Den lös när jag startade hojen för nån dag sedan men inte sedan när jag kört en stund och la i neutral.

Det är förmodligen dålig kontakt nånstans, men vart sitter givaren? Inuti motorn? :(
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Hej
Min gröna neutral-lampa lyser inte längre. Den lös när jag startade hojen för nån dag sedan men inte sedan när jag kört en stund och la i neutral.

Det är förmodligen dålig kontakt nånstans, men vart sitter givaren? Inuti motorn? :(

Den lagade sig själv och lös fint sista svängen innan vintervilan. Får la gå över sensorn till våren.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Vad ska ett sådant här kit kosta? 5000.--? Utan hojen.

IMG_20190702_134037 (1280x960).jpg IMG_20190702_134058 (1280x960).jpg
IMG_20201103_150441 (1280x960).jpg IMG_20190717_133922 (1280x960).jpg

Med vänlig hälsning Toyman
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Oljevent burken som sitter under insugsbryggan, har den nån egentlig funktion? Kan man ta bort den och "T" där det behövs för att leda in vevhusventilationen in i luftburen?
Skit som inte "behövs" behöver man ju inte skjutsa runt på.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Är det någon som är sugen på att sälja en fin SP-1 -00 är jag intresserad.
Svensksåld och tämligen oskruvad original i gott skick efterfrågas.
mvh
micke
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Oljevent burken som sitter under insugsbryggan, har den nån egentlig funktion?
Det finns hur mycket som helst skrivet i ämnet på interwebben. Det som händer när du plockar bort/fixar med den är att den tappas bort och försvinner. Vinst i motoreffekt - har du en pissig motor så vinner du relativt mer än om du har en tajt fräsch motor. En hästkraft, möjligen. Den fräscha motorn ger 130 hästar med ventilationen i originalskick. 130 med ventilation ut till den fria luften. Den sunkiga ger 120 och möjligen 121 utan ventilation till luftburk. Dvs räknat mellan arslet och tron på fan och hans moster. Du tjänar mer i ax genom att banta 1 kg. Lägg tid på något som är kul istället.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Höhöhö!!!, Jodå, nog så sant att det kanske inte gör någon större skillnad o att banta ner fettot är mer bang 4 bucks- men då bryggan ändå ska lyftas upp för att sätta stooora fiina luftburken så tänkte jag städa lite där nere i virrvarret av bröte- less is more, typ.
Och jag sätter mej o googlar lite o ser vad som gäller för spettan, frågan här var en snabb tanke som flög i mej?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top