Välkomna!

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
FearleZz skrev:
Snart kanske det är dags o ut o åka lite : ) Får ju hoppas att gud o våren ler mot oss nu veckan som kommer så denna förbannade snö drar åt h****e.
Hare FearleZz

Ja det får vi verkligen hoppas, hojen står och bara skriker att han vill ut...nästan så jag hörde att han drog runt ett varv med startmotorn igår.... :tungan

XL skrev:
Du hade skickat länken till mig Isengrim, men man är ju in så IT... Men nu har jag hittat hit.

Ja, fi fasen vad sugen jag är på att köra! Så fort man ser lite torr barmark så börjar man ju direkt tänka på åkning.. Snart så!

Fasen va kul att du hittade hit tillslut!
Detta året BLIR det verkligen av! Den där hojturen vi har snackat om i flera år!
Du hänger väl på efter jobbet när vädret tillåter? :banana
 

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Markaryd
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Isengrim skrev:
Ja det får vi verkligen hoppas, hojen står och bara skriker att han vill ut...nästan så jag hörde att han drog runt ett varv med startmotorn igår.... :tungan


Haha kan tro det ^^ min har ju fått ut o springa nårra varv i markaryd redan =P Har inte kunnat låta bli.
 

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
Nu snöar det ta mig fan igen :mad:

Funderar på att byta ut mina bussblinkers till mini.
Någon som har några tips, köpa i affär eller på internet?
Hur små får blinkers vara?
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Adde87 skrev:
Nu snöar det ta mig fan igen :mad:

Funderar på att byta ut mina bussblinkers till mini.
Någon som har några tips, köpa i affär eller på internet?
Hur små får blinkers vara?

Framåt slutet av denna veckan skulle det ju bli riktig tö iallafall...sen tar det väl nån vecka innan mesta snön är borta...lagom till början på April...det är ju så jäkla långt dit bara....

Finns massor med internetbutiker som säljer såna prylar.
www.s-racing.se
www.touring.se
http://www.lellesmc.se (många som haft problem med Lelles, jag har dock bara goda erfarenheter av dom!)
http://www.bikeparts.se/
Kolla även länkarna här på sh, de lämnar lite rabatt också!
 

FatBoySchlim

Medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
hemma
Hoj
ingen just nu
Hej alla,

finns det någon möjlighet att vi lägger till "Växjö" jämte Älmhult i forumnamnet?
Vi har ju inte heller någon forumdel men älmhult ligger ju bara 5min bort från Växjö :)

Jag vet t.ex. inte i nuläget var jag ska skriva om jag vill skriva lite lokalt så det skulle underlätta mycket.

Låter väl som en bra idé? :yoparty
 

polispolis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
växjö
Hoj
sv 650
FatBoySchlim skrev:
Hej alla,

finns det någon möjlighet att vi lägger till "Växjö" jämte Älmhult i forumnamnet?
Vi har ju inte heller någon forumdel men älmhult ligger ju bara 5min bort från Växjö :)

Jag vet t.ex. inte i nuläget var jag ska skriva om jag vill skriva lite lokalt så det skulle underlätta mycket.

Låter väl som en bra idé? :yoparty
Låter som en mycket bra ide, alltid samlas mellan dessa orter
 

FatBoySchlim

Medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
hemma
Hoj
ingen just nu
polispolis skrev:
Låter som en mycket bra ide, alltid samlas mellan dessa orter

Någon som vet hur man kontaktar en moderator eller som kanske vet hur man fixar detta? :Bugar

Vi smålänningar bör ju ha ett centralt forum, inte bara för storstadsfolk. :banana
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
FatBoySchlim skrev:
Någon som vet hur man kontaktar en moderator eller som kanske vet hur man fixar detta? :Bugar

Vi smålänningar bör ju ha ett centralt forum, inte bara för storstadsfolk. :banana

Rätt inställning :tummenupp Lägg et PM till Isengrim så kanske det ordnar sig. Lite lite folk i Äälmhult för det ska bli fart på forumet så det kan vara bra med lite fler.
Säkert en del gemensamma vägar desutom :yoparty
 
Last edited:

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Adde87 skrev:
Nu snöar det ta mig fan igen :mad:

Funderar på att byta ut mina bussblinkers till mini.
Någon som har några tips, köpa i affär eller på internet?
Hur små får blinkers vara?

Är blinkerserna E-märkta är de godkända, kan skillja mycket i storlek.
Skaffa E-märkta slipper du byta inför bes. :tummenupp
 
Last edited:

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
FatBoySchlim skrev:
Hej alla,

finns det någon möjlighet att vi lägger till "Växjö" jämte Älmhult i forumnamnet?
Vi har ju inte heller någon forumdel men älmhult ligger ju bara 5min bort från Växjö :)

Jag vet t.ex. inte i nuläget var jag ska skriva om jag vill skriva lite lokalt så det skulle underlätta mycket.

Låter väl som en bra idé? :yoparty


Hejsan!
Min tanke var från början att folk som bor i Älmhult och runtomkring skulle kunna samlas och köra ihop exempelvis efter jobbet en dag i veckan. För att detta ska funka måste ju folk ha "lagom" avstånd till samlingspunkten för att man inte ska behöva stressa ihjäl sig och för att tidpunkten inte skall hamna alltför sent på eftermiddagen.

Tror du att hojjare från Växjö är intresserade av att samåka med oss så vore det ju toppen. Jag tror dock inte att vi vill låsa upp oss till att alltid lägga våra rundor upp mot växjö...ni är såklart alltid välkomna att köra med oss!
:tummenupp

Till att börja med kan du väl starta en tråd här i Älmhult-forumet och bjuda in Växjö-bor dit, så kan vi ju se hur stort intresset är för att samordna något?
Om det blir succé :banana så kan vi alltid fixa till namnet på forumet till något mer passande! :tungan

Nu har sagt "vi" och "oss" rätt mycket , ni andra Älmhultare och "samåkare", säg vad ni tycker, så att jag inte sitter här och skriver massa felaktigheter...
 

polispolis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
växjö
Hoj
sv 650
Detta var nog en bra ide, att kanske ha gemensamma turer främst på helger när folk har all tid i världen?
 

FatBoySchlim

Medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
hemma
Hoj
ingen just nu
Isengrim skrev:
Hejsan!
Min tanke var från början att folk som bor i Älmhult och runtomkring skulle kunna samlas och köra ihop exempelvis efter jobbet en dag i veckan. För att detta ska funka måste ju folk ha "lagom" avstånd till samlingspunkten för att man inte ska behöva stressa ihjäl sig och för att tidpunkten inte skall hamna alltför sent på eftermiddagen.

Tror du att hojjare från Växjö är intresserade av att samåka med oss så vore det ju toppen. Jag tror dock inte att vi vill låsa upp oss till att alltid lägga våra rundor upp mot växjö...ni är såklart alltid välkomna att köra med oss!
:tummenupp

Till att börja med kan du väl starta en tråd här i Älmhult-forumet och bjuda in Växjö-bor dit, så kan vi ju se hur stort intresset är för att samordna något?
Om det blir succé :banana så kan vi alltid fixa till namnet på forumet till något mer passande! :tungan

Nu har sagt "vi" och "oss" rätt mycket , ni andra Älmhultare och "samåkare", säg vad ni tycker, så att jag inte sitter här och skriver massa felaktigheter...

Bra synpunkter!

Jag tror inte att alla de från växjö-området läser här i älmhultsdelen för att få tillräckligt med svar tyvärr. Men "ni" (älmhultare :tungan ) kan ju fortfarande ha den här tråden öppen, som jag ser det så finns det forum med olika städer i och de fungerar bra. Annars kan jag tänka mig att PM:a runt lite för att få en Växjö-del också i forumet men eftersom varken växjö eller älmhult är några metropoler så förslår jag att vi bakar ihop forumet. Men givetvis så kan man ju ha enskilda trådar här inne till de olika städerna. :tummenupp

Andra förslag?
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
FatBoySchlim skrev:
Bra synpunkter!

Jag tror inte att alla de från växjö-området läser här i älmhultsdelen för att få tillräckligt med svar tyvärr. Men "ni" (älmhultare :tungan ) kan ju fortfarande ha den här tråden öppen, som jag ser det så finns det forum med olika städer i och de fungerar bra. Annars kan jag tänka mig att PM:a runt lite för att få en Växjö-del också i forumet men eftersom varken växjö eller älmhult är några metropoler så förslår jag att vi bakar ihop forumet. Men givetvis så kan man ju ha enskilda trådar här inne till de olika städerna. :tummenupp

Andra förslag?

Ja du har en poäng där, vi kanske skulle döpa detta forum till typ Kronobergsforumet eller nåt sånt?
Jag startar en ny tråd om detta!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top