Suzuki RF600R/RF900R - Tråden

Tomas 900

tompa 900
Gick med
27 Sep 2006
Ort
Lappland
Hoj
Suzuki RF900R
Tänkte bara informera att jag provat att byta ut oljan i framgaffeln från en
10w olja till en 15w och det blev en märkbar skillnad, tycker att returen blev lite segare ,men det får man ta. Märker att det går mycket bra att justera hårdheten på dämparen = lite mjukare snabbare retur och hårdare segare retur. Tror att om man blandar en 10w och 15w så kommer man att få ett ännu bättre resultat.
Skulle vilja få lite feedback på om det är någon som har bytt drivpaket från 532 till 530? och hur det har gått?


Tomas
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tomas 900 skrev:
2576219...Skulle vilja få lite feedback på om det är någon som har bytt drivpaket från 532 till 530? och hur det har gått?...Tomas

Tomas - på min förra hoj (RF900R) köpte jag drivpaket från Addemoto. Körde sedan ca 250 mil i början av denna säsong, och det funkade kanonbra.

Ha de!
 

Tatto75

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
I skogen utanför Trosa!!
Hoj
KAWASAKI ZZR 1400
tja jag har en rf900r sedan några år.
är tok nöjd. men den är INTE orginal.......ler
mvh tatto75....

Då tar jag saken i egna händer och startar en tråd för alla oss som har en RFXXXR-modell.
Jag har nyligen införskaffat en 600 -93 och är nöjd som fan! Sen vet jag att många inte gillar bakänden på den men det gör jag.
Alla ni som har en RF....dela med er av era erfarenheter, tips & tricks m.m.

Länkar:
http://www.suzuki-rf.de/

Sprängskisser:
Suzuki RF900R
Suzuki RF600R

Reservdelar:
RF600/900R på Touringbutiken.se

// JKay
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag ska köpa en RF 900 nu i vecka och undrar vad det är för skillnad på RF900R och RF900 utan R!

Jag har fått fram på vv att den jag ska ha e på 98 hp ungefär och allt man hittar på nätet verkar gälla RF900R med ca 135 hp!

Jag e så nöjd så nöjd med "bara" 98 hp men kan nån berätta lite om skillnaden mellan dessa?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag ska köpa en RF 900 nu i vecka och undrar vad det är för skillnad på RF900R och RF900 utan R!

Jag har fått fram på vv att den jag ska ha e på 98 hp ungefär och allt man hittar på nätet verkar gälla RF900R med ca 135 hp!

Jag e så nöjd så nöjd med "bara" 98 hp men kan nån berätta lite om skillnaden mellan dessa?

Alltså, RF600R har 100 hk (ja 98 då!) och RF900R har 135. men nån RF900 med 98 hk har jag inte hört talas om. Måste vara en strypt rackare av ngn som ville ha ner försäkringen på under 90 talet, eller nått.

Den kan vara reg.bes. med strypning. Det är min. Men har full effekt.

Köpte mig en RF600R från 94 igår. Har jag gjort bort mig? :näsblod

Nä, det har du inte gjort. ;) *ngt sent jag vet*
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Var ute en sväng på den idag och börjar bli mer och mer övertygad om att det är en "ok" hoj faktiskt. Synd att röven är så ohyggligt ful bara. :näsblod

Äh, du snackar dynga! Akterkastellet är ju hur snyggt som helst!
Den är väldigt ok den hojen. nackdelen är tillgången på reservdelar.
men 600/900 detaljer passar istort rakt av. För utom en del motordetaljer.

Jag ska köra nu! ;)
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Äh, du snackar dynga! Akterkastellet är ju hur snyggt som helst!
Den är väldigt ok den hojen. nackdelen är tillgången på reservdelar.
men 600/900 detaljer passar istort rakt av. För utom en del motordetaljer.

Jag ska köra nu! ;)

Smaken är som.. Akterkastellet. Undrar om man ska sätta sågen i den? :crash

Kör snyggt. ;)
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Alltså, RF600R har 100 hk (ja 98 då!) och RF900R har 135. men nån RF900 med 98 hk har jag inte hört talas om. Måste vara en strypt rackare av ngn som ville ha ner försäkringen på under 90 talet, eller nått.

Den kan vara reg.bes. med strypning. Det är min. Men har full effekt.

Jo det måste vara nån strypning på den på nått vänster, kollade upp den igen och den står som en RF900R på vv men reggad för 72 kW (ca 96 hp)!

Om det är på det viset så kommer den ha 135 hp när jag vrider på rullen iaf! Strypningar är till för att plockas bort, nu jävlar ska det köras ihjäl!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nån som har koll på vad det är för lager till framhjulet? Har något underligt "hackande", för brist på bättre förklaring, när jag rullar sakta. Känns lite som lagren sjunger på sista versen.
 

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Visby
Hoj
KTM 660 SMC -04
Nån som har koll på vad det är för lager till framhjulet? Har något underligt "hackande", för brist på bättre förklaring, när jag rullar sakta. Känns lite som lagren sjunger på sista versen.

Har du tagit ur skivbromslåset ;)
Konstigt inget ja märkte när ja hade den.. kan de stå och bli dåligt över vintern?

Har rephandboken på datorn i PDF om du vill ha? Adda mig på MSN om du har de..
 

Dyngis

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki DL1000
Jag ska köpa en RF 900 nu i vecka och undrar vad det är för skillnad på RF900R och RF900 utan R!

Jag har fått fram på vv att den jag ska ha e på 98 hp ungefär och allt man hittar på nätet verkar gälla RF900R med ca 135 hp!

Jag e så nöjd så nöjd med "bara" 98 hp men kan nån berätta lite om skillnaden mellan dessa?

den släpptes väl i 3 versioner som jag förstått det, 25kW, 72kW och 99kw.
hur som, du har gjort ett bra köp tror jag, är nöjd med min iaf, även om man åkte på en liten renovering av växellådan, 2:an hoppade vid pådrag... :huvet
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
den släpptes väl i 3 versioner som jag förstått det, 25kW, 72kW och 99kw.
hur som, du har gjort ett bra köp tror jag, är nöjd med min iaf, även om man åkte på en liten renovering av växellådan, 2:an hoppade vid pådrag... :huvet

Jo jag hittade att dem var strypta i insugsgummit, något som dock måsta vara bortplockat på min för den går utav bara helvete!

Min 2:a håller i sig upp till röda :yoparty
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Var fan köper jag framhjulslager till en snart 15 år gammal hoj? :mad: Touringbutiken hade inga.

Kolla med E&D MC i Stockholm, och prata med Tobbe. Han brukar vara duktig på att skaffa fram det mesta. Vet ej vilken dist. de köper från, men jag har för mig att det är Duells.

Lycka till!

http://eodmc.se/eod/default.aspx
Telefon: 08-82 49 00

Mvh/Mankan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top