Triumph Daytona 675-tråden!

shadowfire

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2018
Ort
Härryda
Hoj
Triumph Daytona 676 2008
Relativt nybliven daytonaägare här, men har lite vajsing med den. Hastighetsmätaren glappar ur och blinkar med en etta titt som tätt och bränslemätare + shiftlights verkar inte heller fungera. Har lite vinterpyssel med felsökning. Lärde mig en sak i dagarna i varje fall och det är att byter man batteri, så se upp så det inte är lite för klent amperetal. Gick på samma benämning som originalbatteriet, men det nya visade sig bara vara 5,5Ah och då slog inte ECUn till startmotorn. Bytte till ett Liion istället och nu fungerar den som den ska.

Nu ska man bara komma på vilken slipondämpare man ska köpa hmm....
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Grattis till ett bra köp

Relativt nybliven daytonaägare här, men har lite vajsing med den. Hastighetsmätaren glappar ur och blinkar med en etta titt som tätt och bränslemätare + shiftlights verkar inte heller fungera. Har lite vinterpyssel med felsökning. Lärde mig en sak i dagarna i varje fall och det är att byter man batteri, så se upp så det inte är lite för klent amperetal. Gick på samma benämning som originalbatteriet, men det nya visade sig bara vara 5,5Ah och då slog inte ECUn till startmotorn. Bytte till ett Liion istället och nu fungerar den som den ska.

Nu ska man bara komma på vilken slipondämpare man ska köpa hmm.

Ja köpte mig ett gpr slipon jävlar vikken skillnad de blev på ljud men googlar man lite så är väl Arrow de bästa men är väl från person till person.
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
ska fixa min regskylstbelysning har ju bytt till gpr men inte satt ditt belysningen har ni några förslag på hur man ska göra de snyggt vart har ni köpt värmebeständig tejp för att linda kabeln Med vänlig hälsning tjompen
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
I helgen blev det lite vård av hoj.
Den känner sig en aningen naken just nu.
Men jösses vad den vill ut och rastas.[
ATTACH=CONFIG]442620[/ATTACH]
 

Bifogat

  • Image uploaded from iOS (2).jpg
    Image uploaded from iOS (2).jpg
    1.7 MB · Visningar: 50

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Sugen

Jag börjar bli lite sugen på att byta ut StorTwin:en mot nå't lite lättare.
'har siktat in mig på första generationens (2006-2008) Daytona.

Två frågor dyker då upp:
1. Måste man ha en R eller funkar utanR tillräckligt bra? ('tänker inte köra bana, men jag brukar ha alldeles för bråttom på allmän väg).
2. Försäkringskostnad? (50+, inlåst i eget garage).
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag börjar bli lite sugen på att byta ut StorTwin:en mot nå't lite lättare.
'har siktat in mig på första generationens (2006-2008) Daytona.

Två frågor dyker då upp:
1. Måste man ha en R eller funkar utanR tillräckligt bra? ('tänker inte köra bana, men jag brukar ha alldeles för bråttom på allmän väg).
2. Försäkringskostnad? (50+, inlåst i eget garage).

1. Finns ingen R-version på första generationen. Finns special edition men det var bara färgsättning och inga bättre komponenter.
2. Omöjligt att svara på försäkringskostnad då vi ej vet var du bor. Är själv 43 och bor i centrala Göteborg. Har hojen i låst utrymme. Betalar ca 10k för hel/hel.

Sen är ju ett av de svåra hindren att hitta en cykel att köpa. Verkar som alla håller hårt i sina Daytonas. ;-)
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Leta upp ett regnummer och prova dig fram på de olika försäkringsbolagens hemsidor.
Det går alldeles utmärkt att köra utan R så länge du ställer in fjädringen efter din vikt och körstil samt köper bromsbelägg som motsvara ditt behov. :tummenupp
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tre dagar på Kinnekulle avklarade varav en som flaggvakt och två dagar på banan.
Hemma igen med rasslande hoj. Hörde kraftigt rassel från höger sida av motorn när jag körde av efter pass 6. Kammkedjesträckaren är kass. Rullade lugnt upp till depån och motorn lät förutom rasslet normalt. Är det stor risk att kammkedjan kuggat över?
Meken hare beställt ny sträckare och ska samtidigt som den monteras kolla så kammen står rätt.
Hoppas för allt jag är värd att motorn klarat sig.

Men men det som var positivt var ju att man fick prova polarens Yamaha R6 på söndagen.
Fan den var ju inte dum den hojen heller....
 

Mr Ed

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Säljer lite överblivna delar till en daytona 675, tillhört en 2007;

Speedohealer SH-V4: 500:-
Bromsbelägg nya snell sinter semi metal 4 st: 100:-
Originalslutburk: 500:-

Någon intresserad?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Gött motorn klarade sig.
Något som kunde kostat skjortan blev nu mycket billigare... :banana
Blir det Anderstorp den 1/6. :yoparty
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Kör en Street Triple R 2010 med, Clip-ons, Daytona kammar (mappad o bänkad), neddrevad, slicks, går bra och kör i princip bara bana med den. Egentligen nöjd men mycket vill ha mer ;)

Fråga. Har börjat fundera på om jag skulle märka stor skillnad på att köra en Daytona 675R istället. Vad säger ni som är indoktrinerade?-)

Ps. Kör mest på Sviestad och jagar den retliga minuten...
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Hej Daytona ägare!

Jag har en street triple r - 11 som jag skulle vilja göra om till en daytona. Någon som har någon aning om hur man gör det?

Jag har läst på engelska forum att det går. Men att man måste köpa fästen, kåpor och clip-on.
Med tanke på att det är så hög försäkring på sporthojar så kanske det är värt att göra om istället för att bara rakt av köpa en daytona.
Vad tror du?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej Daytona ägare!

Jag har en street triple r - 11 som jag skulle vilja göra om till en daytona. Någon som har någon aning om hur man gör det?

Jag har läst på engelska forum att det går. Men att man måste köpa fästen, kåpor och clip-on.
Med tanke på att det är så hög försäkring på sporthojar så kanske det är värt att göra om istället för att bara rakt av köpa en daytona.
Vad tror du?
Att få till utseendet går säkert hyffsat. Men det blir lite "320 med M-emblem" enligt mig. Jag Hade satsat på en trafikförsäkrad Daytona.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top