Utformning på plenum.

pluss300

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
turbo hayabusa
tillverkning av plenum

andersbrink skrev:
1951723 Ett gsxr-plenum från MC-Xpress har en s.k. förkammare som omdistribuerar luftflödet.

Hej. Håller också på att tillverka ett plenum som liknar mc-xpress. Hur bör en förkammare se ut :confused: . Har någon en bild.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
pluss300 skrev:
2061126 Hej. Håller också på att tillverka ett plenum som liknar mc-xpress. Hur bör en förkammare se ut :confused: . Har någon en bild.


En hayabusa behöver ingen förkammare

Se bara till att inte blåsa direkt på nåt av insugen

Blås gärna upp i taket
 

Mackan_

Kawasaki FunnyBike
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Kawa Turbo Funnybike
Hej, Undrar om det skiljer sig på en Plenium till förgasare eller insprut? och isåfall vad?
 

pluss300

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
turbo hayabusa
andersson turbo skrev:
2061316 En hayabusa behöver ingen förkammare. Se bara till att inte blåsa direkt på nåt av insugen. Blås gärna upp i taket

Hjälper det med en styrskena på något sätt. Var ska den sitta i förhållande till luftinsprutningsröret. Ska precis till att svetsa ihop plenumet, har därför ingen bild på mitt plenum. Skickar med en bild som liknar min utformning.
 

Bifogat

  • plenum.JPG
    plenum.JPG
    7.1 KB · Visningar: 536
  • plenum2.JPG
    plenum2.JPG
    52 KB · Visningar: 149
  • plenum3.JPG
    plenum3.JPG
    54.4 KB · Visningar: 197
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
pluss300 skrev:
2063858 Hjälper det med en styrskena på något sätt. Var ska den sitta i förhållande till luftinsprutningsröret. Ska precis till att svetsa ihop plenumet, har därför ingen bild på mitt plenum. Skickar med en bild som liknar min utformning.


Bilden föreställer Eriks tidiga Hayabusaplenum
Dom tycks ju funka väldigt bra

Jag skulle väl kanske föredra att ha nån typ av styrning av luften upp i mot taket


Mapsensorplaceringen på bilden är inte aktuell längre då den måste få känna trycket efter spjäll för att korrekt värde ska erhållas
 

pluss300

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
turbo hayabusa
andersson turbo skrev:
2064693 Bilden föreställer Eriks tidiga Hayabusaplenum
Dom tycks ju funka väldigt bra
Jag skulle väl kanske föredra att ha nån typ av styrning av luften upp i mot taket
Mapsensorplaceringen på bilden är inte aktuell längre då den måste få känna trycket efter spjäll för att korrekt värde ska erhållas

Tack för hjälpen :) . Har gjort en skiss med sidvy. Har du några tips på hela upplägget och speciellt på styrvingen vore jag tacksam (avståndet från tacket, längden in i plenumet).
 

Bifogat

  • Plenum5.JPG
    Plenum5.JPG
    34.9 KB · Visningar: 167
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
pluss300 skrev:
2066722 Tack för hjälpen :) . Har gjort en skiss med sidvy. Har du några tips på hela upplägget och speciellt på styrvingen vore jag tacksam (avståndet från tacket, längden in i plenumet).


Man kan låta halva röret sticka in som en vinge

som ett u med andra ord vinkla det snett uppåt så man inte blåser på trattkanten
 

Bifogat

  • plenum.jpg
    plenum.jpg
    31.7 KB · Visningar: 175
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top