Triumph Daytona 675-tråden!

statisten

Ny medlem
Gick med
27 May 2019
Ort
På landet
Hoj
En svart
Dåligt med aktivitet här, har alla sålt sina Daytonor? :)

Jag har en fråga. När jag lämnade in min hoj på service sa dom att min hoj är konstig, när man stänger av den står motorn till avgasventilen, EXUP, och går fram och tillbaka flera gånger, detn står och juckar en stund. De sa att den bara ska gå en gång. Min har alltid juckat med EXUPen flera gånger. Så min fråga är: hur många gånger juckar din EXUP när du stängt av hojen?

Tjenare.
Vad menar du med juckar? Kollade lite på min 07:a och inte tycker jag se mig något som påminner om två hundar som har kul.
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Hallå gott folk,

Efter att ha varit över på rad-fyra-spåren en säsong så är jag återigen tillbaka på en Triple! Hade en Street Triple R -13 tidigare och testade nu på en Daytona 675 -06 .
Står just nu utan hjul, och snart utan dämpare, för en ordentlig genomgång så man vet vad man faktiskt ger sig iväg på på gatorna!

Tack och hej,
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hallå gott folk,

Efter att ha varit över på rad-fyra-spåren en säsong så är jag återigen tillbaka på en Triple! Hade en Street Triple R -13 tidigare och testade nu på en Daytona 675 -06 .
Står just nu utan hjul, och snart utan dämpare, för en ordentlig genomgång så man vet vad man faktiskt ger sig iväg på på gatorna!

Tack och hej,

Bild!? :banana
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Tjena! Är det någon här som vet vilket Biltema-batteri (artikelnr) som passar till en Daytona från 2006? Mitt var stendött efter vintern och jag har haft ett Biltema gel-batteri i min Yamaha R1 i flera år.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tjena! Är det någon här som vet vilket Biltema-batteri (artikelnr) som passar till en Daytona från 2006? Mitt var stendött efter vintern och jag har haft ett Biltema gel-batteri i min Yamaha R1 i flera år.

Vill minnas att polerna sitter fel på det biltemabatteri som passar bäst. Minns inte om det var plus eller minuskabeln man behövde förlänga för att det skulle passa.
Eller biltema har kanske kommit med ett batteri som passar bättre sen sist jag kollade?
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Nu står den i delar så får bli en bild när den är ihop igen! :D

Tills dess söker jag följande till en Daytona 2006:a

- Slip-on (får se väl se vad folk sitter på)
- Rearsets (kort i rocken så behöver komma upp lite)
- Original broms- och kopplingshandtag (gillar inte korta som hojen kom med)
- Kabel till TuneECU (om någon sitter och trycker på en..)
- Racekåpor (Gör en chansning i alla fall )

Skriv gärna om ni har någonting av ovanstående!

MVH, sneJe
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu står den i delar så får bli en bild när den är ihop igen! :D

Tills dess söker jag följande till en Daytona 2006:a

- Slip-on (får se väl se vad folk sitter på)
- Rearsets (kort i rocken så behöver komma upp lite)
- Original broms- och kopplingshandtag (gillar inte korta som hojen kom med)
- Kabel till TuneECU (om någon sitter och trycker på en..)
- Racekåpor (Gör en chansning i alla fall )

Skriv gärna om ni har någonting av ovanstående!

MVH, sneJe

Jag har en Tuneboy-kabel som funkar med TuneECU med USB-port på data-sidan. I övrigt har jag måhända en del originalhandtag om de inte försvunnit i någon garagerensning. Skicka PM vid intresse, kan kolla garaget när jag är hemma igen = slutet av denna vecka... :)
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Vill minnas att polerna sitter fel på det biltemabatteri som passar bäst. Minns inte om det var plus eller minuskabeln man behövde förlänga för att det skulle passa.
Eller biltema har kanske kommit med ett batteri som passar bättre sen sist jag kollade?

Aha, tack för svar!
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Kom igen nu gott folk, är det ingen som sitter inne på Slip-on och några Rearsets?

TOR, Arrow, Akrapovic, G.P.R, Two Brothers eller vad som helst? Vill ju få bort en hiskeligt stora originalburken!

Nu står den i delar så får bli en bild när den är ihop igen! :D

Tills dess söker jag följande till en Daytona 2006:a

- Slip-on (får se väl se vad folk sitter på)
- Rearsets (kort i rocken så behöver komma upp lite)
- Original broms- och kopplingshandtag (gillar inte korta som hojen kom med)
- Kabel till TuneECU (om någon sitter och trycker på en..)
- Racekåpor (Gör en chansning i alla fall )

Skriv gärna om ni har någonting av ovanstående!

MVH, sneJe
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Jag har köpt ny banhoj och höger sida har fått smaka lite grus så den ser ledsen ut, så finns det någon som har kraschkåpor till en Daytona 675 2006?
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Postar även här i hopp om svar. (Har postat i köprådstråden med...)
Snälla moderator, flytta inte inlägget tack.

Hej,

Ska kika på en Daytona 675 -07 4900mil. Är enligt säljaren välskött av honom och föregående ägare (som alltid när man köper beg bil och mc :) ). Har haft 675 tidiagre så vet hur den skall kännas. Dock hade jag en 10'a men det ska väl inte vara någon större skillnad på 675 06-12? Vad sk jag kika på/efter? Gafflarna, drivpaket, bromsar det vanliga såklart, men något annat man ska kolla upp på dessa rariteter? Kan vara den snyggaste 600-kubikaren av alla sporthojar som jorden skådat :)

Tack för hjälp!
 
Last edited:

faloxe

Medlem
Gick med
8 Jun 2016
Ort
Uddevalla
Hoj
Daytona 675 -07 och så småning om kanske något motardliknande
Postar även här i hopp om svar. (Har postat i köprådstråden med...) Snälla moderator, flytta inte inlägget tack.

Hej,

Ska kika på en Daytona 675 -07 4900mil. Är enligt säljaren välskött av honom och föregående ägare (som alltid när man köper beg bil och mc :) ). Har haft 675 tidiagre så vet hur den skall kännas. Dock hade jag en 10'a men det ska väl inte vara någon större skillnad på 675 06-12? Vad sk jag kika på/efter? Gafflarna, drivpaket, bromsar det vanliga såklart, men något annat man ska kolla upp på dessa rariteter? Kan vara den snyggaste 600-kubikaren av alla sporthojar som jorden skådat :)

Tack för hjälp!

Tja! (bättre att svara sent än aldrig). Efter att ha ägt min 07'a ett par år skulle jag kolla/fråga följande:

- Rec/reg laddar korrekt (har för mig att det var ett recall på hojarna pga detta). Detta hänger ihop med statorn, som också är värd att kolla. Instruktioner finnes på YouTube :)
- Det är inte ovanligt att exupen ger upp, cykeln är körbar men motorlampa lyser. Denna går att antingen smörja eller plocka bort (måste då inaktiveras via TuneECU).
- De käkar batterier av en anledning jag inte kommit på än, har inte varit lika tydligt på någon annan hoj jag haft. Funkar bra så länge man underhållsladdar så klart (har en bekant som plockat ner sin Daytona i molekyler, den beter sig likadant ändå på denna punkt).
- Framdrevsmuttern har en tendens att lossa sig själv, så kolla att den finns där och att den är åtdragen (85nm tror jag).
- Med så många mil skulle jag uppmärksamma om och isf när en ventilspelskoll senast är gjord.

Och ja, det är det snyggaste som någonsin rullat på denna jord. :kär Hoppas detta är till hjälp!
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Tack för svar!
Ska titta på en 10 nästa vecka, 2000mil. Tar med mig dina tips.
Tack för hjälpen!


Tja! (bättre att svara sent än aldrig). Efter att ha ägt min 07'a ett par år skulle jag kolla/fråga följande:

- Rec/reg laddar korrekt (har för mig att det var ett recall på hojarna pga detta). Detta hänger ihop med statorn, som också är värd att kolla. Instruktioner finnes på YouTube :)
- Det är inte ovanligt att exupen ger upp, cykeln är körbar men motorlampa lyser. Denna går att antingen smörja eller plocka bort (måste då inaktiveras via TuneECU).
- De käkar batterier av en anledning jag inte kommit på än, har inte varit lika tydligt på någon annan hoj jag haft. Funkar bra så länge man underhållsladdar så klart (har en bekant som plockat ner sin Daytona i molekyler, den beter sig likadant ändå på denna punkt).
- Framdrevsmuttern har en tendens att lossa sig själv, så kolla att den finns där och att den är åtdragen (85nm tror jag).
- Med så många mil skulle jag uppmärksamma om och isf när en ventilspelskoll senast är gjord.

Och ja, det är det snyggaste som någonsin rullat på denna jord. :kär Hoppas detta är till hjälp!
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Tjenare.
Vad menar du med juckar? Kollade lite på min 07:a och inte tycker jag se mig något som påminner om två hundar som har kul.

Motorn till EXUPen står och går fram och tillbaka ett flertal gånger, vilket ger ett juckande ljud på typ 0.5Hz. Det verkar som att den inte ska göra det, men den fungerar ju i övrigt så jag gör nog inget åt det.
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Satan att utbudet på slip ons är så skralt. Finns typ bara G.P.R., svindyr Akra och lite Mivv på e-bay. I övrigt är det svårt att hitta vare sig nytt el beg. Någon som har ngt att sälja? 09-12
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Instrumentkluster och knappar som inte fungerar. 06-12

Vanligt fel om jag förstår det rätt, oftast beror det på att fukt letar sig in till följd av dålig packning.
Hursomhelst är då alternativet att ta isär skiten, okulär besiktiga och vidta åtgärder (läda dit nya knappar, regöra eller något annat). En annan väg att gå är att köpa en ny speedometer på tex ebay. Finns till rimlig peng. Min fråga är om det går att byta enhet från Mpg till Kph?
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Instrumentkluster och knappar som inte fungerar. 06-12

Vanligt fel om jag förstår det rätt, oftast beror det på att fukt letar sig in till följd av dålig packning.
Hursomhelst är då alternativet att ta isär skiten, okulär besiktiga och vidta åtgärder (läda dit nya knappar, regöra eller något annat). En annan väg att gå är att köpa en ny speedometer på tex ebay. Finns till rimlig peng. Min fråga är om det går att byta enhet från Mpg till Kph?

Tror inte du kan byta instrumentpanel utan att byta ECU. Kanske finns någon eftermarknadslösning som kan få det att fungera nu?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top