Hur påverkas en hoj (zx6r) av bankörning?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mahti skrev:
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D

(idiot)



Din attityd hjälper dig inte ett dugg, vafan du säger ju själv att du inte är så kunnig. Att då köpa en bankörd hoj utan att provköra ökar risken att det blir knas, PRECIS som några andra vänligen förklarat för dig.

Normalt sett köper man något nytt och oskruvat om man är färsk. Han man inte råd så.....inte vet jag, chansar? Filar på attityden?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mahti skrev:
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D
HAHAHAHA :D

(idiot)



Kommer antagligen satsa på hojen. Eftersom jag känner att risken att hitta ett bra köp inte kommer bli större om jag fortsätter leta hoj..

Mycket kommer bero på hur jag uppfattar säljaren antagligen, kommer ställa mycket frågor och om det verkar bra så köper jag den.

Alla tips på felsökning jag fått kommer jag iaf gå igenom så att jag kan känna mig lite säkrare och eventuellt hitta fel om det finns några.


Öhh? koncentrera dig på hojen, inte säljaren.. Han är ju inte ens enda ägaren..
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Chronic skrev:
Din attityd hjälper dig inte ett dugg, vafan du säger ju själv att du inte är så kunnig. Att då köpa en bankörd hoj utan att provköra ökar risken att det blir knas, PRECIS som några andra vänligen förklarat för dig.

Normalt sett köper man något nytt och oskruvat om man är färsk. Han man inte råd så.....inte vet jag, chansar? Filar på attityden?

vad jag anser har jag tackat för alla tips vänligt, men när någon inte är lika kunnig inom området behöver man inte idiotförklara personen..

"öhh släng hojen i marken och kolla om den tål det", riktigt givande tips..
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mahti skrev:
vad jag anser har jag tackat för alla tips vänligt, men när någon inte är lika kunnig inom området behöver man inte idiotförklara personen..

"öhh släng hojen i marken och kolla om den tål det", riktigt givande tips..
Du de va ett skämt... Personligen tyckte jag det va lite kul men min humor kanske är lite torr. Du har fått massor med tips i tråden så va glad för de, dom flesta har tröttnat på att svara i dessa trådar då det redan finns massor med trådar i ämnet.
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
HanneZ skrev:
Du de va ett skämt... Personligen tyckte jag det va lite kul men min humor kanske är lite torr. Du har fått massor med tips i tråden så va glad för de, dom flesta har tröttnat på att svara i dessa trådar då det redan finns massor med trådar i ämnet.

ok :rolleyes: men jag är fortfarande nojjig, hälften vågat = hälften vunnet.
men har inte fått köra alls sen uppkörningen, och vill verkligen ha en hoj som jag själv tycker är snygg och som jag antagligen inte tröttnar på tills jag har tungt mc kort.
Och då vill jag inte att hojen ska rasa när jag startar den, så jag försöker få så mycket hjälp som möjligt :)

har fått ordentligt med hjälp och det är jag tacksam för.. måste bara utföra allt detta imorgon så löser det sig nog till det bästa.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Förr så gjorde man så att om man inte kunde nått om tex motorcykelköp så såg man till att ha med sig en kompis som kunde det. Skulle gissa att det fortfarande funkar och är ett av dom bästa sätten.

Leta upp nån som begriper sig på hojar och bjud han på donken som tack för hjälpen sen. Det kan bli billigare än att stå med något som sen varken går att köra, laga eller sälja senare.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mahti skrev:
ok :rolleyes: men jag är fortfarande nojjig.
Vad är du nojjig för? Att den ska rasa när du startar? Starta den då och se om den rasar! Jag är allvarlig. Ska man gå runt och oroa sig för att växellådan rasar bra för att man inte tar ut dreven och röntgar dem? Det gäller bara att förstå att man inte kan gardera sig mot allt. Begagnat är begagnat och nytt är nytt. Det är inte så svårt faktiskt. Kort och gott, allt ska fungera och vara helt och rent. Kommer du ihåg fordonskontrollen man fick lära sig på körskolan? Med den kommer du ganska långt. Ställ dig inte och stirra på repan i tanken.
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Teddy skrev:
Det gäller bara att förstå att man inte kan gardera sig mot allt. Begagnat är begagnat och nytt är nytt. Det är inte så svårt faktiskt. Kort och gott, allt ska fungera och vara helt och rent. Kommer du ihåg fordonskontrollen man fick lära sig på körskolan? Med den kommer du ganska långt. Ställ dig inte och stirra på repan i tanken.

det är helt sant faktist.. har köpt grejer begagnade innan och det är alltid samma sak.

Axxexs skrev:
Förr så gjorde man så att om man inte kunde nått om tex motorcykelköp så såg man till att ha med sig en kompis som kunde det. Skulle gissa att det fortfarande funkar och är ett av dom bästa sätten.

Leta upp nån som begriper sig på hojar och bjud han på donken som tack för hjälpen sen. Det kan bli billigare än att stå med något som sen varken går att köra, laga eller sälja senare.

den biten är redan ordnad.. min egna "hojguru" hänger med. Skulle aldrig få för mig att dra dit själv..
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
HanneZ skrev:
Kolla så tip-sensorn fungerar ordentligt. Den slits extra mycket då dessa hojar lutas väldigt mkt :) Den testas enklast genom att starta hojen och slänga den i marken, dör den inte så köp en annan :hihi
:lol :lol :D
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Du kanske undrar hur ett bankört as ser ut? Om hojen du ska köpa ser ut så här ska du dra åt dig öronen. Som sagt det är inte så svårt.

(Fy fan, jag mår nästan illa när jag tänker på det... :zpy )
 

Bifogat

  • topp.gif
    topp.gif
    91.8 KB · Visningar: 103
  • mage.gif
    mage.gif
    97.1 KB · Visningar: 104

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Chronic skrev:
Bankörd + ingen provkörning = jävligt osäker affär.

Bankörning = full gas-full broms-full gas-full broms-full gas-full broms osv osv den som tror att det inte sliter kan ju tänka om....typ nu.

Tänker jag inte alls göra.
Du har inte funderat på att försöka få lite mer flyt i körningen? Eller du kör på dragracingbanor kanske? :va
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Teddy skrev:
Du kanske undrar hur ett bankört as ser ut? Om hojen du ska köpa ser ut så här ska du dra åt dig öronen. Som sagt det är inte så svårt.

(Fy fan, jag mår nästan illa när jag tänker på det... :zpy )

Han nämnde att det var lite märken på höger sida.. så länge det inte sitter tejp på är det lugnt :tungan
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vad är för bankörning vi talar om? Tävlingskörning (tråden postad i Racingforumet) eller allmän banåkning för gathojar? Rätt stor skillnad tycker jag.
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Neutral skrev:
Vad är för bankörning vi talar om? Tävlingskörning (tråden postad i Racingforumet) eller allmän banåkning för gathojar? Rätt stor skillnad tycker jag.

Det vet jag ju inte, har inte fått tag i killen. Men den är iaf körd på bana :)
Säger till direkt när jag vet om jag får tag på honom. Och imorgon är det försent att ringa honom i vilket fall
 

Winberg

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Inget för tillfället
Idag är det många hojar som är "bankörda". Är hojen nästan helt orginal med orginalkåpor på å så. Så är det mest troligt att den bara är körd på några bandagar. Killen som hade den kanske bara hade väldigt långt till banan, därav 950mil eller vad det var.
Polaren köpte precis en zx6r -03- som var "bankörd" med skrapade fotpinnar. Men den var ju ganska orginal så nån tävling har den ju knappast gått. Han fick inte provköra pga snö, utan vi startade, lyssnade, tittade och betalde.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Winberg skrev:
Polaren köpte precis en zx6r -03- som var "bankörd" med skrapade fotpinnar. Men den var ju ganska orginal så nån tävling har den ju knappast gått. Han fick inte provköra pga snö, utan vi startade, lyssnade, tittade och betalde.

Det är lite roligt. Bara för att en hojägare har kört på bana tror folk att hojen är snabbt körd. Medans många kör snabbare på vanlig väg än långsamma/mellangruppen gör på bana.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Victor skrev:
Det är lite roligt. Bara för att en hojägare har kört på bana tror folk att hojen är snabbt körd. Medans många kör snabbare på vanlig väg än långsamma/mellangruppen gör på bana.
Är det 250sp du menar lr :hihi
 
Last edited:

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Viktigt!

Kolla bara så att hojen inte e reggad för bankörning. Oftast måste man bygga om banhojar för att de ska va tillåtna på svenska vägarna. Jag ville själv köpa en banhoj från början....men den behövde byggas om :( så de blev en ZX7R -98 istället. Ja har inte kört den på bana (än) men lite (läs: VÄLDIGT MYCKET) hård körning har den bara mått bra utav än så länge....den piggnar till först vid 10'000 varv. (1ans i ca 110 knyck) Så kolla så den inte behöver byggas om och att ramen inte är skev sen e de bara o köpa o köra! (serva ordentligt när de blir dags - Inte snåla!!!)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ado skrev:
Kolla bara så att hojen inte e reggad för bankörning. Oftast måste man bygga om banhojar för att de ska va tillåtna på svenska vägarna. Jag ville själv köpa en banhoj från början....men den behövde byggas om :( så de blev en ZX7R -98 istället. Ja har inte kört den på bana (än) men lite (läs: VÄLDIGT MYCKET) hård körning har den bara mått bra utav än så länge....den piggnar till först vid 10'000 varv. (1ans i ca 110 knyck) Så kolla så den inte behöver byggas om och att ramen inte är skev sen e de bara o köpa o köra! (serva ordentligt när de blir dags - Inte snåla!!!)
Jo att den är gatreggad lär han väl inte missa men hur tycker du man ska kolla att ramen är skev? Det kan ju behöva mätas upp rätt seriöst.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
CorbenDallas skrev:
Tänker jag inte alls göra.
Du har inte funderat på att försöka få lite mer flyt i körningen? Eller du kör på dragracingbanor kanske? :va


Överdriver men det är mer hårdkörning än gata, fattar inte att ingen suttit på hojen på en bana och tänkt på hur jävla mycket stryk hojen får..

Jag säger inte att en banhoj är död, den har ett pris som allt, jag säger jag väljer en icke bankörd hoj före vilket otvättat as som helst. Nästan.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top