Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Vitt vitt vitt, kanske kåpglaset är lite overkill...

attachment.php
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Hjälp, Råd, ÅNGEST! :)

Jag är sjukt sugen på en Daytona 675!

Jag är 188cm lång, tror ni att det är nåt problem att jag är för lång?

Jag har tittat på en sån idag och provkört inom inhägnat område bara i och med mitt kort är inte klart.

Här är länken till den, (Faktiskt bästa priset på blocket)
http://www.blocket.se/vi/17761066.htm?ca=15_s

det är en -06:a som rullat 1.100 mil med lite tillbehör för 69.500:- på Honda Center i GBG. Senaste service var vid 960mil, som jag förstått är nästa vid 2000 mil, rätta mig om jag har fel?

Priset är väl ett jätte bra pris?
Jag kommer inte köra förän till våren mar-april då mitt kort blir troligtvis klart mot slutet av september/ början av oktober.

Så tanken är att köpa och ställa den i garage till Mars.

MIN FRÅGA: är detta lönt? Är det ett så pass bra pris? Eller är det mer värt att jag väntar till våren och köper en då?

ALLA RÅD VÄLKOMNAS AKUT!

Jag har MC:n reserverad till 15.00 imorgon för det var ett par spekulanter på den, men jag var först ute.

Svara eller PM: mig vad ni tycker!

Tack Tack! :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Bra pris, snygg hoj samt lite godis till den. Gött att köpa av en handlare också.

Jag hade ändå tänkt skriva att du skall vänta ett tag till, sen kom jag på att jag köpte min första hoj i oktober och tog kortet i maj/juni året därpå och det var underbart att veta att en hoj väntade i garaget! Det var MIN hoj!
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Jag är sjukt sugen på en Daytona 675!

Jag är 188cm lång, tror ni att det är nåt problem att jag är för lång?

Jag har tittat på en sån idag och provkört inom inhägnat område bara i och med mitt kort är inte klart.

Här är länken till den, (Faktiskt bästa priset på blocket)
http://www.blocket.se/vi/17761066.htm?ca=15_s

det är en -06:a som rullat 1.100 mil med lite tillbehör för 69.500:- på Honda Center i GBG. Senaste service var vid 960mil, som jag förstått är nästa vid 2000 mil, rätta mig om jag har fel?

Priset är väl ett jätte bra pris?
Jag kommer inte köra förän till våren mar-april då mitt kort blir troligtvis klart mot slutet av september/ början av oktober.

Så tanken är att köpa och ställa den i garage till Mars.

MIN FRÅGA: är detta lönt? Är det ett så pass bra pris? Eller är det mer värt att jag väntar till våren och köper en då?

ALLA RÅD VÄLKOMNAS AKUT!

Jag har MC:n reserverad till 15.00 imorgon för det var ett par spekulanter på den, men jag var först ute.

Svara eller PM: mig vad ni tycker!

Tack Tack! :)

Är själv 191 cm och har inga problem med att åka på hojen. Jag tycker som Roffe, ett bra pris och det är din hoj att tråna efter tills dess att kortet är klart. Det är nog svårt att få den billigare i vår....
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag är sjukt sugen på en Daytona 675!

Jag är 188cm lång, tror ni att det är nåt problem att jag är för lång?

Jag har tittat på en sån idag och provkört inom inhägnat område bara i och med mitt kort är inte klart.

Här är länken till den, (Faktiskt bästa priset på blocket)
http://www.blocket.se/vi/17761066.htm?ca=15_s

det är en -06:a som rullat 1.100 mil med lite tillbehör för 69.500:- på Honda Center i GBG. Senaste service var vid 960mil, som jag förstått är nästa vid 2000 mil, rätta mig om jag har fel?

Priset är väl ett jätte bra pris?
Jag kommer inte köra förän till våren mar-april då mitt kort blir troligtvis klart mot slutet av september/ början av oktober.

Så tanken är att köpa och ställa den i garage till Mars.

MIN FRÅGA: är detta lönt? Är det ett så pass bra pris? Eller är det mer värt att jag väntar till våren och köper en då?

ALLA RÅD VÄLKOMNAS AKUT!

Jag har MC:n reserverad till 15.00 imorgon för det var ett par spekulanter på den, men jag var först ute.

Svara eller PM: mig vad ni tycker!

Tack Tack! :)

Den är nästan för billig, import? är allt i sin ordning och du vill ha en 675 så köp för ångar du dig kan du sälja med marginal till våren, Thriumph handlarna ger mer i inbyte.
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Jag vill börja med att tacka alla för ett snabbt svar!! :tummenupp :)

Den är nästan för billig, import? är allt i sin ordning och du vill ha en 675 så köp för ångar du dig kan du sälja med marginal till våren, Thriumph handlarna ger mer i inbyte.

Allt verkar i sin ordning vad jag kan se, ej Import, såld på Johans MC i Göteborg från början.

Service gjord vid 960 mil och den ligger på 1100 mil nu vilket innebär att den rullar ett tag till innan nästa service?
Alla Daytona åkare, vet ni när nästa service skall göras? (2000 mil???)

Något mer man behöver tänka på, ta reda på, kolla upp innan som ni tycker är väsentligt. Lutar lite åt köpa håller nu.

Det ända negativa jag ser är att jag kommer behöva ställa den på garageförsäkring och ha den i garaget(under trappan i lägenheten) i ca 7-8 månader innan vårsäsongen börjar *suck*

:tungan
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Jag är själv lite sugen på att skaffa mig en Daytona 675.

Jag köpte en ny Ducati Hypermotard 1100 S (2008) istället.

Någon som är intresserad att byta + en peng mellan från Triumphägaren.

PM:a för mer info i så fall.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag vill börja med att tacka alla för ett snabbt svar!! :tummenupp :)



Allt verkar i sin ordning vad jag kan se, ej Import, såld på Johans MC i Göteborg från början.

Service gjord vid 960 mil och den ligger på 1100 mil nu vilket innebär att den rullar ett tag till innan nästa service?
Alla Daytona åkare, vet ni när nästa service skall göras? (2000 mil???)

Något mer man behöver tänka på, ta reda på, kolla upp innan som ni tycker är väsentligt. Lutar lite åt köpa håller nu.

Det ända negativa jag ser är att jag kommer behöva ställa den på garageförsäkring och ha den i garaget(under trappan i lägenheten) i ca 7-8 månader innan vårsäsongen börjar *suck*

:tungan


Nästa service är vid 2000mil.
Ser ut som ett bra köp, lycka till om du tar den! :)
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
En dum fråga kanske men när man skall spänna kedjan, är det själva godset i svingen man skall gå efter eller det små markeringarna inne i spåret?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
En dum fråga kanske men när man skall spänna kedjan, är det själva godset i svingen man skall gå efter eller det små markeringarna inne i spåret?

Finns några olika skolor, men Trajja har nog tänkt sig de små pluttarna i spåret. Andra alternativ är att mäta till bakkant sving eller synlig längd på justerbulten... Hur än man gör och om man har en hyfsat rak sving borde resultatet bli ungefär detsamma.
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Nu är Jag En Stolt ägare Av 675

Hej nu sitter jag på vasastan i gbg och firar med lite god mat och öl. =)
Fan vad glad jag är:)

IPhone is the shit
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Finns några olika skolor, men Trajja har nog tänkt sig de små pluttarna i spåret. Andra alternativ är att mäta till bakkant sving eller synlig längd på justerbulten... Hur än man gör och om man har en hyfsat rak sving borde resultatet bli ungefär detsamma.

Okej, har gått efter de små runda märken i spåren men det känns konstig när jag lägger ned hojen så tror däcket kan sitter lite snett. Får testa lite mer och se när det känns bra.

Tack för svaret :)

Hej nu sitter jag på vasastan i gbg och firar med lite god mat och öl. =)
Fan vad glad jag är:)

IPhone is the shit

Grattis!
Kul med en 675-ägare till i GBG. Du kommer inte bli besviken. :)
 
Last edited:

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06

Tack Fille :) nu återstår livets 7-8 segaste månader tror jag.
Med mycket putsande och donande. :confused:

Okej, har gått efter de små runda märken i spåren men det känns konstig när jag lägger ned hojen så tror däcket kan sitter lite snett. Får testa lite mer och se när det känns bra.

Tack för svaret :)



Grattis!
Kul med en 675-ägare till i GBG. Du kommer inte bli besviken. :)

Tackar Tackar! :) Vi får ta en liten 675- träff när jag är klar med kortet och börjar köra på gatorna. Vad har du färg?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Hej nu sitter jag på vasastan i gbg och firar med lite god mat och öl. =)
Fan vad glad jag är:)

IPhone is the shit

Grattis :tummenupp
Verkar vara ett kanonköp! Försök att hålla dig på hjulen, det verkar inte alltid vara så lätt med den (jag har klarat mig :)).

Grattis!
Kul med en 675-ägare till i GBG. Du kommer inte bli besviken. :)

Ja, det är väl ganska många nu :banana

Tack Fille :) nu återstår livets 7-8 segaste månader tror jag.
Med mycket putsande och donande. :confused:
Har du ingen att övningsköra med?

Tackar Tackar! :) Vi får ta en liten 675- träff när jag är klar med kortet och börjar köra på gatorna. Vad har du färg?
Han har en snyggröd!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top