Triumph Daytona 675-tråden!

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Yes,
Regulator monterad och flyttad nu på hojen. Fann ingen bra plats i fören som flyttade bak den vid vänster passagerar-pinne.
Lite mätvärden på regulator som lovats dock med osäkerhet och biltema multimeter;
Old:
Röd från multimeter till - på regulator, svart från multimeter till faser på regulatorn
=
Omkring 0,57

Röd från multimeter till + på regulator, svart från multimeter till faser på regulator
=
Omkring 0,13

New:
Röd från multimeter till - på regulator, svart från multimeter till faser på regulatorn
=
Omkring 0,58

Röd från multimeter till + på regulator, svart från multimeter till faser på regulator
=
Omkring 0,215

Detta säger mig att gamla regulatorn kan ha kortslutning (låga värden, 0,13) vilket även nya har men tror mätaren är missvisande.

Efter testmätt på startrelä har nya och gamla samma värden så gamla är nog fine.

Väntar fortfarande på statorn som förhoppningsvis dyker upp i veckan.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Detta säger mig att gamla regulatorn kan ha kortslutning (låga värden, 0,13) vilket även nya har men tror mätaren är missvisande.

Som sagts, att mäta diodfunktion (triac/tyristor/MOS-fet/zenerdiod etc) med multimeter kan vara vanskligt då mätspänning och mätström är låg i multimetern. Facit får du med statorn monterad och motorn startad.
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Nya statorn monterad idag och provstartat. Mätte upp ca 14,5 volt har jag för mig så allt frid och fröjd och cykeln laddar igen! Hoppas på bra väder i augusti nu!
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Hej igen!
Fått lite oljeläckage nu från statorkåpan. Vill bara extrakolla så inte packningen ska behövas ”limmas” eller liknande. Tänkte riva ner det i helgen och göra om.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Hej igen!
Fått lite oljeläckage nu från statorkåpan. Vill bara extrakolla så inte packningen ska behövas ”limmas” eller liknande. Tänkte riva ner det i helgen och göra om.

Nä, det ska inte behövas. Men det blir sällan tätt om du återanvänder en gammal packning. Ny packning och rengjorda ytor är det som gäller.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Schysst, tack för länk!
Hade ny packning + extremt polerade kanter från gamla packningsrrster.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Såldes det inga Daytona efter typ 2009 i Sverige? Trivs bra som fan på min Street Triple R men tant-styret är lite i vägen på bana. Finns gott om de tidiga 675:eek:rna till salu men sällan man ser nån fejsliftad.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Såldes det inga Daytona efter typ 2009 i Sverige? Trivs bra som fan på min Street Triple R men tant-styret är lite i vägen på bana. Finns gott om de tidiga 675:eek:rna till salu men sällan man ser nån fejsliftad.

Tror inte det såldes så många nej - och det känns som att ägarna håller i hojarna, tyvärr. Sena Daytona brukar försvinna väldigt fort från Blocket.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX

"Gammal" men jag brukar ta fram denna ibland, för att den är så jäkla snygg. :tummenupp
 

Durren123

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2021
Hoj
Triumph daytona 675, 2011
Någon här som sitter på grenrör till triumph daytona 675 2011, ska nämligen byta tillbaka till originalröre då brorsan hade satt på ett annat helsystem. Med det avgassystemet så är inte gasresponsen super bra när man smygkör, vet inte om jag läre mappa om den då?
(Han har tagit grenröret från originalet och svetsat fast det i ett nytt system med raka rör som ja fattat)
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Problem igen,.. besiktigade häromdagen, allt gick fint men när jag skulle ta mig hemåt hände något som liknar soppatorsk, hojen dog och gick inte att starta upp. Rullade iväg till närmsta bilfirma som hjälpte till att ladda upp batteriet till ca 13v. Startmotorn gick igång fint men motorn svarade inte?!
Vad i hela friden kan vara fel nu?
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Mer än halva tanken är fylld.
Fått hem den idag så får väl börja skuva i helgen igen... suck.
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Monterat av tank och kollat stiften, ser ok ut (byttes för mindre än 1 år sedan), dock vet jag inte hur man ska kunna testa gnistan med ”styrboxen” av då denna sitter monterad ivägen för stiften. Startspray svarar den inte heller på..-vilket borde betyda att det inte är soppaproblem?
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Ännu en fundering, varför dog hojen? Om nu startmotor gett upp så borde väl inte hojen gett upp och stannat? Tänker det måste vara tändproblem eller att den inte får soppa, tänker jag fel?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top