Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är det värt att byta in sin 07'a mot en 13'?
Går i funderingar på detta.
Givetvis hänger det på mellanskillnaden jag får betala i slutändan.
Sen går ju försäkringen upp en aning med.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag har på min R, Triumphs original bromsbelägg fram. De är mycket obehagligt att bromsa med dem, tycker jag, eftersom det är fördröjning. De tar mjukt och lugnt i början för att sedan ta nått fruktansvärt, t.o.m. så att bakhjulet lättar.
Det är ju bra att det bromsar ordentligt men de tycks leva sitt eget liv. Det är omöjligt att dosera rätt.
Jag vill byta belägg, till nått mer förutsägbart.

Alltså, vad har ni för typ av belägg, märke och nummer, på era hojar när ni kör på racerbana?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Idag kör jag med Brembo Sintered fram. Kan ej den exakta beteckningen. Riktigt nöjd med dem. Bytte till dessa för ett par år sedan.
Nu är det dags att byta belägg inom kort. Kommer då testa Vesrah Sintered belägg som jag lagt undan på Marcussens MC. Blev rekommenderad av honom att testa dessa belägg, han är ju ändock en gammal raceräv så att säga. Tycker det kan vara värt att testa då det ändå är mindre än en busing det kostar att byta själv.
Har dock inte den exakta beteckningen på Vesrahbeläggen.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Är det värt att byta in sin 07'a mot en 13'?
Går i funderingar på detta.
Givetvis hänger det på mellanskillnaden jag får betala i slutändan.
Sen går ju försäkringen upp en aning med.

- Jag vet inte hur 07:an går men -13 äRRen äääter tusenkubikare i krökarna på Anderstorp. :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har på min R, Triumphs original bromsbelägg fram. De är mycket obehagligt att bromsa med dem, tycker jag, eftersom det är fördröjning. De tar mjukt och lugnt i början för att sedan ta nått fruktansvärt, t.o.m. så att bakhjulet lättar.
Det är ju bra att det bromsar ordentligt men de tycks leva sitt eget liv. Det är omöjligt att dosera rätt.
Jag vill byta belägg, till nått mer förutsägbart.

Alltså, vad har ni för typ av belägg, märke och nummer, på era hojar när ni kör på racerbana?

Du har väl inte ABS aktiverat för det låter precis som jag hörde hur ABS funkade på BMW S1000RR 2012 (?) för några år sedan.
"Först händer ingenting och sedan börjar den bromsa hårdare och hårdare av sig själv"
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Du har väl inte ABS aktiverat för det låter precis som jag hörde hur ABS funkade på BMW S1000RR 2012 (?) för några år sedan.
"Först händer ingenting och sedan börjar den bromsa hårdare och hårdare av sig själv"
- Ja, det är lustigt; jag hade en s1000rr -11 innan Daytonan och BMW:n betedde sig inte alls på nämnda vis, trots att jag körde med ABS inkopplat hela tiden, det fungerade perfekt. Jag kan väl oxå säga att ABS:et var aldrig inne å jobbade på BMW:n, trooor jag iaf.

En annan lustig sak; talade med en kompis härom dagen,(som kör 1.41-tider på Anderstorp) och han sade att hans ABS på en Honda han kört, betedde sig precis som du beskriver.

Och ja, jag kopplade aldrig ur ABS:et på Trajjan. Det var första gången på racerbana med den så, tanken slog mig aldrig, att koppla ur den.
Jag tycker det verkar jäääävlitt skumt om ABS:et skall fungera på det viset, med nån sorts fördröjd HerreJössesBromsverkan.. Jag vill gärna ha bakhjulet i backen när jag bromsar.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
- Jag tror att det är lite sug efter dem. Jag gick miste om en R -14, förra året.
Var det på Johans din tilltänkta stod?

Precis det var den på Johans.
Tycker nog att 80 var lite i överkant för den hojen.
Köpte min när den var i motsvarande status dvs 3 år gammal och hade gått ungefär lika långt för 70 med slipon samt tankväska och väskor bak.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Precis det var den på Johans.
Tycker nog att 80 var lite i överkant för den hojen.
Köpte min när den var i motsvarande status dvs 3 år gammal och hade gått ungefär lika långt för 70 med slipon samt tankväska och väskor bak.

- Men det var ingen R då?

Jag gav 91 för min R -13, i mars. Inget inbyte.
Fick kännedom om den när den var knappt inkommen.
Tyckte folk gick å sneglade på den så det vara bara att slå till.
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
tjena grabbar/brudar har fått ett pip/tjutljud vid 4000 varv låter inge över eller under 4000 varv kan de vara avgasspjället som spökar har ingen motorlampa som lysser bara det där jävla ljudet
 

steff-650

Medlem
Gick med
1 Feb 2014
Ort
Örebro
Hoj
2009 Triumph daytona 675
Tror att det kan vara ventilen till insuget som låter. Det sitter "air flap" i fronten på Daytonan som kan börja gnissla. Antingen ta isär och smörja eller tabort den via tuneecu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
tjena grabbar/brudar har fått ett pip/tjutljud vid 4000 varv låter inge över eller under 4000 varv kan de vara avgasspjället som spökar har ingen motorlampa som lysser bara det där jävla ljudet

- Vicken rysare!!
Vid pådrag, avslag eller jämn gas?
Så, det är inget från motormekaniken, då? Alltså, skrikande drev eller lager eller något sådant?
Avgas spjället, hmmmm, kan det vara nån läcka i avgasningsröret?

Jag hade nog sökt lite på nätet. Det kanske är nått välkänt oljud, vem vet.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vad med problem du har med hojen.
Hur gick det med fjädringen?
Om du inte har tuneecu så ladda ner, skaffa kabel och koppla in så du kan läs a felkoder.
Undersök spjället steff nämner.
Får man fråga vad du fick ge för hojen?
Var det en firma som sålde den?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top