Honda SP1-tråden

Kapten Grrr

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2013
Ort
Stavanger
Hoj
2000, Honda SP1
Hej. En snabbfråga..
Någon som an rekomendera ett bra eftermarknads plastkit? Helst ABS?
Skall lakera själv så helst enfärgat men om någon vet om ett med dekaler på så är ju inte de hela världen
Passform prioriteras

Apropå långkörning med SP så klarade jag av Rättvik-Stavanger på en dag. 82mil å 9h
Inget jag tänker göra igen :) skall till Portugal i sommar men satsar på en ny hoj VFR1200x någon som kan rekomendera denna?
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Hej. En snabbfråga..
Någon som an rekomendera ett bra eftermarknads plastkit? Helst ABS?
Skall lakera själv så helst enfärgat men om någon vet om ett med dekaler på så är ju inte de hela världen
Passform prioriteras

Apropå långkörning med SP så klarade jag av Rättvik-Stavanger på en dag. 82mil å 9h
Inget jag tänker göra igen :) skall till Portugal i sommar men satsar på en ny hoj VFR1200x någon som kan rekomendera denna?

Vtr-klubben drar till flekkefjord i Juli, häng på oss på våran lördagsutflykt vetja!!
 

Kapten Grrr

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2013
Ort
Stavanger
Hoj
2000, Honda SP1
Vtr-klubben drar till flekkefjord i Juli, häng på oss på våran lördagsutflykt vetja!!

Vilket datum? Är i Portugal i början av juli tillbaka till Stavanger i mitten av juli ca. Skulle vara superkul å hänga med då på eran dagsutflykt. Det är fantastiska vägar här i distriktet.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Köper sällan mc-tidningar, men i senaste Bike föräras SP-1 med en sida under avdelningen "Icons". Hyffsat välskriven text och inte ett ord om bränsletörst-tjatet :)
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Köper sällan mc-tidningar, men i senaste Bike föräras SP-1 med en sida under avdelningen "Icons". Hyffsat välskriven text och inte ett ord om bränsletörst-tjatet :)

Där ser du, en sp drar inte för mycket, hade det varit sant hade det stått där :glömdet:hihi
Bra artikel! tack för infon :tummenupp
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
bränsletörst?? förstår inte...???:confused:, en sp1 tar aldrig för mycket:fakta!!!
sitter och trummar lite med fingrarna och fundrar på om ebaj ska sponsa med nya broms/ kopplingsgrepp- hmmm, ett nytt framdäck är beställt idag i varjefall (gamla av och fälg pulverlackas), borde snart ringa och boka lite service tid och mappning oxo...tja- det börjar bli mycket nu:)

//jj
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Det blir en order snart till David Silver spares, på nya bromsbelägg och luftfilter. Oljefilter köpte jag 3-pack sist så det finns. SP1:an ska inte rulla en meter 2015 innan jag gjort riktig service, har jag lovat mig själv :brinnerup
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
sådärjans, små söta broms/ kopplingsgrepp, inte det värsta kines skiten utan nått liiiite bättre. känns jävligt solida och goa. hoppas att nya framsulan kommit oxo...:kär

//jj
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
underligande avgasrör- finns det sådana till spettan eller dom som ev har gjort det har knåpat själva?
ser ju vissa fördelar med att flytta tyngd från högt läge till lågt, det som kanske är bökigt är att där är lite plats i kåpan för att dölja det?
men visst hade utblås i stil med panigale vatt rätt kingigt?

//jj
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
trångt är det, kollade lite snabbt idag när jag var inom och hämta framhjulet, en våt dröm som får förbli en dröm.......
20+ papp för ett ladybird känns en aning svårmotiverat, vilka full system har "low mount"?, high mount tycker jag inte är så snyggt- harmonin i linjerna och det klassiska utseendet med low mount gillar jag. dagens moderna moppar med pipor i sadeln gillar jag inte så värst......känns som fel väg att gå med "mass concentration" tänket, kåttar och duccar med underliggande ser znyggt ut och ligger i linje med tänket ovan. lite som med flygplan, akrobatiska sådana har inte en massa vikt ute i "hörnorna"- just för att reaktionstider och manöverbarhet ska bli optimala.

//jj
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
trångt är det, kollade lite snabbt idag när jag var inom och hämta framhjulet, en våt dröm som får förbli en dröm.......
20+ papp för ett ladybird känns en aning svårmotiverat, vilka full system har "low mount"?, high mount tycker jag inte är så snyggt- harmonin i linjerna och det klassiska utseendet med low mount gillar jag. dagens moderna moppar med pipor i sadeln gillar jag inte så värst......känns som fel väg att gå med "mass concentration" tänket, kåttar och duccar med underliggande ser znyggt ut och ligger i linje med tänket ovan. lite som med flygplan, akrobatiska sådana har inte en massa vikt ute i "hörnorna"- just för att reaktionstider och manöverbarhet ska bli optimala.

//jj

Föredrar originaldragning egentligen jag med.
Jag kan vara ute och svamlar nu men har för mig att folk borta i amerikat haft nån sorts skarvbit på sina ladybirds så att man kunnat köra typ ackra slippisar med originaldragning. Detta är dock inget jag är säker på, jänkarna gör ju så mycket konstigt med sina bågar...
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
jaha.....pillat av packboxen på framhjulet och kollat lagerdimension- står 22BC56 på innerbanan, på gummitätningen står det 20BCS21NSE. lagret är mätt till Id 22, Yd 47, bredden kan vara typ 13??
vad har vi för lager som inte skuldsätter mej hos honda för resten av livet som skulle passa??, kollat runt lite men det verkar vara en liiiten djungel med just dessa lager....

och sen- hur i glödheta får man ut dom??

//jj
 
Last edited:

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
lager hittade hos min lokala lagerleverantör, 160 kr st inkl moms. fanns packboxar oxo. visst, lite dyrt kanske för lagerna- men med tanke på att det nu blir kvalitetslager och dimensionerna är lite udda så är väl priset trots allt ganska hyggligt. såg nån firma i england som hade lager oxo- men då tillkommer ju frakt och sån skit.
kollat på tuben hur man får ut lagerna- blev till att köpa sej en avdragarsats:rock, och den lär man ju ha nytta av på flera ställen.
så, världsproblemen lösta!!:D

//jj
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Var har ni era försäkrade? Fattar inte vad som hänt, min kostar över 1000:- i månaden hel oavsett var nu. Förra året var det bättre, är precis fyllda 30 och haft kortet i 4 år.
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
LF Jkpg bra shit de! Om man jämför bolag dvs! Oavsett så är det ett rån! Fick en höjning på 200kr i år
Betalar 6600 helförsäk/helår
Löjligt att en 13 År gammal trött sp ska kosta så mycket, samt att den klassas som sporthoj :arsele:crash
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Sjuka jäkla pengar för en sp1a för mig.. när jag letade så ville de ha 17k å då tror ajg det va bara halv... lixom wtf!!! :D
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Om nån nu tycker det är kul med ett Ladybirdsystem, alltså helsystem enligt ovan med dubbla överliggande burkar så har jag ett NYTT liggande som jag släpper billigt.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Hur mycket är billigt? Fan.. nä det passar sig ändå inte på min ghettohoj, jag har ju inte ens sp2 sving, då är det väl kört? :gnissla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top