Triumph Daytona 675-tråden!

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Intressant att den kom nyservad stora servicen vid 2000 mil med olja till min markeringen.

Tror du tolkar kylarvätskefrågan lite fel när jag skriver.
Haft dropp från hojen en gång vad jag vet. Efter detta låg nivån fortfarande mellan min och Max. Eftervarmkörning ligger nivån på max.

Nädå.. förstår vad du menar. Därför jag säger att du inte har några problem egentligen.
Blir den varm nog kommer den att spotta lite, men det gör den när du står stilla, inte vid körning.
Alltså, kör vidare och var glad åt hojen :)


Nej det ska nog spela minimal roll, den förskjuts nog inte många mm.



Jo det är väl lättare att byta framdrevet också. Orsaken till att byta bakdrevet är denna oändliga historien om hur mindre drev fram sliter snabbare på kedjan än på större drev bak. :)
Hur är det då man byter -1/+2 eller -1/+3 med slitagen?

Läs själv..
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Om man ska byta luftfilter är det då skillnad på ett K&N filter eller detta?
http://www.mcweb.se/luftfilter-effekt-p-4365-c-1209.aspx
eller detta
http://www.mcweb.se/luftfilter-effekt-p-4159-c-1209.aspx
Tanken jag har är att det skilljer så "lite" pengar så om de är likvärdiga så kan jag lika väl stötta den lokala MC-handlaren.

Sannolikt inte. Jag hade BMC iaf..

Edit: Men jo, jag har K&N i bilen. Ingen aning om vad som sitter i nuvarande hoj, men den går bra. Slutsats. Köp ett öppnare filter. Oavsett märke..
 
Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hej hej!

Tänkte kolla ifall de finns nå intresse för ett par kompletta fälgar med däck till en 2006a.

Har även ett rött original kåpset liggandes.

Planen för mig va att börja köra bana men skadade mig å bröt ryggen, så nu ligger de bara å skräpar.

Kan skickas.


PMa vid intresse.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Detta har säkert pratats mycket om hittills, men jag tänkte att det kanske finns någon ny info:
Vilka försäkringsbolag använder ni er av? Kostnad för större stad? Jag bor själv i Sthlm.

Har börjat bli lite sugen på Daytonan.... :tummenupp
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
SalusAnsvar, Linköping, halv helår, 6300 kr.

Funderar på att kanske byta till Trygghansas avställningsbara då kommer jag undan lite billigare.

edit: Ska kanske tillägga att mitt pris på 6300 krävde en del förhandlade, ställde Salus mot Folksam som var näst billigasta alternativet. Så kriga på o ringa runt o var inte blyg. Mitt pris började på runt 9000.
 
Last edited:

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Jag är på gång att byta till en Daytona 675. Har tittat på och provkört en -08 och en -09. De gjorde en del uppdateringar mellan de modellerna. Är det värt att gå för en -09'a eller är en -08 lika bra?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
ärligt talat så e det nog skit samma, nya gafflar bromsar å kåpor e la typ det stora de ändrat på men på <-8 modellerna lär ju gafflarna å bromsarna funka ju ypperligt ändå jue. gå efter priset å skicket. eller köp min 10a :p
 

AlcoStar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
.....
Hoj
.....
Söker efter papper/ram med papper till en Daytona 675 för att få min banhoj reggad.
Om någon har så skicka pm
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Har faktiskt sett Din annons. Den är både efter -09 och röd. De jag tittar på finns hos Johans och då är det möjligt byta in min CBF 600 SA. Har inte lust att annonsera den själv.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Verkar vara kört att äga en i Sthlm...
Kanske får titta på en Street med clip ons istället. :(
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har skruvat isär min gaffel och monterat Öhlins FPK109 (front Fork Piston Kit) och tänkte det kanske finns någon som vill se hur det ser ut inne i själva cartridgen? Finns lite bilder på min öppna FB sida :)
Själva jobbet var inte svårt men det krävdes några specialverktyg. Men dom var inte speciellt dyra.
Provkörning sker till helgen:banana

https://www.facebook.com/#!/pages/PWH-Racing/511354152287804
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Kanske dum fråga men har ni sett nån göra en v6a av 675an? dvs på nått forum eller nått youtube klipp. va bara en cptanke så att säga som jag fick i veckan men kan inte skaka av den. Undra hur en sån motor skulle bli.

Iaf har märkt att det högra oket biter hårdare än det vänstra. löser jag detta om jag byter till 2 individuella bromsslangar som på R:en eller e det bara att leva med det?
 

BOPZX6R

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Triumph Daytona 675
Verkar vara kört att äga en i Sthlm...
Kanske får titta på en Street med clip ons istället. :(

Jag har en 2013 och bor i sthlms innerstad, har trygghansas avställningsbara. Betalar 2113:- när den är påställd, ca 2-300:- efter avställning. Totalt ca 12000:- per år.
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Låter intressant, vad är det för fördelar som du har hittat med det?

Du får en fjädring som är mer linjär genom hela rörelsen (samma hårdhet i början som i slutet).

Vid landsvägskörning och ojämn beläggning/tjälskott så upplever jag bakfjädringen som alldeles för hård när den skall "jobba" lite djupare ner i slaget. Samtidigt som stötdämparen inte riktigt orkar hålla emot returrörelsen vilket gör att baken "kickar" tillbaks rätt kraftigt (du studsar mer eller mindre upp från sadeln).

Vid bankörning så "borde det vara lite lättare" att ställa in en fjädring som beter sig lika över hela rörelsen (linjär).

Frågan är väl hur fjädringen blir med passagerare/packning (ökad vikt) om den då vill "bottna" istället?

Jag har för mig att Fluxplates har diskuterats tidigare i tråden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top