Honda SP1-tråden

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
jaha, säsongen slut och spettan står smutsig i garaget och väntar på mej.....till denna vintervila ska baksvålen bytas och i samband med det ska fälgen pulverlackas så den matchar framfälgen.
annat vettefan?, se om där är nått mer skit som går och plocka av som inte fyller nån funktion?, nån som plockat bort "catch" tanken till vevhusvent? eller det är bara dumt att ta bort den?
kanske hitta nåt grenrör som man kan sätta tigen i göra 2-1 blås?. skaffa gaffeltätningar och byta blod i gaffeln ska i varje fall göras (går det att göra nåt med original studsaren bak??- nytt blod i den skulle nog behövas oxo). se om det går och pilla dit luftboxen som numera ligger hemma- andning är ju viktigt!

tja, får se vad som görs- men först skrubba av skiten på'na (skäms att hon står smutsig.....!!:fakta)

//jj
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ja..problemet med SP1 är att den inte får vara skitig..då blir det ju bara en vanlig honda.. :)

En grej som skulle vara kul, vore om man kunde få till en underligganda ljuddämpare, typ KTM RC8 / Buell..men det är väl på tok för trångt.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
"En grej som skulle vara kul, vore om man kunde få till en underligganda ljuddämpare, typ KTM RC8 / Buell..men det är väl på tok för trångt."

och myyycket troligt- BULLRIGT!!!!!, trångt är det och iom trångt blir det ingen volym, och ingen volym resulterar i extremt hög volym ut:D!!

vad har ni ute i stugorna för planer för era spettor??- kunde va kul och höra vad som skall göras och vad som det dröms om:tummenupp

//jj
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Har äntligen bytt packboxar och styrlager i min röda SP1, köpte först pyramid parts koniska lager men fanns inte plats för gummitätningen så lagret klämde åt den när man spände skiten. Blev förbannad på det så köpte original istället, med kulor. Ska byta olja och filter samt kopplings- och bromsvätska sen när jag nog klar med den.

Har köpt ledningar för att konvertera en SP1 och en SP2 till stick coils, så kommer möjligen meka med det längre fram i vinter.
 

MrAndy

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
Klippan
Hoj
Söker första hoj
Jag har lite jag ska hinna med innan sässongen börjar igen. Jag ska ha tag i en Powercomander samt montera på lite godis på spettan ????Jag håller på att montera min durbhan luftburk nu och står i valet och kvalet om att dra in vevhusventilationen i luftburken eller ha det öppet genom ett K&N filter under.

Vad säger experterna om detta? Att varm vevhusluft går ner i maskinen igen ger knappast någon effekt... men hur går det om man skippar det?


Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Kladdigt? Och besiktningen lär inte tycka om det om det upptäcks, fast det lär dom inte göra ändå..
 

MrAndy

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
Klippan
Hoj
Söker första hoj
Där sitter en liten behållare med dräneringsslang (som dock är pluggad) idag men den var där inget kladd i... besiktningsmannen hittar nog ingen vevhusventilation om han så försöker i de trånga utrymmena ;) jag tänker mer på hur vevhusventilationen funkar utan hjälp av vacumet som uppstår när kolvarna är på väg neråt .. ?
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Just nu är det fix med min gamla veteranbil, rostlagning....
Så sp:n står still....
Borde kunna skaka fram pengar till ny fjädring om man nöjer sig med sånt det inte står Öhlins på.
På tal om fjädring så har jag en styrdämpare till salu.
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Hej. Jag har 2 fina beg kylare ligger h+v (ej olje kylet) och en original stötdämpare. Har legat I garaget länge nu och äger ingen sp1 längre så slumpas för 1000:- + frakt. mvh Micke 0735055953
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Tänkte ev frångå mina principer ang originaliteten på min sp å ev skaffa en hugger.
Nån som ligger på en som vill sälja? OBS krav är att den inte ska vara i ett stycke med kedjeskyddet.
Gärna Pyramid och svart


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
+1 på den!
DHC är dyrt som fan och omständigt att skeppa hem över pölen.
Men det är löjligt fina prylar han gör. Dregglar över en luftbox med lock i kol!:drool
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Usch ja va dyrt! Men ack så vackra saker. Men i sann småländsk anda lutar det åt billigare pyramid för 45 £ + frakt
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
kasta allt som har med vevhusventilationen i närmsta papperskorg, plugga locken eller köp nya på ebay.:tummenupp. ps under locken finns det lite järnskrot som också ska bort
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Jag har en Power commander 3r över, har precis bytt till usb varianten. Klart värt att köra med om man ska prova :), den är mappad med en mapp för korta slipons och flapper modden, mycket lenare gång på min som annars är orginal. Smsa mig 070 58 00 58 Noll så fixar vi bra pris :)
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
i min backspegel tornar 4 st cyklar upp sej- en ser lite annorlunda ut, ett stort hål i mitten mellan 2 stora lyktor- funderar lite......hmmm känns igen detta. cyklarna närmar sej och snart brakar helvete lös......det låter.... det låter mycket och det låter GOTT!!!, förbi mej passerar en spetta (som tyvärr såg lite taskig ut- ommålad och saknade det "rätta" looken), high pipes sitter på den och farten på gruppen är upphetsande dock inte uuuberfort.
allt detta utspelade sej på den lilla vackra ön Reunion- vid skrivande stund ca 30 minuter sedan......det kändes gott att se och höra en spetta, i mitt fall så ska snart spettan min ut och luftas, och krokiga vägar ska undersökas och rida på floden av vridmoment och underbart ljud.......låt mej komma hem och låt det bli redig vår hemma!!

//jj
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
hehehe!!, suget blev för stort.....blev en liten "känna på" runda idag. första milen var lite fyrkantig och bångstyrig- fullt med skit i vägkanter och lite fuktig väg med på sina ställen- men efter att ha tangerat 2++ hundra och värmt upp gummina med det, så infann sej den sköna känslan att bryta ner'na i kurvorna och göra det hon vill och är bäst på= KÖRAS!!

//jj
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Det blir inte premiär för min del förrän allt grus är uppsopat och de värsta tjälskotten gått ihop. Planerar detta event till mitten Maj möjligen :tummenupp

Tror däremot jag skall ladda batteriet lite. Det brukar kännas bra.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
vad kör ni för däck och varför?- vad gillar ni hos de däck ni har på och vad ev ogillar ni?

just nu sitter Metzeler M5 nånting på min- gillar dom och baksvålen har stått emot slitaget bra, kletiga när tempen kommit upp (lite diffusa när det är kallt) för feg för att prova gränsen för våtgreppet:D

//jj
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top