Turbobygge på GSX 1100 -84

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Följer alla inlägg med stor behållning i turboforumet. Saknar dock info om byggen på GSX 1100. Har själv en -84 som jag tänker bygga streetfighter på.
Tanken var att köpa en Bandit och turbokonvertera, men min budget sprack.
Vet att det ska vara lite problem med oljetryck på GSX 1100 vid turbokonvertering.

¤ Vad ska man göra med oljetrycket?
¤ Vet ni någon som turbokonverterat en GSX 1100 (kring -84) för gatbruk. Skulle vilja komma i kontakt med denna person i så fall.

Hoppas någon bemödar sig att svara trots att det rör en "gammal häck".
Om jag får tillräckligt med info om oljetrycket så kan jag vara igång rätt så snart. Då läggs det upp byggbilder kontinuerligt här på sporthoj.com
En eloge till de som gör det - det finns inget roligare än att följa alla era schyssta byggen.

Tack på förhand.

Powerwheelie
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
En sak som du bör göra är att byta drev till oljepumpen som gör att man får 30% högre kapacitet på pumpen. Sen så kan man sätta strypning i oljekanalen nere vid oljefiltret. Om jag inte minns fel så har det varit uppe någon bild innan här på sporthoj. Då passar jag på med att slänga ut en fråga om hur högt blir oljetrycket när man har gjort dessa ändringar om vi utgår ifrån att motorn är skapligt frisk? Hade bara jag lärt mig hur denna jä-la datorn fungerar så skulle jag postat lite bilder på mitt bygge. :va :va :huvet :huvet :argpådato
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top