Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tjejer, vill ni prova på att köra supermoto?

Intresseförfrågan

Jag har en tid nu funderat på idén att arrangera en prova-på-motard-dag för tjejer. Nu har jag fått uppbackning för idén och går ut med en förfrågan för att kolla upp intresset.

Tanken är att du som vill prova på att köra motard på bana ska få chansen att göra det under avslappnade former, vare sig du har en egen hoj eller inte. Har du inte en egen motard, jobbar vi på att ha ett antal hojar till utlåning/uthyrning eller så kan du snacka med en polare och låna eller dela under dagen.

Vi kan inte låna/hyra ut säkerhetsutrustning.

Vi delar in oss i grupper efter vana och ambition och varvar teori med praktik, med lokala förmågor som instruktörer. Målet är att ha roligt och få känna på något nytt och förhoppningsvis lära sig något också.


Tid: Lördagen den 15 juli
Plats: Örebro Supermoto Park (om allt går som det är tänkt)
Pris: 200 kr med egen hoj/500 kr om du lånar hoj[/I][/SIZE]

Anmälan och mer info på www.teknismc.se.


Sprid det här till era vänner och bekanta, det här är inte ett erbjudande förbehållet bara SH-tjejer.


/ Veronica (motardhuliganfantastidiot)




Och killar, ledsen för er skull, men ni är inte välkomna den här dagen, inte ens som åskådare och det vore bra om vi höll den här tråden ren från onödigt spammande.
 
Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Yasha skrev:
Och killar, ledsen för er skull, men ni är inte välkomna den här dagen, inte ens som åskådare och det vore bra om vi höll den här tråden ren från onödigt spammande.

Tror att ni får svårt att mota bort alla nyfikna åskådande killar. :hihi

Väldigt bra initiativ annars! :tummenupp
Hoppas att det kommer många :tuttar på er prova-på-motard-dag.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag är mer än på =)
Låter som en kanon ide.
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Men Yasha försöker du locka oss till andra sidan, come to the dark sida :rofl

Ja ja du vet hur jag är men kan fundera på det,

men jag gillade när du körde R1 kom tillbaks :brinnerup
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Heli skrev:
Men Yasha försöker du locka oss till andra sidan, come to the dark sida :rofl

Ja ja du vet hur jag är men kan fundera på det,

men jag gillade när du körde R1 kom tillbaks :brinnerup
Jepp! Come to the dark side, we have cookies! :D

Det är klart du ska prova, hela grejen handlar ju om att få testa utan att behöva köpa hojen först.


Jag kommer tillbaks, nästa år... men motarden gör jag mig aldrig av med igen!
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Heli skrev:
Men Yasha försöker du locka oss till andra sidan, come to the dark sida :rofl

Ja ja du vet hur jag är men kan fundera på det,

men jag gillade när du körde R1 kom tillbaks :brinnerup
Låter som en kanon id'e, skulle vilja bjuda min tjej på detta som en present. I så fall fixar jag så hennes polare också hänger med så TVÅ tjejer från GBG.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:tummenupp Ju fler tjejer desto bättre! Kul!

Det går säkert att lösa med övernattning för de som vill och varför inte lite party på kvällen? :tuttar

Nej, nu spårar jag ur igen... Sprid budskapet mina vänner!

liljekvist skrev:
Låter som en kanon id'e, skulle vilja bjuda min tjej på detta som en present. I så fall fixar jag så hennes polare också hänger med så TVÅ tjejer från GBG.
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Heli skrev:
Men Yasha försöker du locka oss till andra sidan, come to the dark sida :rofl

Ja ja du vet hur jag är men kan fundera på det,

men jag gillade när du körde R1 kom tillbaks :brinnerup

Se till att hänga på Heli, då kan man vi ordna samåkning från Södertälje :)
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Party???????????????? jag vet var ni kan komma om ni ska på krogen hehehe

elaka vakter men endå, vi har ju batong :hihi :hihi
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Preliminärplanerad helg är 15-16 juli... ni som har anmält er till Mo-i-Rana med Actionpics blir ju överkörda där då... :( Som kalendern ser ut nu är det dock den enda helg som finns om vi inte ska vänta till senare i höst. Eller köra redan i april typ.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Yasha skrev:
Preliminärplanerad helg är 15-16 juli... ni som har anmält er till Mo-i-Rana med Actionpics blir ju överkörda där då... :( Som kalendern ser ut nu är det dock den enda helg som finns om vi inte ska vänta till senare i höst. Eller köra redan i april typ.

Varför ska alla körningar krocka med varandra?
April låter kanon :hihi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
April borde vara bättre, då kanske flera, efter att dom har testat vill köpa en och leka med under sommaren. Lite försäsongsträning är aldrig fel.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Yasha skrev:
Intresseförfrågan

Jag har en tid nu funderat på idén att arrangera en prova-på-motard-dag för tjejer. Nu har jag fått uppbackning för idén och går ut med en förfrågan för att kolla upp intresset.

Tanken är att du som vill prova på att köra motard på bana ska få chansen att göra det under avslappnade former, vare sig du har en egen hoj eller inte. Har du inte en egen motard, jobbar vi på att ha ett antal hojar till utlåning/uthyrning eller så kan du snacka med en polare och låna eller dela under dagen.

Vi kan inte låna/hyra ut säkerhetsutrustning.

Vi delar in oss i grupper efter vana och ambition och varvar teori med praktik, med lokala förmågor som instruktörer. Målet är att ha roligt och få känna på något nytt och förhoppningsvis lära sig något också.


Tid: en lördag eller söndag i juli
Plats: Örebro (om allt går som det är tänkt)
Pris: vi har inte klurat ut det till fullo ännu, men väldigt billigt är vår riktlinje (för den som lånar hoj på lägret kostar det dock lite mer, men betydligt mindre än att köpa en egen hoj *L*)

Vi kommer att fortsätta diskutera detaljer, men kom gärna med önskemål och idéer och framförallt, anmäl ert intresse här i tråden eller via PM till mig! Inget är bindande i det här läget, jag vill bara veta om det är någon idé att fortsätta jobba med det här.


Sprid det här till era vänner och bekanta, det här är inte ett erbjudande förbehållet bara SH-tjejer.


/ Veronica (motardhuliganfantastidiot)




Och killar, ledsen för er skull, men ni är inte välkomna den här dagen, inte ens som åskådare och det vore bra om vi höll den här tråden ren från onödigt spammande.


Nu har du även sedan lunch idag, klubbens stöd i ryggen, så keep on rocking.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Låter som en bra idé. Helt klart intresserad, men för min del är det mycket beroende av tid o plats med tanke på att jag har en bit att åka.

Passar allt är jag på! :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag tror att den här dagen kan vara värd att åka en bit för, men ni får se längre fram vad det är vi erbjuder. Skulle inte tro att det är ngt problem att dyka upp redan kvällen före, det löser vi på ngt sätt.

Det är tillräckligt många tjejer som är intresserade redan nu och Teknis MCs motardsektion står bakom arrangemanget, så fortsätt att anmäla ert intresse så jobbar jag/vi vidare på att fixa en superdag för er som vill prova på att köra motard!

:tummenupp

/ Veronica
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top