Triumph Daytona 675-tråden!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
zipman skrev:
Triumph har specialförsäkring till denna hoj .
Spelar ingen roll vad din ålder är eller hur länge du haft ditt kort.
jag betalar 6700:/år helför. och den går på 8400:-/år i storstad
Den nya Triumph-försäkringen gäller från 24 år och uppåt och en 675:a kostar från 8 200 till 12 415 kr / helår, beroende på ålder och försäkringszon om hojen är upp till 3 år gammal. Det samma gäller din 650 och min Speed Triple, så de siffror du snackar om är gamla.

Läs här: http://www.johansmc.se/Forsakring.htm
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Många lovordar nya Triumph Daytona 675,men är det bara jag här inne som köpt en :confused:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Lantis skrev:
Min chef och en annan kille från mitt jobb besökte Triumph fabriken innan jul. De var mäkta imponerade (och då har de sett ett antal fordonsfabriker).

De har ett kaotisk monteringssystem, som innebär att det kan komma 1 Daytona, följt av 2 Bonneville, 1 Sprint och 2 Rocket III osv osv.

Har för mig att det tar 2 min 40 sec att montera en hoj där. Sen måste de anställda ha ett MC intresse och genomgå fys och psyktester innan de börjar. Rent och prydligt överallt också, ej självklart i England . . .
Kul, hur kommer det sig att ni va där?
Jag pratade med deras designchef för ett tag sedan, inget napp på mitt förslag tyvärr..
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Perra72 skrev:
Många lovordar nya Triumph Daytona 675,men är det bara jag här inne som köpt en :confused:

Jag var inne på att köpa sen hörde jag att körställningen va jobbig.... så nu vill jag prova en innan jag bestämmer... och det är lite kallt för provkörning nu.
Någon som vet om det finns någon 675'a i skåneland som man kan provsitta?
 

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
Rash skrev:
Men någon skrev ju längre upp att försäkringen var mellan 6-12kkr och länkade till en sida där det stod att den gällde från 25år..(lång mening=)

Vem kontaktar jag för att få mer info? Någon firma runt GBG?


675an kanske har fått eget pris men 650 är det pris jag skrev.
Men som jag hörde så skulle 675 ligga på samma iallafall första året men
jag kan ha fel ......eller så har dom ändrat sig !

sgtpepper skrev:
Den nya Triumph-försäkringen gäller från 24 år och uppåt och en 675:a kostar från 8 200 till 12 415 kr / helår, beroende på ålder och försäkringszon om hojen är upp till 3 år gammal. Det samma gäller din 650 och min Speed Triple, så de siffror du snackar om är gamla.

Läs här: http://www.johansmc.se/Forsakring.htm

Nej jag vet ju vad jag betalar i försäkring .....
Jag har INTE fått någon höjning på min 650.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Perra72 skrev:
Många lovordar nya Triumph Daytona 675,men är det bara jag här inne som köpt en :confused:

Ser så ut.
Själv är jag för nöjd med nuvarande hoj för att byta.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
zipman skrev:
675an kanske har fått eget pris men 650 är det pris jag skrev.
...
Jag har INTE fått någon höjning på min 650.
Var lugn, höjningen kommer ;). Min (och de flesta andras) förfallodag på If/Triumph-försäkringen är den 1 mars och det är då den nya prislistan börjar gälla. Du har antagligen tecknat din försäkring tidigare i år?

Kontenta: köper man en ny 675 så kommer man att drabbas av den nya prislistan om man inte hinner teckna försäkringen innan den 1 mars. :fakta Men vafan, det är fortfarande en rätt billig försäkring och har man råd med en sproilans hoj så kan man nog ta den kostnaden också.
 

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
sgtpepper skrev:
Var lugn, höjningen kommer ;). Min (och de flesta andras) förfallodag på If/Triumph-försäkringen är den 1 mars och det är då den nya prislistan börjar gälla. Du har antagligen tecknat din försäkring tidigare i år?

Kontenta: köper man en ny 675 så kommer man att drabbas av den nya prislistan om man inte hinner teckna försäkringen innan den 1 mars. :fakta Men vafan, det är fortfarande en rätt billig försäkring och har man råd med en sproilans hoj så kan man nog ta den kostnaden också.


Så kansike det är .... men som du säger ...det är ändå ett bra pris ! :tummenupp
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
provsitt en 675 i skåne

Boffen skrev:
Jag var inne på att köpa sen hörde jag att körställningen va jobbig.... så nu vill jag prova en innan jag bestämmer... och det är lite kallt för provkörning nu.
Någon som vet om det finns någon 675'a i skåneland som man kan provsitta?


Inga probelmos. Triumph Center Lund har två stykken i butiken som man kan provsitta. Provkörning möjlig så snart som snön är väck.

Sittställningen är helt ok. Vet inte varför folk säger att den är för liten. Jag tycker den är helt perfekt. För gata är den ok som den är, men kunde till och med vara aningen mindre för bana. Liten och skön och lätt att kasta runt i svängarna.

Har tyvärr inga pengar till en ny hoj, och kommer därför att köra vidare i ERF med min hemmabyggda 955. Men en av mina polare har köpt en 675 till ERF säsongen 2006. Så då blir vi minst två Triumphs på banorna i år. En ny och en gammal. Jag misstänker at han kommer att köra cirklar runt mig på banan.

Kris

P.S.
Om någon av er ska byta sin D955 till en D675 och har en öhlins på sin gamla 955 så köper jag görna öhlinaren inna du byter in hojen.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Perra72 skrev:
Många lovordar nya Triumph Daytona 675,men är det bara jag här inne som köpt en :confused:

Hej !

Blir ju tvungen att lyfta lite här :) För er som söker mer info, ni har väl inte missat http://www.triumph675.net/main.htm

Internationellt forum med mest smådryga jänkare, men många bra downloads.
Bla, kan man hitta MCN´s test av 600 klassen.

Som väntat får 675 pisk i bantestet av Yamaha R6 :(




(med 7 tusendelar av en sekund) :hihi Totalt sett vann den.
Är det inte April snart ?
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Trajja675 skrev:
Hej !

Blir ju tvungen att lyfta lite här :) För er som söker mer info, ni har väl inte missat http://www.triumph675.net/main.htm

Internationellt forum med mest smådryga jänkare, men många bra downloads.
Bla, kan man hitta MCN´s test av 600 klassen.

Som väntat får 675 pisk i bantestet av Yamaha R6 :(




(med 7 tusendelar av en sekund) :hihi Totalt sett vann den.
Är det inte April snart ?


Hade jag missat,tack för tipset :tummenupp
 

Ooky

The more the faster the better =)
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660
Tjo =) brorsan

Detta e nog den sjysstaste som finns !!!!!
Signade kontrakt på den för en vecka sen. 1 timme efter att jag fixade teorin =))
Du har gjort ett :cdevil grymt köp kompis

Och jag kommer inte att sjabbla på uppkörningen nu kan jag säga :p
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Var och kikade på en 675:a idag, måste säga att jag blev rätt impad av vad jag såg. Nästan så man skulle kunna byta... :va

Vill nog provköra en innan jag säger varken bu eller bä, tycker absolut den tilltalar mig utseendemässigt och lika så försäkringsmässigt är den i nivå med det jag betalar idag.

Med ett ord : Intressant! :fyllisar
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Ooky skrev:
Detta e nog den sjysstaste som finns !!!!!
Signade kontrakt på den för en vecka sen. 1 timme efter att jag fixade teorin =))
Du har gjort ett :cdevil grymt köp kompis

Och jag kommer inte att sjabbla på uppkörningen nu kan jag säga :p

Grattis och lycka till med kortet. Vad blev det för färg på Hojjen ?
En gul och en röd på forumet hittills vad jag vet iaf,
 

Ooky

The more the faster the better =)
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660
Trajja675 skrev:
Grattis och lycka till med kortet. Vad blev det för färg på Hojjen ?
En gul och en röd på forumet hittills vad jag vet iaf,

Det blev den gråa lyckades få en av dom sista, lurade på den gula rackarn men men...

Vad blev det själv den röda eller ?? den e grymt sjysst den med =)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kollade på 675:an på Sulas förra veckan.
En sak som jag tänkte på var dragning av avgasröret, det går upp aldeles vid bakant undersadeln, strax vid höger låret. Är det någon som kört och tänkt på det? Jag tror att det kan bli snuskigt varmt om man står still vid tex rödljusen.

Gillade att det var stålomspunnet redan vid orginal :tummenupp
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
675

hej!
såg att du köpt en dröm! synd att jag har för ny hoj -05.. Skulle inte vatt dumt att få åka på en 675a i vår.. men jag har en kompis som ska hämta sin gråa på lördag... för väl låna den nån dag sen=) ps det verka vara ett stort sug efter den! mvh//jonny
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
R2 skrev:
Kul, hur kommer det sig att ni va där?
Jag pratade med deras designchef för ett tag sedan, inget napp på mitt förslag tyvärr..

Såg ditt inlägg först nu . . .

Firman jag jobbar för säljer verktyg för skärande bearbetning. En av våra leverantörer har tillverkning i england. Så kollegorna var där tillsamans med dom på kundbesök.

Lite roligare än Bengans Mekaniska . . .
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
det är nu ni ska börja bråka om vilken färg som är snyggast :tomten
 

Bifogat

  • day7.jpg
    day7.jpg
    66.7 KB · Visningar: 558
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top