Jobb imorgon...

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Att vara arbetslös är hemskt. Nästan vad som är bättre än att bara gå hemma om dagarna och inte få några pengar eller känna sig behövd.. :(

Jag vill ha ett jobb! :4skrika Behöver inte vara något drömjobb. Bara okej arbetstider och en lön jag kan leva på.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Starstriker skrev:
Märkliga arbetstider. Vad händer om man kommer 22.19 ?

Man kommer troligen för sent! ;)

Min päron dom tror jag börjar typ 6.42 :3freak


Till topic... Själv så är man arbetslös... :3freak
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
R1-Night-Rider skrev:
Skulle vara han då.. Och Peter North =)


Idag hade jag nästan ett dröm jobb... Jag satt och lekte med bossens nya r6a halva dagen.... :yoparty

Å va jag saknade sommaren när vi startade den och varvade lite... :kär
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Enchantment skrev:
Är det chrystal cruises du jobbar för? Själv är jag på RCCL.
Crystal stämmer bra det. Jag är bara inne på mitt andra kontrakt, men det här kan man ju vänja sig vid helt klart. :banana

Är du styrman eller jobbar du för lönen? ;)
 
Last edited:

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Oj jag stavade visst fel CRYSTAL ska det ju vara. Jag har haft samma jobb som du dom senaste tre åren. Nu är jag "miljömaskinist". Skitbra jobb, inget nattarbete. Har blivit lovad förstemaskinistjobb när det blir något ledigt men det lär ju ta sin tid.
Har lite ex. jobbar kompisar på crystal. Mestadels norrmänn.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Thundercat skrev:
Jobbar de på Volvos hyttfabrik i Umeå?

Nope, dom bor en bit neråt i landet. Jobbar på DUAB Sko.
(Jag bor här pga att jag hittade en tjej som flyttade upp hit och började plugga.:))
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
Ännu en måndag från helvetet!

Jag verkligen avskyr måndagar. Den där känslan när man vaknar och inte riktigt fattar att det är sant. Man tänker lite desperat att det kanske, kanske är söndag ändå. Att allt bara är en dålig mardröm. Men det är det aldrig.

När jag kommer in till kontoret på måndagar så tänker jag alltid på hur mycket jag hatar att arbeta egentligen. Det har jag alltid gjort. Jag har faktiskt inte fattat poängen med att arbeta förutom det sorgligt lilla cashflow det genererar till slutet av varje månad. Jag har aldrig förstått dem som säger att de hade gått ner på halvtid om de vann några mille. De är idioter. Jag hade gått ner till nolltid på dagen.

Jobba är inte för mig brukar jag säga. Softa är min grej. Låt Jobba vara någon annans.

Det är lustigt hur omvärlden ser på en som föraktar jobb. Som om man är avskum så fort man säger sin mening. Men vaddå? Jag jobbar ju faktiskt måste jag gilla det också? Det är ett orimligt krav. De värsta är "karriäristerna" (de som gör en grej av det) som ÄR sitt jobb, som lever för sitt arbete. De kallas framgångsrika men de är förvånansvärt ofta helt tomma människor. Det enda de är fulla av är representationssprit och annan skit. Hör ordet, känn på det. A.R.B.E.T.E. Fy fan, det måste vara världens fulaste ord. De som har det bäst är kanske de som har ett arbete som ingen förväntar sig att någon ska tycka om. Det är nämligen ett ok man får bära om man har ett jobb som anses vara roligt. När jag arbetade på reklambyrå fick en gammal arbetskompis skäll på utvecklingssamtalet. Han spred negativ energi omkring sig eftersom han inte flabbade tillräckligt mycket. Han genomgick just i den perioden en livskris men förväntades att hålla masken på jobbet. Sjuka värld.

De som har det allra bäst är ju självklart den 0,001 promille av befolkningen som lever på sitt intresse. Det klassas dock inte som arbete i min värld.

När jag tänker efter är det enda jag gillar med att jobba att det finns så mycket utrymme för att fika och ta långlunch (iaf om man driver eget), kolla/skriva mail och sluta tidigt. Resten suger getkuk för att uttrycka mig lindrigt.

Nu är det snart lunch och jag har nästan slitit ut "skickaochtaemotknappen" i mitt mailprogram.
Det är måndag igen och livet ler åt mig... hånler!

(Från den underbart bittra bloggen: http://bloggfrossa.blogspot.com/)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Joe schmoe, håller med dig på många punkter, ett arbete ska inte kännas som ett arbete, gör det det finns det ett bättre sätt ;)

Tyvärr är inte verkligheten alltid så enkel....Men jag är säker på att det går att komma på nått man trivs med, det gäller bara att komma på vad...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Tråden som behöver ett LYFT, speciellt en grisig måndagsmorgon med pissregn och SQL backup i molnet som borkade i helgen. Tre år kvar till pension... Hur fanken ska man orka ta sig dit - om nu inte regeringen beslutar sig för att öka gränsen ytterligare år.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tråden som behöver ett LYFT, speciellt en grisig måndagsmorgon med pissregn och SQL backup i molnet som borkade i helgen. Tre år kvar till pension... Hur fanken ska man orka ta sig dit - om nu inte regeringen beslutar sig för att öka gränsen ytterligare år.

Om man bara hade tre år kvar till pensionen... :(
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Äntligen! Måndag! Här ska jobbas, satan så skönt!

Ska jag vara helt ärlig, har inte upplevt en måndag där jag inte velat ta mig till jobbet på mycket, mycket länge.
:krama
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ska jag vara helt ärlig, har inte upplevt en måndag där jag inte velat ta mig till jobbet på mycket, mycket länge.

Aha, DU är en sån däringa person som sådana som jag blir tilldelade att rensa upp efter! :hihi

Hören upp ni gniddna och oginna arbetsgivare - min SQL-instans här hemma på ny-burken är 6 gånger snabbare än skiten i molnet ni prånglar på våra kunder!

<edit> Solskenet på morgonen, Svante Thuresson - Leva Mitt Liv på P4 Plus. </edit>
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Äntligen! Måndag! Här ska jobbas, satan så skönt!

Ska jag vara helt ärlig, har inte upplevt en måndag där jag inte velat ta mig till jobbet på mycket, mycket länge.
:krama

Hur ser din hemsituation ut egentligen? :va ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Trodde på en bra dag. Men icke!

VAB-måndag... :( Hann iaf jobba 2 timmar innan jag åkte hem till feber, snor och treåringstrots.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top