Triumph Daytona 675-tråden!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Trajja675 skrev:
2088998 Hej !

Jaha, har ni hunnit köra något med era nya 675:eek:r nudå ?
Själv har jag kört drygt 20 mil hittills den här helgen. Inkörning suger, men det är väl kanske bra att ta det lite lugnt så här i början av flera orsaker :tomten

Måste säga att den är klart snällare att köra i låg fart/låga varv än vad jag hade vågat hoppas. Har provat att skjutsa frugan en sväng också, gick skitbra. Oväntat gott/högt ljud ifrån originalljuddämparen, men slip-on lär det väl bli ändå så småningom.

So far so good :banana

Mvh, Nicke


Inkörning, schminkörning! :tungan


http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
xyx skrev:

Jo, det där har jag sett. Väldigt många som inte tror på det, bla, vad jag vet, samtliga motorcykel och biltillverkare.

Trajjorna är körda i bänk på fabriken för att köra in kolvringarna, återstår att köra in allt annat.

Personligen tror jag på varierande varvtal och (lätt) belastning de första milen.

Smiska skiten ur den på maxvarv lär man hinna med ändå, senare.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Trajja675 skrev:
2089423 Jo, det där har jag sett. Väldigt många som inte tror på det, bla, vad jag vet, samtliga motorcykel och biltillverkare.

Trajjorna är körda i bänk på fabriken för att köra in kolvringarna, återstår att köra in allt annat.

Personligen tror jag på varierande varvtal och (lätt) belastning de första milen.

Smiska skiten ur den på maxvarv lär man hinna med ändå, senare.

Maxvarv är det nog ingen som förespråkar. Men att hålla den ett par tusen under max och med variendande varvtal + fullt gaspådrag då och då tror jag gör susen.

Sen vore det väl om inte annat otroligt politiskt inkorrekt om det stod något annat än att fordonet skulle framföras lungt i manualen?
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Så kom den tillslut,fick den på Långfredan... Bildbevis kommer(tjejen har lånat ut kameran;)
Påställd först idag,strul med If :huvet
Tog bort fotpinnarna bak igår,snyggare så :tummenupp
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Grattis !

Det var ju en j-vla tur med vädret idag då :va
Själv har jag hunnit 43 mil hittills, det blir bara bättre och bättre.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Jahapp, värst vad tyst det blev i den här tråden då, är alla ute och kör nu då ?

Själv var jag med hojen på första servicen igår, fick nöjet att tala med en ny lycklig ägare som hämtade sin gula 675:a, grattis !

Servicen bjöd väl inte på några överraskningar, har ju funkat mycket bra de första 80 milen iaf, kostade 1412 :-

Jag fick TOR mappen (slip-on) installerad så nu håller insugsspjället ständigt öppet och ännu lite bättre orr på låg/mellan. Funkar finfint med originalljuddämpare.

På tisdag drar jag iväg på första längre turen, en (arbets)vecka i Kalmar.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Du känner inte för att komma förbi med hojen på knutstorp ring den 8e maj och låta mig och andra intresserade köra några varv? ;)
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Fan va kul väder de var idag då :mad:
Nu vill man ju bara ut o köra,har bara hunnit med ca 22mil :yoparty
Inkörning suger big time :huvet
Vill upp till service nivån = Slipon
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Dom har kortege genom Eskilstuna nu på Lördag(6/5),några här som tänkt åka :)
Kan kanske vara kul och träffas,o visa våra skönheter :tummenupp
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Provade en 675:a idag. Den är precis lika rolig som den ser ut att vara.
Den jag testade hade slipon och högt kåpglas moterat. Ljudet och bromsarna var nog det allra bästa med hela hojen, skit-gött råmande.
Trots att testrundan bara var positiv så håller jag nog på min 955:a, den känns trots allt lite mer MC, 675:an är nog ändå snudd på astrimmad moppe.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Jahapp, då var man tillbaka från tjänsteresan med Trajjan. Det gick ju finfint, drygt 80 mil blev det.
Så nu har jag 210 mil på mätaren, so far so good.
Nedresan till Kalmar började med +8 och spöregn de 25 första milen :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Såg en 675:a ute i trafik för första gången igår :drool Riktigt läcker var den! Bara att gratulera till er som har en :)

Men jag fattar inte vad det var för snack från Triumph från början att de skulle tillverka så få och att alla hojarna till Sverige skulle vara slutsålda :va Såg tillsalu ex inne på Johans mc igår ju :confused:
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
bebbe skrev:
2150545 Såg en 675:a ute i trafik för första gången igår :drool Riktigt läcker var den! Bara att gratulera till er som har en :)

Men jag fattar inte vad det var för snack från Triumph från början att de skulle tillverka så få och att alla hojarna till Sverige skulle vara slutsålda :va Såg tillsalu ex inne på Johans mc igår ju :confused:

Provkörde i måndags (hos Johans MC i gbg), och beskedet jag fick var leverans nån gång i juli vid beställning nu.

Håller med övriga talare i tråden: Makalöst snygg hoj, grymt härligt ljud, och rappt chassi.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
El Garto skrev:
2138640 Provade en 675:a idag. Den är precis lika rolig som den ser ut att vara.
Den jag testade hade slipon och högt kåpglas moterat. Ljudet och bromsarna var nog det allra bästa med hela hojen, skit-gött råmande.
Trots att testrundan bara var positiv så håller jag nog på min 955:a, den känns trots allt lite mer MC, 675:an är nog ändå snudd på astrimmad moppe.

Triumph Daytona 675 = Astrimmad moppe :finger
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Provkörde en idag, nu känns 955:an som en guldvinge på vägen...... :4skrika
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Var ut och provade 675'an idag. Första intrycket är ju att den är så jävla liten, efter ett tag kändes det dock bättre. Jävligt rolig och smidig cykel, vilket ljud det var i den trepipen :Bugar Åkte runt och garvade i hjälmen, sinnessjukt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top