Sidan 2 av 298 FörstaFörsta 123456782752102 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 5958
  1. #21
    Twin addict Sugars avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    SP1
    Inlägg
    233
    Tja, min blev ju då stulen i sommras!
    Behöver jag säga att jag kommer ha problem med humöret när alla tar ut sina älsklingar till våren.. buhuu

  2. #22
    Medlem Duke0s avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Söderköping
    Hoj
    Kawasaki ZX6R
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Swede 1000R
    Hej.
    Åker åkså Sp-1, underbar hoj, verkligen underbar supebikekänsla
    V-tvinnar e mer manligt än radfyror

    De ju troligt att dom är..
    Ungefär som traktor är mera manligt än F1 bil
    lugn...

  3. #23
    Ehhhh
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    az
    Hoj
    Nej
    Inlägg
    4 556
    Citat Ursprungligen postat av Duke0
    De ju troligt att dom är..
    Ungefär som traktor är mera manligt än F1 bil
    Ett intelligent svar i rätt tråd Gixxer 600

    Räkna Honda civic mot corvette

  4. #24
    juckar å snurrar å bär mig åt Snigels avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    ZX10R
    Inlägg
    365
    Citat Ursprungligen postat av jonas69
    jag hade en, mycket trevlig hoj förutom körställningen
    Så snygg med den kulören på fälgarna precis en sån vill jag ha

  5. #25
    Klotmeister A©s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    V-ås
    Hoj
    Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Sugar
    Tja, min blev ju då stulen i sommras! Behöver jag säga att jag kommer ha problem med humöret när alla tar ut sina älsklingar till våren.. buhuu
    Fan va surt.. Köpa 1 till då ???

    Citat Ursprungligen postat av bebbe
    Ett intelligent svar i rätt tråd Gixxer 600

    Räkna Honda civic mot corvette
    HaHaHaHaHaHaHa !!

    Veckans bästa inlägg....
    Senast redigerat av A© den 2006-03-12 klockan 14:26.
    The devil is a loser, and he is my biiiaatch

    ┌П┐(◣_◢)┌П┐

    Trolling isn't a hobby, it's a way of Life.

  6. #26
    Medlem Svedbergs avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    i skogen
    Hoj
    Honda RS125, Honda RVF400,RM250, RM125
    Inlägg
    1 364
    Citat Ursprungligen postat av bromsklossen
    Klart man åker Spetta! Har iofs bara kör den ca 10 mil men så köpte jag den den 14 feb i år. Har haft bla en Blade innan men är nu tillbaka i twin-träsket

    Skall till Sachsenring å spana MotoGp med nåra polare till sommaren så det blir en bra utvärdering av hojen
    " Att tanka innan man talar ar som att torka sig i roven innan man skiter" ar annars det korrekta citatet...
    RVF400, RS125R, RM250, KX500

  7. #27
    Bybo K.Ls avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Markitta
    Hoj
    GSX-R1000 -09, XT660Z -08
    Inlägg
    520
    Köpte min -00:a i höstas. Hade blade -98 före. Har bara kört ca 35mil med den än så länge.

  8. 2006-03-12, 20:25

  9. #28
    Bybo K.Ls avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Markitta
    Hoj
    GSX-R1000 -09, XT660Z -08
    Inlägg
    520
    Citat Ursprungligen postat av Strider
    Jag är väldigt glad att jag har sålt min.
    Får man fråga varför???

  10. #29
    MC Doktorn
    Gäst
    Tycker SP1 orna är riktigt snygga men förefaller vara gjorda av bly 215kg fulltankade ?

  11. #30
    Bybo K.Ls avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Markitta
    Hoj
    GSX-R1000 -09, XT660Z -08
    Inlägg
    520
    Citat Ursprungligen postat av 2ono
    Tycker SP1 orna är riktigt snygga men förefaller vara gjorda av bly 215kg fulltankade ?
    Du har helt rätt. En CBR 125 är ju lättare...

  12. #31
    Ehhhh
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    az
    Hoj
    Nej
    Inlägg
    4 556
    Varför skall folk gnälla om hojar i en tråd för entusiaster? PMS

    Hojarna är lite tunga, ja. Men de är ju inte senaste teknik heller. En ZX7:a är också tung som exempel. Men med lite fix är dehär hojarna klart överlägsna i form utav kännsla i körningen. Finns ingen R6, R1 i världen som ens kommer i närheten utav den kännslan.

    Kan säga att om man inte har storleksproblem i någon kroppslig region så att man bara MÅSTE ha mest effekt och minst vikt så erbjuder sådana här hojar någonting helt annat. Antar att det är någonting man måste ha kört hoj ett tag för att uppskatta.
    Senast redigerat av bebbe den 2006-03-12 klockan 20:55.

  13. #32
    Tidigare Dee_cati Anderss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Arboga
    Hoj
    Säsongsavslutning
    Inlägg
    17 723
    Citat Ursprungligen postat av Roger_SWE
    Jag måste säga att jag är mycket nöjd med min SP-2:a. Jag har lite svårt att hålla fingrarna i styr, så jag har moddat den lite grann.

    # Rensade bort allt skräp = två mjölkbackar med skrot.
    # Spaklade igen några hål och lackade kåpans insida sidenmatt svart.
    # Öhlins dämpare och Öhlins moddad gaffel.
    # Den Tyska luftburken 23 istället för 7liter och 0,3 istället för 3,3Kg.
    # Har tillverkat nya insugstrattar. Längre och bättre radie.
    # Acrapovic kolfiber/titan + Tillverkade nya fästen för ljuddämparna.
    # PowerComander 3r + bänkkörning.
    # Har tillverkat ett litet diodbakljus med integrerad nummerplåt.
    # Nya Dunlop D208 RR

    Ser fram emot en ny sommar med Hyndan. Bidrar med två bilder på henne.

    Den där var bland det vackraste jag har sett! Synd att inte jag har en sån bara
    Det står mellan Sp1/2 och Ducati, hittills lockar Duccen mest men samtidigt känns det mer vettigt med en SP..........

  14. 2006-03-12, 21:53

  15. #33
    Klotmeister A©s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    V-ås
    Hoj
    Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Strider
    För tung
    Slöstyrd
    Kass original fjädring
    Drar mer soppa än den värste fyllkaja
    För lite effekt
    Smalt effektregister
    Skulle ha kostat alldeles för mycket pengar att få den som man skulle vilja haft den.


    Men bromsarna var bra
    Må hända..... Men är helt klart den snyggaste hojen som gjorts...
    The devil is a loser, and he is my biiiaatch

    ┌П┐(◣_◢)┌П┐

    Trolling isn't a hobby, it's a way of Life.

  16. #34
    Skoj på hoj Roger_SWEs avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Ducati x 3
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av Strider
    För tung
    Slöstyrd
    Kass original fjädring
    Drar mer soppa än den värste fyllkaja
    För lite effekt
    Smalt effektregister
    Skulle ha kostat alldeles för mycket pengar att få den som man skulle vilja haft den.
    Men, ändå är den helt underbar

  17. #35
    Grävling på vridstark bagge! Kaparns avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Kniven
    Hoj
    Spetta å en Honda CR 500
    Inlägg
    100

    Jag har oxå

    Sp1! snygg, högljudd och tungstyrd....
    Kan det bli bättre!
    Member of Apesquad Racing

  18. #36
    Medlem MickeGs avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Hus
    Hoj
    KTM RC56-R
    Inlägg
    744
    Citat Ursprungligen postat av Roger_SWE
    Jag måste säga att jag är mycket nöjd med min SP-2:a. Jag har lite svårt att hålla fingrarna i styr, så jag har moddat den lite grann.

    # Rensade bort allt skräp = två mjölkbackar med skrot.
    # Spaklade igen några hål och lackade kåpans insida sidenmatt svart.
    # Öhlins dämpare och Öhlins moddad gaffel.
    # Den Tyska luftburken 23 istället för 7liter och 0,3 istället för 3,3Kg.
    # Har tillverkat nya insugstrattar. Längre och bättre radie.
    # Acrapovic kolfiber/titan + Tillverkade nya fästen för ljuddämparna.
    # PowerComander 3r + bänkkörning.
    # Har tillverkat ett litet diodbakljus med integrerad nummerplåt.
    # Nya Dunlop D208 RR

    Ser fram emot en ny sommar med Hyndan. Bidrar med två bilder på henne.
    Har du gjort några ställbara trattar än??? säg till jag vill ha ett par.....
    Själv har jag inte tid att bygga på spettan just nu.

  19. 2006-03-13, 19:57

  20. #37
    Värmlandspöjk Mattiazs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bergen, Norge
    Hoj
    2017 KTM Super Adventure S
    Inlägg
    2 219
    Citat Ursprungligen postat av
    Må hända..... Men är helt klart den snyggaste hojen som gjorts...
    Nu låter ni precis som ducatisterna när de försvarar sitt val av hoj

  21. #38
    Ehhhh
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    az
    Hoj
    Nej
    Inlägg
    4 556
    Är väl tyvärr så att en SP1 från början är alltför anpassad för att vara en superbikeracer. Den är en racer som blev anpassad till gatan. Vilket resulterade i en alltför tung hoj tyvärr. Sedan så är pylarna dyra så som motor som är oerhört överdimentionerd för sitt effektuttag. Detta resulterade i att om hojen skulle kunna säljas för ett något sånär humant pris fick man spara lite på någonting. Därav fjädringen. Allt detta tillsammans med att Hondas ingengörer verkar vara lite väl konservativa ibland (CBR 1000 och CBR 600) resulterar i ett inte allför lycket originalpaket men den har en oerhörd potential! Jag skalade av ca 30-35kg på min (blev nog igenkligen ännu mer i slutet) fick upp motor effekten med 10-12hkr. Fixade lite med justeringar, ride hight mm. Detta för ett pris av kanske sammanlaggt ca 20k plus massor med jobb. Detta resulterade i att även en medioker förare som jag lyckades med tider på bla Kinnekulle som inte skämmdes för sig. Hade man dessutom bantat bort de där sista kilona (de som kostar pengar). Och fixat Öhlinare hade den nog blivit ordentligt extrem! Det jag vill mena med detta är att hojen om man vill kan bli ordentligt snabb. Men den är dyr, exlusiv mm, Igenkligen synd att Honda gjorde den så medioker som de gjorde! Om inte hade den varit en tvätt äkta legend idag alla Ducce SPS (var väl så den heter) eller varför inte Hondas egen RC30.

  22. #39
    Dr.Bike
    Gäst
    Jag portade en SP1:a och mina intryck var följande:

    Sällan har jag sett portar som varit så "färdiga" från början.
    Bl.a fanns inget behov av att plasta dem.
    Ventilerna är stora som näckrosblad (40mm) och förbränningsrummen behöver endast rensas litegranna. Gjutningarna var överdrivet råa, och övergångarna till ventilsätena var bland det värsta jag sett så det fixades till.
    Men i grunden en jättefin design.

    Så min undran var varför effekten inte låg högt över t.ex Ducati (som jag oxå portat) då deras toppar s.a.s hade en större trimningspotential (läs: var sämre utformade från början).

    Min slutsats var att honda släppt i alldeles för tama kammar.
    Skulle jag skaffa en SP av nåt slag så vore det min första åtgärd.
    Jag mätte upp lyfthöjd på orifinalkammarna, men ej duration.
    Lyftet var lågt och det finns definitift utrymme för att få hojen att andas.

    Hur övriga saker på hojen är utformade vet jag inte: Luftburk trattar, förgasare, avgassystem osv
    Men jag antar att det finns potential även i dem, då original sällan är så jätteoptimalt.

  23. 2006-03-13, 21:03

  24. #40
    Dr.Bike
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Strider
    Du snackar i nattmössan.

    Det var en rip-off av Hondas marknadsavdelning.

    Det är ( var ) ett bra råämne till Superbike för folk med obegränsade resurser( läs HRC). De förändringar du nämner för att göra den snabb är en piss i nilen av vad som krävs.
    Vem talar du till? (Bebbe?)

    Är det mig så relaterar jag till motorn, och bara det JAG sett. D.v.s de funderingar JAG fick när jag höll på.
    Det krävs SÄKERT mer än så (som alltid, med ALLA hojar) men det är helt utanför det jag talade om, som ju var mina observationer av topparna.
    Fast jag borde givetvis ha läst på om HELA hojen, doktorerat om den och redogjort för ALLA nödvändiga åtgärder?
    Med en sån attityd så kan ju t.o.m en Gold Wing sägas vara en GP-vinnare.
    Om allt bara är en fråga om resurser alltså...
    Senast redigerat av Dr.Bike den 2006-03-13 klockan 21:12.

Sidan 2 av 298 FörstaFörsta 123456782752102 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här