Triumph Daytona 675-tråden!

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
bara att gratulera till en as grym hoj. :banana

Funderade på att byta men jag får iallafall ha min 1 säsong till.
Är grymt nöjd med min 650. :yoparty
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Perra72 skrev:
Jaa,visst är den lite porrig :tummenupp Köpte den faktiskt på TriumphCenter i Linköping,dina hemtrakter va??


Hehe, jo, det är bara några km bort här! :tummenupp
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
675an var mässans höjdpunkt tyckte jag.
Jag väntar ivrigt på 675 speed triple.

Pratade med IF killen på mässan om försäkringen och han sa att det räcker med 4st 675or gör marksyning så höjs premien nästa år.
Så ni som köper i år kör försiktigt är ni snälla!

Det var ett ganska spännande samtal vi hade med honom.
Jag frågade varför inte ha en högre själv risk typ 15000:- så drabbar det dom som klotar lite mer och inte dom som kör försiktigt.
Detta hade dom funderat på men inte tagit nått beslut om.
Dock har deras premie på stor daytonan en självrisk på 25000:-
 

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
Min självrisk på daytona 650 är 12000:-
att höjja självrisken ju större cc man kör är ju ett alternativ.
Finns ju vissa iddi som klotar hela tiden och pajjar för alla oss andra. :kocko
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
zipman skrev:
bara att gratulera till en as grym hoj. :banana

Funderade på att byta men jag får iallafall ha min 1 säsong till.
Är grymt nöjd med min 650. :yoparty


Vad anser du om kvaliten på hojen då? Inga problem alls eller?
 

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
Perra72 skrev:
Vad anser du om kvaliten på hojen då? Inga problem alls eller?

Nej än så länge har jag inte haft några problem alls förutom triumphs egna carbon blås som jag införskaffade. Efter 200 mil lossande carbonen och visst ....ljudet blev ännu bättre :banana men jag fick även en massa avgasläckage som gjorde att hojjen gick sämre. Jag fick givietvis pengarna tillbaka men jag fick som svar : Vi har inte bättre än så .. haha ! :kocko

Nej om man ska se på trajja rakt av så har dom verkligen tagit både design o kvalite på lite mer allvar från 2002 då dom fick hjälp av japanerna.
Jag e nöjd med samliga delar ..dock lär dom inte komma ifatt Honda , Suzuki , kawa .......avståndet är för långt.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
zipman skrev:
Nej än så länge har jag inte haft några problem alls förutom triumphs egna carbon blås som jag införskaffade. Efter 200 mil lossande carbonen och visst ....ljudet blev ännu bättre :banana men jag fick även en massa avgasläckage som gjorde att hojjen gick sämre. Jag fick givietvis pengarna tillbaka men jag fick som svar : Vi har inte bättre än så .. haha ! :kocko

Nej om man ska se på trajja rakt av så har dom verkligen tagit både design o kvalite på lite mer allvar från 2002 då dom fick hjälp av japanerna.
Jag e nöjd med samliga delar ..dock lär dom inte komma ifatt Honda , Suzuki , kawa .......avståndet är för långt.


Vad som hände 2002 var att deras fabrik brann ner och dom fick en helt ny produktionslinje :)
Men vem vet, kanske var japanerna med o snickrade upp det där löpande bandet - för det gick i rekordtid.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Till 675:an är trimröret ett Arrow så då är det toppkvalitet i alla fall. :tummenupp
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hmm, undra vad den skulle kosta på en 22-åring som ska övningsköra med den? :kocko :D

Även för mig var den mässans höjdpunkt. Har vart drömhojen sedan man såg den i Bike för några nummer sedan..
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
xyx skrev:
Vad som hände 2002 var att deras fabrik brann ner och dom fick en helt ny produktionslinje :)
Men vem vet, kanske var japanerna med o snickrade upp det där löpande bandet - för det gick i rekordtid.

Min chef och en annan kille från mitt jobb besökte Triumph fabriken innan jul. De var mäkta imponerade (och då har de sett ett antal fordonsfabriker).

De har ett kaotisk monteringssystem, som innebär att det kan komma 1 Daytona, följt av 2 Bonneville, 1 Sprint och 2 Rocket III osv osv.

Har för mig att det tar 2 min 40 sec att montera en hoj där. Sen måste de anställda ha ett MC intresse och genomgå fys och psyktester innan de börjar. Rent och prydligt överallt också, ej självklart i England . . .
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Jag väntar på en offert från Triumph i Lund på en 675 med allt inräknat, Tycker den är så himla överfet...
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Japps skrev:
Jag väntar på en offert från Triumph i Lund på en 675 med allt inräknat, Tycker den är så himla överfet...


Berätta gärna sen vad du fick för pris,kul och gemföra :)
Med allt,menade du Arrow systemet också då eller??
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Neutral skrev:
Tyvärr ett helt normalt pris för ett helsystem i titan. :död


Men frågan är: Är det värt det?
Hur stor skillnad blir det,förutom viktmässigt och några hk extra...
Dessutom tyckte jag det blev snyggare med slipon o carbontillbehöret :yoparty
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det skilde mycket på vikten och dessutom på rätt ställe - högt upp och långt ifrån masscentrum. Jag tycker det är grymt mycket snyggare än original, ser mycket rejsigt ut. Dock ser jag det som ett problem på bandagar att man inte lär klara ljudkraven, frågan är om det går att byta till originaldämparen då utan att byta grenrören? Troligen inte. :(
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Neutral skrev:
Det skilde mycket på vikten och dessutom på rätt ställe - högt upp och långt ifrån masscentrum. Jag tycker det är grymt mycket snyggare än original, ser mycket rejsigt ut. Dock ser jag det som ett problem på bandagar att man inte lär klara ljudkraven, frågan är om det går att byta till originaldämparen då utan att byta grenrören? Troligen inte. :(

Arrow gör inga "baffles" som man kan sätta i utblåset för att tysta ner det lite?
Jag har sån på min Mivv-dämpare på speed triplen, har dock inte behövts på bandagar - än.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
xyx skrev:
Arrow gör inga "baffles" som man kan sätta i utblåset för att tysta ner det lite?
Jag har sån på min Mivv-dämpare på speed triplen, har dock inte behövts på bandagar - än.
Tyvärr gör många arrangörer det enkelt för sig och kräver original för att slippa mäta, då blir det inget snack.
 

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Ort
Engelholm
Hoj
TL1000R
Rash skrev:
Hmm, undra vad den skulle kosta på en 22-åring som ska övningsköra med den? :kocko :D

Även för mig var den mässans höjdpunkt. Har vart drömhojen sedan man såg den i Bike för några nummer sedan..


Triumph har specialförsäkring till denna hoj .
Spelar ingen roll vad din ålder är eller hur länge du haft ditt kort.
jag betalar 6700:/år helför. och den går på 8400:-/år i storstad
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
zipman skrev:
Triumph har specialförsäkring till denna hoj .
Spelar ingen roll vad din ålder är eller hur länge du haft ditt kort.
jag betalar 6700:/år helför. och den går på 8400:-/år i storstad

Men någon skrev ju längre upp att försäkringen var mellan 6-12kkr och länkade till en sida där det stod att den gällde från 25år..(lång mening=)

Vem kontaktar jag för att få mer info? Någon firma runt GBG?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top