Jobb imorgon...

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Måndag. För mig är måndagen som vilken annan dag i veckan som helst. Jag har hemmakontor och närmsta kollega eller chef 180 mil söderöver. Så länge jag är tillgänglig på telefon eller mail, gör det jag ska och beter mig bra mot våra partners så lägger sig ingen i när, var eller hur jag gör det. Men att ta lite jobbsamtal en lördag kväll får aldrig vara ett problem. Det ingår. Jag har en månadslön. Om jag gör 20h/v eller 200h/v bryr sig ingen utom jag om.

Det är ett behagligt liv, men det blir vardag det med. Jag kan ibland sakna gemenskapen man får med kollegor, och även ibland rutinerna man får av att gå till och från ett jobb varje dag. Kan bli trött på sig själv ibland när man är extra seg på morgonen och råkar sova till 0930. Dock väger fördelarna upp nackdelarna, som i ärlighetens namn är väldigt få. Min sambo tycker det är bra iom att jag alltid kan fixa allt städ, tvätt och disk både här och i sommarhuset. Matlagning vägrar jag, för det smakar bara skit när jag gör det ändå. Jag har inte mitt drömjobb, men i ansälld form är det fan inte långt ifrån.

Har kört så här i tre år. Siktar på iallafall tre år till.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tråden som behöver ett LYFT, speciellt en grisig måndagsmorgon med pissregn och SQL backup i molnet som borkade i helgen. Tre år kvar till pension... Hur fanken ska man orka ta sig dit - om nu inte regeringen beslutar sig för att öka gränsen ytterligare år.

En annan har väl närmare 40. :näsblod
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Imorgon blir säkert en bättre jobbdag än i torsdags. Torsdagen var inte någon höjdare.

Det började lite försiktigt med att något kändes fel när jag skulle gå ut genom dörren hemma på morgonen. Kände igenom fickorna och väskan så nycklar, passerkort, plånbok, telefoner etc var med. Det var de. Visade sig att jag hade råkat ta på mig kalsongerna bakochfram. Så det var bara att strippa och sedan rotera småbyxorna innan det var dags att stressa iväg på trampcykeln till jobbet.

Dagen fortsatte med en del saker som gick lite smådåligt. Och avslutades med att när jag kom hem från jobbet hade jag missade samtal från försäkringsbolaget. När jag ringde upp de så visade det sig att det blev inlösen av min motorcykel som hade blivit påbackad av en smitare en månad tidigare. Då hade jag hunnit äga den lite mer än en månad. Efter att hela våren och en stor del av sommaren dammsugit Blocket efter något lagom intressant objekt. :huvet
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top