har kört huvet i väggen

bobcat

Grease Monkey
Gick med
10 Sep 2005
Ort
mest på jobbet
Hoj
Kawasaki gpz750 mod.
Nu jävlar är man äntligen igång efter ett flertal krockade och haverade bilar det senaste halvåret har ekonimin hämtat sig. Allt för att köra den i botten igen. skickade block och stakar för borrning igår. beställde nya lager, tätningar, bussningar ny primärkedja kamkjedja mm. mm. dyrt!!! men vad gör man inte för lite adrenalin. turbon kom tillbaka från renovering. Tänkte glasblästra motorn. Fy fan va tråkigt det är :huvet . men brudarna gillar när det blänker :tuttar . Nu har jag sök forumet med ficklampa och jag har inte hittat nån som har byggt turbo på en kawa gpz 750 med förgasare inte utan heller för den delen. dessutom verkar det finnas lika många sätt att bygga som det finns byggare. såg nåt inlägg om ett program som hette boost men har ingén aning om var jag får tag i det. nån som vet? men även om jag hade programet har jag nog ingen aning om hur jag använder det eftersom jag inte kan alla termer. därför känns det som om allt står stilla igen, jag kommer liksom inte längre så alla ni vise män ös in tip och tricks så jag får ihop hojfan till turbo-bike meet
 

bobcat

Grease Monkey
Gick med
10 Sep 2005
Ort
mest på jobbet
Hoj
Kawasaki gpz750 mod.
Vafan är det inga klokhuven vakna idag? Då får jag väl skriva lite själv, mest som terapi. har lite funderingar över smörjan till turbon, hittade en liten pump som sitter på orginal turbon. tänkte testa den och se om den pallar med men problemet är att jag inte vet vad turbon kräver dvs. flöde och tryck. undrar lite över påfrestningarna i växelådan oxå, jag har nämligen planer på att ändra utväxlingen i primärväxeln, genom att sätta i ett mindre sekondär drev. har fått för mig att detta ska minska påfrestningarna i lådan. men är inte riktigt säker så ni får stoppa mig om ni vill.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Boris JR skrev:
NJA nu är det en turbo han skall hänga på inte en söt liten flaska för att minska dubbelförgasningen i tvåtaktare.........

Ja tyckte att det lät lite skumt med boost bottle på 4-t men tänkte ifall ifall.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top