Honda SP1-tråden

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
för nån vecka sedan tog jag en snabbis med spettan (asså- jag körde motorcykel, det andra är ni nog inte så intresserade av- eller??:D). kändes skönt- ända tills jag kom in på en i från minnet skojig väg- jodå, vägen svänger men saaatan vad guppig o hålig och allmänt jävlig vägen var (tror till och med att med ungarnas DT50'or skulle det vara svårt att köra fullt skaft....) så det hela slutade i ren och skär ilska...så, det förtog det roliga, tyckte fan synd om moppen då det skuttade så man såg ju nästan bakändan.
men men, ännu en väg som vägverket troligen kommer till att lägga i malpåse....det är ju fan att vi lever ju snart med ukainskt standard på våra vägar.

//jj
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
criiii criiii criiiii.......INGEN som har nått kul att komma med i tråden??
(jag har inget själv att komma med......för möed jobb, för möed kärring, för möed ungar, för möed av det mesta faktiskt...och för lite tid för spettan:7peta

//jj
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
criiii criiii criiiii.......INGEN som har nått kul att komma med i tråden??
(jag har inget själv att komma med......för möed jobb, för möed kärring, för möed ungar, för möed av det mesta faktiskt...och för lite tid för spettan:7peta

//jj
Samma här....
Svetsar 4-hjulig veteranare....
Har bytt till honda org. Blinkers fram iaf.
414d0e7d718b38330bf7b74107c980ba.jpg


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Har inte så mkt direkt kul att komma med. Körde en trevlig runda i september, c:a 10 mil. Med bara ett par mil hem bromsade jag omkull inför en rondell. Det där med ABS som de nya fina hojarna har nuförtiden kanske inte är så dumt iaf.

Upplevde asfalten som glashal just där trots torrt väglag, fräscht framdäck ( varmkört ju ).

Hursomhelst for jag i backen med spruckna kåpor, repor osv som följd. Och ett brutet nyckelben.

Hojen blir lagad efter lite diskussioner med fb men axeln gör fortfarande ont. Shit happens, och det kunde gått värre.:tummenupp
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Har inte så mkt direkt kul att komma med. Körde en trevlig runda i september, c:a 10 mil. Med bara ett par mil hem bromsade jag omkull inför en rondell. Det där med ABS som de nya fina hojarna har nuförtiden kanske inte är så dumt iaf.

Upplevde asfalten som glashal just där trots torrt väglag, fräscht framdäck ( varmkört ju ).

Hursomhelst for jag i backen med spruckna kåpor, repor osv som följd. Och ett brutet nyckelben.

Hojen blir lagad efter lite diskussioner med fb men axeln gör fortfarande ont. Shit happens, och det kunde gått värre.:tummenupp

Snön vräker ner men SP1:an är hemma igen med nya kåpor, nypolerad och tillfixad. Nyckelbenet har läkt ihop också så nu fantiseras det om långa powertouringsvängar på den norrländska tundran så fort snön släpper :tummenupp
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Snön vräker ner men SP1:an är hemma igen med nya kåpor, nypolerad och tillfixad. Nyckelbenet har läkt ihop också så nu fantiseras det om långa powertouringsvängar på den norrländska tundran så fort snön släpper :tummenupp
Sök dig mer söderut mot norge efter midsommar tycker jag :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det var ju riktigt läckert, bättre än original.
Hmm, ja den sticker ut iaf. Är väl gammamodig men om man nu ska man ha rejslackade hojar så ska det vara rätt modell.

Men allt godis borde naturligtvis suttit original på SP1/2, där var Honda alldeles för fega/snåla :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Pengar i sjön tycker jag. Jag samlar på exotiska hojar som går att använda. En hoj du aldrig kan köra utan bara går ha som pynt måste ha en formidabel prisutveckling för att det skall vara värt att låsa upp pengar i och ställa undan. Då får det allt vara något mer exotiskt, typ en full WSBK spec..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hade valt
https://www.ebay.co.uk/itm/Brand-Ne...264575?hash=item3acd0cb27f:g:JLYAAOSwOyJX4HEx
utan att blinka.
En hoj som många vet hur den fungerar, som det finns delar till.

Panigale S, kul ända till nått går sönder. Och :tuttar ger den onda ögat direkt !

CBR1000RR 2017, den CBR1000RR årgång som fick både McPint och Guy Martin att bli riktigt lessna på Racing.
Inte ens med den tång som används för att bära ut det katten dragit in.
Och med ett serviceintervall på ca 100 mil mellan motorrenoveringarna, inte min tekopp.

Bimotan, vill ha nått det finns delar till, som är lätt att reparera. Och som "alla" vet hur den ska ställas in. Tror det var Performance Bikes som nyligen testade en Original BMW S1000RR på bana mot en Bimota med S1000RR motor. Bimotan var så dåligt inställd att den trots "bättre komponenter" fick sämre varvtid än original BMW.
Tiden har gått förbi Bimota !
Idag är originalramarna så bra så Bimota inte klarar klå dom.

Är det nått jag funderat på att slänga ut pengar på så är det
https://www.motorcyclistonline.com/paton-motorcycles-s1-strada-first-ride-review#page-8
https://www.youtube.com/watch?v=pERYBrcAXSM
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top