Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vem vare??!?!?

Vem vare som köpte spettan på Blocket för 38.000???

Vem fakking köpte?

_______________________________
Flying Finn:

Då är vi två! :tummenupp

När jag prata med säljaren (2 timmar efter inlagd annons) så var det en kille som skulle titta och hämta den igår.... Det blev nog så...
Varför undrar du? Du tyckte det var lite dyrt ju...:krama
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
ja det gør den!! :tummenupp

Nej det gör det inte :)

Fast det beror på vad vi pratar om. Ett slip-on system passar inte eftersom standard grenrör har flyttat anslutningen mot ljuddämparen på SP2 vänster sida. Höger sida passar...

Ett helsystem kan passa, men det beror på modell så det är inte säkert. Eftersom svingen är annorlunda och utrymmet mellan sving och motor inte ser samma ut (standard SP1 grenrör passar inte SP2 i pga av detta). Det går att göra helsystem som passar båda modellerna och det finns sådana.

Tänk även på att SP1 har runda avgasportar och SP2 D-formiga. Ett aftermarketsystem med rund anslutning kan passa SP2 men man får inte den optimering dom D-formiga grenrör ger. SP2 orginal grenrör har D-formig anslutning - och passar inte SP1.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nej det gör det inte :)

Fast det beror på vad vi pratar om. Ett slip-on system passar inte eftersom standard grenrör har flyttat anslutningen mot ljuddämparen på SP2 vänster sida. Höger sida passar...

Ett helsystem kan passa, men det beror på modell så det är inte säkert. Eftersom svingen är annorlunda och utrymmet mellan sving och motor inte ser samma ut (standard SP1 grenrör passar inte SP2 i pga av detta). Det går att göra helsystem som passar båda modellerna och det finns sådana.

Tänk även på att SP1 har runda avgasportar och SP2 D-formiga. Ett aftermarketsystem med rund anslutning kan passa SP2 men man får inte den optimering dom D-formiga grenrör ger. SP2 orginal grenrör har D-formig anslutning - och passar inte SP1.


Ok, det var ju bra att veta, denna fråga har säkert tagits upp 100 gånger men jag var tvungen att få svar... Har hittat några slipon på ebay som jag var lite intresserade av och vissa var till sp2.... :brinnerup
Så nu blev det inte så många kvar....

tack iaf!!!!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Ok, det var ju bra att veta, denna fråga har säkert tagits upp 100 gånger men jag var tvungen att få svar... Har hittat några slipon på ebay som jag var lite intresserade av och vissa var till sp2.... :brinnerup
Så nu blev det inte så många kvar....

tack iaf!!!!

Du är ute efter att byta till kolfiber-slipon har jag förstått?

Ta en titt på PJ-engineering så hittar du kanske rör som passar dina befintliga, så slipper du byta helt och hållet!http://www.pjengineering.co.uk/products.asp?cat=8&pg=4
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Lite bilder på min hoj för tillfället.... :gnissla:rolleyes::yoparty
 

Bifogat

  • DSC07425.jpg
    DSC07425.jpg
    235.7 KB · Visningar: 76
  • DSC07426.jpg
    DSC07426.jpg
    233.8 KB · Visningar: 87
  • DSC07427.jpg
    DSC07427.jpg
    236.4 KB · Visningar: 73
  • DSC07430.jpg
    DSC07430.jpg
    237 KB · Visningar: 74
  • DSC07433.jpg
    DSC07433.jpg
    235.3 KB · Visningar: 80
  • DSC07436.jpg
    DSC07436.jpg
    231.3 KB · Visningar: 76
  • DSC07439.jpg
    DSC07439.jpg
    240.3 KB · Visningar: 76
  • DSC07440.jpg
    DSC07440.jpg
    238.5 KB · Visningar: 72

333halfevil

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2007
Ort
kjøbenhamn
Hoj
Honda SP1, Honda SP2 ,Honda VTR1000F, Aprilia RSV SP 2000
Nej det gör det inte :)

Fast det beror på vad vi pratar om. Ett slip-on system passar inte eftersom standard grenrör har flyttat anslutningen mot ljuddämparen på SP2 vänster sida. Höger sida passar...

Ett helsystem kan passa, men det beror på modell så det är inte säkert. Eftersom svingen är annorlunda och utrymmet mellan sving och motor inte ser samma ut (standard SP1 grenrör passar inte SP2 i pga av detta). Det går att göra helsystem som passar båda modellerna och det finns sådana.

Tänk även på att SP1 har runda avgasportar och SP2 D-formiga. Ett aftermarketsystem med rund anslutning kan passa SP2 men man får inte den optimering dom D-formiga grenrör ger. SP2 orginal grenrör har D-formig anslutning - och passar inte SP1.

du har ret :), jeg antog at det var et aftermarkd system, tack for at utpensle det :tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Blev jäkligt snyggt med vitt och svart:yoparty Och med den svarta ramen ser skit snyggt ut:Bugar
Ska bli kul att se resultatet:banana

Ja, den kommer bli kanon snygg! En SP1 som ingen anna har!:yoparty
Jag har nu beställt orginal dekaler då passformen på kopiorna inte var så bra..... Inte billigt med dekaler.... Men så snyggt det blir då!!!!:banana
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Jaha, då var spettan såld, ägarbytespappret postat o hojen hämtad.
Verkade dock som om det var en nöjd köpare som åkte hem med den.
Nu får det bli något annat, lycka till med era SP-maskiner, vårda dom ömt o kör hårt.
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jaha, då var spettan såld, ägarbytespappret postat o hojen hämtad.
Verkade dock som om det var en nöjd köpare som åkte hem med den.
Nu får det bli något annat, lycka till med era SP-maskiner, vårda dom ömt o kör hårt.

Vart kommer den rulla nu nånstans.... Hur mycket pruta han?:rolleyes:
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Ingen aning, i nuläget är jag så hojsugen så det skulle kunna bli vad som helst.
Men man får hålla huvudet kallt...
En SP-1:a kanske, det är ju fina hojar.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top