Honda SP1-tråden

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
njae.....men sitter man o lirkar på växelpedalen så ser man ju faktiskt hur axeln sviktar en aning- så vafför inte lägga lite bling även där, som kaaanske gör nytta??
beställde en guldig sådan, passar bra till skivorna och fälgarna som är "guldiga".
ska bli intressant att se om förstyvningen av axeln ger något reelt resultat.

//jj
Jodå, jag har funderat är nyfiken på upplevt resultat. Det är en ganska ny grej han tagit fram det här, så jag avaktar lite feedback.
Finns ju även ett kit som byter grejer inne i växelförarmekanismen som skall göra växlingarna exaktare
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
nu har "gear shaft support" från racetorx anlänt, den der bra ut- men bäst var påsen med danskt godis som var medskickat:D!!- totte och honan fick avnjuta den medan jag åtnjöt den vackra, eloxerade samt nållagrade fidusen, återstår bara att montera den samt resten av moppen.....

//jj
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
En sak som slog mig nu.. Har Sp1:an startspärr? Den gamla motorn jag köpte kom med styrenheter och allt men inga nycklar. Vill gärna veta om den kommer starta innan jag lägger pengar på att leta upp kabelhärva.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Nope ingen startspärr oavsett årsm.

Gött! :banana

Då blir det ebay och ragga kabelhärva. Eller någon här sitter kanske på det jag behöver?

Behöver nummer 6 på bilden, den tjocka korven.

WIRE-HARNESS-REAR-Honda-MOTO-1000-SP1-2001-VTR1000SP1-F__2901.jpg
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Dags för nya däck!

Vad kör ni på era hojar?? Jag har länge tänkt boka broms och kurvkurs, men det kommer som det ser ut inte bli av i år heller. Jag måste byta däck i år då de som sitter på är äldre än arvssynden… Jag vill ha bra däck för inspirerade svängar då och då när det blir lite tid över. Inga vörstinggrejer med samtidigt må kvalitén vara hög. Hade tänkt budget ngnstans runt 3000:- Alla tips och råd mottages tacksamt!!
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Dags för nya däck!

Vad kör ni på era hojar?? Jag har länge tänkt boka broms och kurvkurs, men det kommer som det ser ut inte bli av i år heller. Jag måste byta däck i år då de som sitter på är äldre än arvssynden… Jag vill ha bra däck för inspirerade svängar då och då när det blir lite tid över. Inga vörstinggrejer med samtidigt må kvalitén vara hög. Hade tänkt budget ngnstans runt 3000:- Alla tips och råd mottages tacksamt!!
Bridgestone t31. Kommer du iväg på bkk ändå bridgestone s21
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Hej på er :)

Jag är lite sugen på hojbyte & SP1-an ligger närmast på listan Sedan finns ju SP2-an med & undrar om vad är de största skillnaderna mellan 1 & 2?

SP2-an ligger något högre på prismässig, är det värt att lägga de extra slanten på den?

Nån som haft båda två i så fall skulle vara kul att höra era erfarenheter om det
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Finns flera här som haft båda och säkert kan ge detaljerad info. Det jag kommer på är att SP2 hade en annorlunda (lättare?) swing, lite förbättrad insprutning ( inte så mkt av/på känsla ) pch nån extra hästkraft.

Att SP2:an ligger högt i pris beror nog på att de är än mer sällsynta och ofta behandlats väl av sina ägare och därmed håller ett fint skick ( att döma av de få som finns på blocket ).
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nytt bakdäck ( dunlop sportsmart 2 max, 190/50 ) , olje + filterbyte och lite puts. Kört c:a 40 mil.
Den står mest och ökar i värde :kär

Nja nu ska vi inte ta i så vi spricker här men däremot håller sig spettan prismässigt, allt mellan 30 till runt 55 beroende på årsmodell, skick och mil!
 
Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hur tänkte Honda när man måste demontera (krångligt!) höger kåpa för att kunna fylla på olja?
Varför gjorde man en sadel hård som en sandsäck?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top