Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag vill! Jag vill! Jag vill! Flera här antyder att jag skulle vara tjej, visst duger det? :rolleyes:

Bra initiativ. Får jag komma om jag tar med mig syrran? :)
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Olof Eriksson skrev:
Jag vill! Jag vill! Jag vill! Flera här antyder att jag skulle vara tjej, visst duger det? :rolleyes:

Bra initiativ. Får jag komma om jag tar med mig syrran? :)


Klart du får olle, det vet du. Om hon ska köra det vill säga. Only Girls. Så kan du och jag gå ner och titta när dom kör hyrkart. :hihi
 

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki 450
Yasha skrev:
Jag tror att den här dagen kan vara värd att åka en bit för, men ni får se längre fram vad det är vi erbjuder. Skulle inte tro att det är ngt problem att dyka upp redan kvällen före, det löser vi på ngt sätt.

Det är tillräckligt många tjejer som är intresserade redan nu och Teknis MCs motardsektion står bakom arrangemanget, så fortsätt att anmäla ert intresse så jobbar jag/vi vidare på att fixa en superdag för er som vill prova på att köra motard!

:tummenupp

/ Veronica

....en bra idé , om jag ej är upptagen den dagen kommer jag säkert att vara där och hjälpa till , och ställa min KTM 580 SMR och utrustning ( skinnställ , stövlar , hjälm , ryggskydd , handskar , glasögon ) till förfogande .

# 36 Ola A. Teknis MC
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
RaceMe skrev:
Klart du får olle, det vet du. Om hon ska köra det vill säga. Only Girls. Så kan du och jag gå ner och titta när dom kör hyrkart. :hihi
Kanon! :D Jag kommer å bo hos dig hela sommaren verkar det som ;)

Se till å fixa så att det är i samband med nån rejshelg eller så så att man är där nere. Isåfall kan jag låna ut min hoj och även min syster (men bara till er damer!) :rolleyes: :D
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
@Ola: Superbra! Tack för erbjudandet! :krama

@Olle: Det är klart syrran ska få låna hojen och köra! :fatta!

Hjälp mig ragga brudar nu, alla nyfikna tjejer kan väl inte vara reggade på SH? :va
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Yasha skrev:
@Olle: Det är klart syrran ska få låna hojen och köra! :fatta!

Hjälp mig ragga brudar nu, alla nyfikna tjejer kan väl inte vara reggade på SH? :va
Tyckte att Olle skrev att syrran skulle få låna hojen och köra ifall de är nere i söder... :7peta

Försöker locka tjejen att testa men hon verkar inte alltför intresserad... Ska tjata lite, så får vi sedan se om jag lyckats...
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jockwell skrev:
Tyckte att Olle skrev att syrran skulle få låna hojen och köra ifall de är nere i söder... :7peta

Försöker locka tjejen att testa men hon verkar inte alltför intresserad... Ska tjata lite, så får vi sedan se om jag lyckats...
Jag tänkte allmänt låna ut hojjen då, å kanske låna ut syrran också om hon vill följa med.

Gäller bara att hålla till där nere :D
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jockwell skrev:
Tyckte att Olle skrev att syrran skulle få låna hojen och köra ifall de är nere i söder... :7peta

Försöker locka tjejen att testa men hon verkar inte alltför intresserad... Ska tjata lite, så får vi sedan se om jag lyckats...
Jo, jag såg ju det... men jag kände för att bråka lite med snorungen, han kan behöva det! :D

Kul om tjejen vill, om hon är tveksam så kan hon ringa och prata. Kanske är något hon undrar?

Olof Eriksson skrev:
Jag tänkte allmänt låna ut hojjen då, å kanske låna ut syrran också om hon vill följa med.

Gäller bara att hålla till där nere :D
Du får inte låna ut syrran, Olle, det är förbjudet i Sverige! Men hojen är ju kanon om vi får låna! *L* Du vet var du har sängplats. :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Lindén skrev:
Vill ni ha jämlikhet?
Sluta göra saker för er sj då!
:va Vad har det här med jämlikhet att göra?!? :confused:

Jag hoppas det var en hel del ironi i ditt inlägg, för annars kommer jag med samma gamla vanliga "predikan" om att peppa tjejer att våga kliva utanför sina gränser... :krama
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Lindén skrev:
Vill ni ha jämlikhet?
Sluta göra saker för er sj då!




Vill ju också prova ju!

Klart du ska få Lindén. Alla som vill, borde få prova. En del som provar blir fast direkt. :tummenupp

Kom ner någon gång till banan när vi har träning, så kan du få prova på. Iaf om jag är där och tränar. Och den risken är stor, att jag är där och tränar. Träningstider står på www.teknismc.se

Tror många tjejer för att våga prova, inte vill ha alla manliga "experter" körandes samtidigt. Eller ännu värre, hojlösa "experter" tittandes.
Så just denna helg så bestämmer Yasha. She´s the Boss. :Bugar
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Yasha skrev:
:va Vad har det här med jämlikhet att göra?!? :confused:

Jag hoppas det var en hel del ironi i ditt inlägg, för annars kommer jag med samma gamla vanliga "predikan" om att peppa tjejer att våga kliva utanför sina gränser... :krama
lite men ej mycket!
Finns ju även killar som vill prova o blir duktigt spöade utav er töser:fakta

RaceMe skrev:
Klart du ska få Lindén. Alla som vill, borde få prova. En del som provar blir fast direkt. :tummenupp

Kom ner någon gång till banan när vi har träning, så kan du få prova på. Iaf om jag är där och tränar. Och den risken är stor, att jag är där och tränar. Träningstider står på www.teknismc.se

Tror många tjejer för att våga prova, inte vill ha alla manliga "experter" körandes samtidigt. Eller ännu värre, hojlösa "experter" tittandes.
Så just denna helg så bestämmer Yasha. She´s the Boss. :Bugar
Jo det köper jag=)
Åh då måste jag kika förbi=)
Kan du få prova på min racer på bana med när den e inhandlad=)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Lindén skrev:
lite men ej mycket!
Finns ju även killar som vill prova o blir duktigt spöade utav er töser:fakta

Vi är inte speciellt många tjejer som kör motard än så länge, men det finns säkert någon som är tillräckligt duktig för att snurra upp en och annan kille.

Men du, är du sugen att prova, peta på mig på Rörken någon måndag, du får gärna låna besten ngt pass! (Inte så många tanter med instruktörsväst och motard att välja på.) Eller gör som RaceMe säger, kom till Örebro en träningsdag och ta med dig utrustning!

Och det är klart att killar också vill och bör få chans att prova, bara det att min erfarenhet säger att ni brukar fixa det på nå't sätt ändå.

:)
 
Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Yasha skrev:
.... bara det att min erfarenhet säger att ni brukar fixa det på nå't sätt ändå.

:)
Japp, ena dagen får lust att prova. Nästa dag drar dom till Lelles och köper en sprillans KTM 660.....
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Lotta skrev:
Japp, ena dagen får lust att prova. Nästa dag drar dom till Lelles och köper en sprillans KTM 660.....
Håller med till fullo, även om jag kanske inte just skulle tänka på den butiken i första hand. :hihi

Och självklart hänger du väl med ner till Örebro och testar, Lotta!!! :)
 

Bellis

GLAD!
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
CBR 600RR -03
Hmm...

Den jag får låna har inte elstart. Får man hjälp med att kicka igång den kanske?? Är inte så bra på det.... :gnissla
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Bellis skrev:
Den jag får låna har inte elstart. Får man hjälp med att kicka igång den kanske?? Är inte så bra på det.... :gnissla
Det ser vi inte som ett problem, utan som ett av de moment du har som mål lära dig den dagen! :tummenupp

Kul att det är någon som redan är inställd på att var på plats tillsammans med oss entusiaster. :)
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Yasha skrev:
Håller med till fullo, även om jag kanske inte just skulle tänka på den butiken i första hand. :hihi

Och självklart hänger du väl med ner till Örebro och testar, Lotta!!! :)

Kan inte lova. Har lite svårt med ledigheten i juli och augusti.... Är jag ledig så åker jag allafall dit och kollar på er andra.......

Jag når inte ner till marken på en motard förresten.... :gnissla
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Lotta skrev:
Kan inte lova. Har lite svårt med ledigheten i juli och augusti.... Är jag ledig så åker jag allafall dit och kollar på er andra.......

Jag når inte ner till marken på en motard förresten.... :gnissla
Och du har provat alla? :hihi Provsitt min 04a på Rörken, den är liten och söt. Framför allt liten. Jag är 170 cm över havet och når ner med båda fötterna, är man kortare är det en fråga om teknik och vilja helt enkelt. :tummenupp

Här finns inga ursäkter eller undanflykter som duger. :D
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Lotta skrev:
Kan inte lova. Har lite svårt med ledigheten i juli och augusti.... Är jag ledig så åker jag allafall dit och kollar på er andra.......

Jag når inte ner till marken på en motard förresten.... :gnissla
Yasha vet att det går att inte nå ner och dessutom skjussa i endurokörning. Det handlar bara om inställning! (163cm över havet här, och min cykel är inte sänkt heller, som yashas)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top