Regbesiktning turbohoj

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
krille krokodil skrev:
Häftigt :tummenupp :tummenupp
Då har du och jag nog träffats utan att veta om det.
Den var ju grym så det är klart att du skall fixa till den.
Hur är det att köra med kompressor då :va är det jämförbart med turbo :va
Fösök fixa ett par bilder, den var ju som sagt jäkligt tuff, retro killer :D


att köra .. mja Det är inte nån "gummisnodds" effekt ,utan den klipper på "direkt" man bör bygga motorn för dragrace = mycket moment o effekt i toppvarv ... För kompressorn skiter i om det är blowback på lägre varv den trycker på ändå.. så moment på finns i överflöd på alla varv
så min bästa kombination så här långt på kawas gammel maskin
Big block 1480cc med 84:an injektiontopp med 42/36 ventiler Bob carpenter 530/500 lyft inställda på 116/114 lobecenter vinkel ,steppheaders45-50-60mm > 2,5 tum collektor 80 cm ut ,laddar bara 14psi och varvar inte mer 9500

Det är lite "äcklig" vid våt bana , då man har svårt att känna när den river loss(även på mycket låga varv) ,ungerfär som en cross 250 på sand ,, motorn bara ökar varv och bryr sig inte om bakhjulet har fäste eller inte ... Det bara sladdar ,så försiktighet med gasen anmodas.... Men på torr bana fungera det utmärkt ,här åkt på klubbåkningar på Gelleråsen utan att skämmas ,det går att styra haset ganska bra i och med att motorn reagerar direkt.

Kopplingen krävde en Murdoch centifugal lock up för att trivas ,och utgående lagret har jag skjutet 2 ggr nu har jag stödplatta med extra lager utanför (specialdrev med lagerfäste finns å köpa ) Detta är inte ett problem förens du får fäste ....

GAS ja ... :banana
Jag har ett NOS Fogger med 1mm piller vilket bör ge ca 50 extra och skickar in det innan kompressorn för att utnyttja kyleffekten max, och jag när man lämnar av "grundtipsar " med NOS för att sen styra med gashandtaget med wheliestag blir det "fullt ut" men på gatan är det bäst ( för mig) att starta med gas på och sen reglera med rullen. ( har microswitch på växeläges låsningen som bryter tändning ) och det funkar bra ... liten smäll i röret när man stampar i nästa tagg bara...

För övrigt blåser jag in vatten/acceton/metanol för att kyla vi laddtryck över 8 psi , innan komperssorn ..

Detta kommer att ändra sig nu med ny skruv och laddluftkylare samt Megasquirten.. :3freak
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
SSDD skrev:
att köra .. mja Det är inte nån "gummisnodds" effekt ,utan den klipper på "direkt" man bör bygga motorn för dragrace = mycket moment o effekt i toppvarv ... För kompressorn skiter i om det är blowback på lägre varv den trycker på ändå.. så moment på finns i överflöd på alla varv
så min bästa kombination så här långt på kawas gammel maskin
Big block 1480cc med 84:an injektiontopp med 42/36 ventiler Bob carpenter 530/500 lyft inställda på 116/114 lobecenter vinkel ,steppheaders45-50-60mm > 2,5 tum collektor 80 cm ut ,laddar bara 14psi och varvar inte mer 9500

Det är lite "äcklig" vid våt bana , då man har svårt att känna när den river loss(även på mycket låga varv) ,ungerfär som en cross 250 på sand ,, motorn bara ökar varv och bryr sig inte om bakhjulet har fäste eller inte ... Det bara sladdar ,så försiktighet med gasen anmodas.... Men på torr bana fungera det utmärkt ,här åkt på klubbåkningar på Gelleråsen utan att skämmas ,det går att styra haset ganska bra i och med att motorn reagerar direkt.

Kopplingen krävde en Murdoch centifugal lock up för att trivas ,och utgående lagret har jag skjutet 2 ggr nu har jag stödplatta med extra lager utanför (specialdrev med lagerfäste finns å köpa ) Detta är inte ett problem förens du får fäste ....

GAS ja ... :banana
Jag har ett NOS Fogger med 1mm piller vilket bör ge ca 50 extra och skickar in det innan kompressorn för att utnyttja kyleffekten max, och jag när man lämnar av "grundtipsar " med NOS för att sen styra med gashandtaget med wheliestag blir det "fullt ut" men på gatan är det bäst ( för mig) att starta med gas på och sen reglera med rullen. ( har microswitch på växeläges låsningen som bryter tändning ) och det funkar bra ... liten smäll i röret när man stampar i nästa tagg bara...

För övrigt blåser jag in vatten/acceton/metanol för att kyla vi laddtryck över 8 psi , innan komperssorn ..

Detta kommer att ändra sig nu med ny skruv och laddluftkylare samt Megasquirten.. :3freak

Hör att du är låååååångt från vanlig gata :D :D
Nä, jag lirar inte i samma division alls utan jag är kvar i det där bus-stuket då den där lilla jäveln i huvudet säger mig att det är dags att sträcka på vevstakarna ordentligt och man klipper på ordentligt för att möta hans hårda krav :D
Mitt stuk har vart typ 1168, 10.25:1, prortat topp "grottis" med storventiler, mikuni smothbore, V&H, svetsad vev, exportkammar och gas.
Detta i samkörning med 160 bakdäck ger ju upplevelser ändå :hihi
Men din är ju rena NASA åket mot en annans.
Nu är ju tankarna hos 1100R:en och att turbokonvertera den.
En tanke som har grott länge hos mig och nu i höstas köpte jag ett objekt som jag tänkte köra tankarna och drömmarna på.

Färnbo skrev:
Det gillar jag oxå :yoparty , enda nackdelen är ju att det blir alldeles för lite racing på gatan. En av orsakerna till att jag åker under organiserade former.

Kanske dags att dra igång något liknande som bilkillarna har, ett stockholm open eller Birka cup för hojar, nån intreserad ?

Det brukar ju räcka med det där speciella flinet du vet som säger "fan, nu kör vi!!" :yoparty sen har man "racet" där okomplicerat och kul :D
Får man spö där så blir man ju inte lika sur som om man har trailat ner bygget till Mantorp för att få spö :D
Jag har ju inte heller något som skulle möta en sådan hoj så dom skulle ju sopa mattan med mig :mad:
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
krille krokodil skrev:
... Du har möjligen inte adressen till någon som tillverkade krasch-kåpor till Katanerna :confused: ...
Nix men fråga i Kat-tråden.
Själv har jag nåt extra kåpset men inte 4 sale.


För övrigt har tråden fått en intressant vändning numer. Gas, överladd etc. :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Färnbo skrev:
Kanske dags att dra igång något liknande som bilkillarna har, ett stockholm open eller Birka cup för hojar, nån intreserad ?

Problemet är att det går så satans fort med hojar, dvs om man kör på allmän väg. 280 km/h på 402 som slutfart kräver sin bromssträcka. Stockholm Open kördes ju i somras på Tullinge, tyvärr väldigt dåligt med hojar. Däremot Uppsala Open på Lunda flygfält, dryga tjugotalet - där det även körs varannan torsdag kväll med flaggstart.

För egen skull finns det numera så mycket race att delta i så att det faktens blir över. Falu Streetrace, Borlänge, Dala-Järna, Orsa Midsommar, Lunda, Tullinge plus NDRS plus SDC plus Bike Weekend plus SO och UO.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
andersbrink skrev:
Problemet är att det går så satans fort med hojar, dvs om man kör på allmän väg. 280 km/h på 402 som slutfart kräver sin bromssträcka. Stockholm Open kördes ju i somras på Tullinge, tyvärr väldigt dåligt med hojar. Däremot Uppsala Open på Lunda flygfält, dryga tjugotalet - där det även körs varannan torsdag kväll med flaggstart.

För egen skull finns det numera så mycket race att delta i så att det faktens blir över. Falu Streetrace, Borlänge, Dala-Järna, Orsa Midsommar, Lunda, Tullinge plus NDRS plus SDC plus Bike Weekend plus SO och UO.

Ja det finns ju en hel del laglig racing att tillgå inom närområdet.
Bilarna brukar hålla sig runt 200 meter för attt hålla ned farten.

Streetracingen ställer ju lite andra krav på på hojen, med tanek påatt man måste kunna transportera den för egen maskin och kanske kunna transportera den hyffsat fortför att undvika samtal med personer som inte har så positiv instälning till street racing.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Robban_C skrev:
Nix men fråga i Kat-tråden.
Själv har jag nåt extra kåpset men inte 4 sale.


För övrigt har tråden fått en intressant vändning numer. Gas, överladd etc. :tummenupp

Var hittade du den tråden?????

andersbrink skrev:
Problemet är att det går så satans fort med hojar, dvs om man kör på allmän väg. 280 km/h på 402 som slutfart kräver sin bromssträcka. Stockholm Open kördes ju i somras på Tullinge, tyvärr väldigt dåligt med hojar. Däremot Uppsala Open på Lunda flygfält, dryga tjugotalet - där det även körs varannan torsdag kväll med flaggstart.

För egen skull finns det numera så mycket race att delta i så att det faktens blir över. Falu Streetrace, Borlänge, Dala-Järna, Orsa Midsommar, Lunda, Tullinge plus NDRS plus SDC plus Bike Weekend plus SO och UO.

Är det "vanliga hojjar" i Uppsala där eller är det bara banhojjar? :va
Visste faktiskt inte om att det förekomm varje torsdag, ska ta mig dit och kolla.
När brukar det köra igång?
Men man är ju en sådan där som inte vill planera en massa för att gasa lite utan det är just det där spontana som är kul, man är olika som människor.
Men någon gång kan det ju vara kul :lol
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
krille krokodil skrev:
Hör att du är låååååångt från vanlig gata :D :D
Nä, jag lirar inte i samma division alls utan jag är kvar i det där bus-stuket då den där lilla jäveln i huvudet säger mig att det är dags att sträcka på vevstakarna ordentligt och man klipper på ordentligt för att möta hans hårda krav :D

Det brukar ju räcka med det där speciella flinet du vet som säger "fan, nu kör vi!!" :yoparty sen har man "racet" där okomplicerat och kul :D
Får man spö där så blir man ju inte lika sur som om man har trailat ner bygget till Mantorp för att få spö :D
Jag har ju inte heller något som skulle möta en sådan hoj så dom skulle ju sopa mattan med mig :mad:

Vaddå vanlig gata ?? JAG HAR EN GATHOJ BASTA!!! Finns det nått annat :rolleyes:
Nu är det 6 år sen jag luftade EUN077 ( gatreggad :banana ) PGA sjuk dotter med komplikationer men den biten av mitt liv är tack o lov klar och nu återgår livet till nomalt (?) och som sagt det kommer en sommar ....
Att köra på strippen är kul men jag är nog för den känslan du beskriver ovan
( har segelbåt oxå , men skiter i lystal, Först i mål ,Regerar....)
Att just komma upp till et rödljus och snegla på "grannens" moppe ,Varva till och se samma "lust" till att köra en "shootout at OK Coral " .....
:D

Fast i ärlighetens namn så är det många som får en konstig motvilja till att idka "stoplight crusing :rolleyes: " när man kommer upp med en hoj som skakar och rister på 1500 varvs tomgång med en " campingas flaska" på sidan,den flaskan verkar lugna den ivrigaste.

Menar bara allt är "for fun", losar man så gör man, "no big deal!"

som nån sa: "0-100 på 3 sek ???? Om man har så bråttom ,är det inte bättre att starta en sekund tidigare ??" :Bugar
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
krille krokodil skrev:
Är det "vanliga hojjar" i Uppsala där eller är det bara banhojjar?

http://www.svenskidrott.se/Organisation.asp?OrgElementId=3398&CatId=373700
http://www.shrauppsala.se/kalender.html

Det kördes två MC-klasser 2005, "MC under 1002 kubik, ej överladd, ej förlängt" samt "MC OPEN". Dvs varannan torsdag, inte varje. 2005 började man i Juni nångång. Det kommer att postas här på SH när/om det är dags. Greppet är ungefär som på nylagd asfalt, dvs väldigt bra - men inte överdrivet bra. Dvs man klistrar inte för torsdagarna utan det grepp som finns tillkom vid någon annan tävlingsdag.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
SSDD skrev:
Vaddå vanlig gata ?? JAG HAR EN GATHOJ BASTA!!! Finns det nått annat :rolleyes:
Nu är det 6 år sen jag luftade EUN077 ( gatreggad :banana ) PGA sjuk dotter med komplikationer men den biten av mitt liv är tack o lov klar och nu återgår livet till nomalt (?) och som sagt det kommer en sommar ....
Att köra på strippen är kul men jag är nog för den känslan du beskriver ovan
( har segelbåt oxå , men skiter i lystal, Först i mål ,Regerar....)
Att just komma upp till et rödljus och snegla på "grannens" moppe ,Varva till och se samma "lust" till att köra en "shotout at OK Coral " .....
:D

Fast i ärlighetens namn så är det många som får en konstig motvilja till att idka "stoplight crusing :rolleyes: " när man kommer upp med en hoj som skakar och rister på 1500 varvs tomgång med en " campingas flaska" på sidan,den flaskan verkar lugna den ivrigaste.



Menar bara allt är "for fun", losar man så gör man, "no big deal!"

som nån sa: "0-100 på 3 sek ???? Om man har så bråttom ,är det inte bättre att starta en sekund tidigare ??" :Bugar

OJOJ, no offend jag menar inget illa.
Det lät som en månraket, ok :Bugar
Vi kan säga att du har gjort mycket på hojjen för att fortfarande åka ut och fika :gnissla

På Katanan var det mera "vad du inte ser lider du inte av" stuket då allt var gömt för att då var ju gas lika med månraket och totalt oslagbart.
Nej men förlorar man aldrig då stannar liksom finslipningen och ideérna av och då är det inget roligt längre.
Kanske lite "roligare att jaga haren än vara haren" syndrom :D
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
krille krokodil skrev:
OJOJ, no offend jag menar inget illa.
Det lät som en månraket, ok :Bugar
Vi kan säga att du har gjort mycket på hojjen för att fortfarande åka ut och fika :gnissla

På Katanan var det mera "vad du inte ser lider du inte av" stuket då allt var gömt för att då var ju gas lika med månraket och totalt oslagbart.
Nej men förlorar man aldrig då stannar liksom finslipningen och ideérna av och då är det inget roligt längre.
Kanske lite "roligare att jaga haren än vara haren" syndrom :D

Du har en poäng där .... Hellre en moppe som går som en MC än en MC som går som en moppe....

Problemet blir ju att få in allt så att det inte syns ... Det fanns gasflaskor som såg ut som RAM rör att köpa förut ...( Sneaky Pete, Lr nått sånt)
En turbo blir lite " rörig" i avgaserna och kan var svår att dölja som streefighter....

Gas är no enklast om man skall bygga en sleeper ett 2 eller 3 steg system men 50 - 100 - 150hk tillskott på olika växlar... borde ge lite Manligare ax :rofl
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
SSDD skrev:
Gas är no enklast om man skall bygga en sleeper

Fast vem vill ha en sleeper? Det ska synas att man måste hålla i styret när man gasar! :D

Speciellt kul är det att samtidigt ha papiren i ordning så att Harry får långnäsa.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
andersbrink skrev:
Fast vem vill ha en sleeper? Det ska synas att man måste hålla i styret när man gasar! :D

Speciellt kul är det att samtidigt ha papiren i ordning så att Harry får långnäsa.

Du menar : "Man skall hänga som en Vimpel i rodret och se insidan av kraniet av axet!"

FAR OUT!! :yoparty

Jo det är mitt mål oxå.... Det går i alla fall inte å dölja en kompressor ,En femåring kan med sin nakna röv å en blyertspenna räkna ut att den inte är "riktigt orginal" genom att lyssna på den ... :( så sleeper blire nog aldrig...
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
andersbrink skrev:
Fast vem vill ha en sleeper? Det ska synas att man måste hålla i styret när man gasar! :D

Speciellt kul är det att samtidigt ha papiren i ordning så att Harry får långnäsa.

EXAKT!!!
Vilket tar oss tillbaka till trådens innbörd :D
Det här var ju riiiiktigt kul forum.
Jag har precis börjat och gillar det redan :hihi

SSDD skrev:
Du menar : "Man skall hänga som en Vimpel i rodret och se insidan av kraniet av axet!"

FAR OUT!! :yoparty

Jo det är mitt mål oxå.... Det går i alla fall inte å dölja en kompressor ,En femåring kan med sin nakna röv å en blyertspenna räkna ut att den inte är "riktigt orginal" genom att lyssna på den ... :( så sleeper blire nog aldrig...

Tja, vågar inte kommentera den där pennan i röven :D :D , men visst kan det va kul med "show off" varianten.
Har aldrig själv haft så överdådigt trim så att man kan kliva fram i ljuset :D
Att gömma grejorna började nog från början med bylingens intresse för trimmat via uteblivna rejs för att folk ser vad man har och på den vägen är det :D
Sedan ÄR det ju skitroligt när man själv går runt och kollar hoj, så ser man något som inte alls ser hungrigt ut på håll och då kommer det där pirret av vällust in och man vill göra lilkadant eller använda tankesättet på något vis.
Mycket av tiden går just åt att skaffa info och intryck tycker jag.
Det är liksom en kul bit påvägen.

Då kommer åter poängen in att ha papprena i ordning.
För då får ju även bylingen se att allt är i sin ordning och man kan nästan läsa i displayen på solglasögona "hur i heeeeelvete har han fått igenom det häääär???????" :tummenupp
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Mmm ..
Men enligt devicen " För mycket är lagom!"
som så många har inne lever efter ( se Andersson turbo tex.) På tal om FAR OUT Stollar ,så förefaller man djä---gt Svensson betonad här ,,,och alldeles lagom galen , (det så skönt att man är alldeles vanlig ).

Så måste man sträcka sig hela tiden ... En bekant (Larsan) hadde snickrat ihop en Gammel kawa dragbike ,för några år sen som han sen satte en väteperoxid motor på ,Problemet var att han inte visste om den var av 600/1200/2400 hk modell ( alla tre ser lika dana ut) nåja ... Upp med skiten på ett folkaflak mot framstammen , lås bromsarna,,, prova.... Då folkan hasade framåt med låsta hjul sjönk lusten att prova utan folka... ( konstig typ) Då kände jag mig oxå hälsosamt normal... ( kamrat larsan har sedan hemfallet åt pappa rollen med dom 5 V,na : vin , vinkelsoffa, vovve ,Volvo och valium )
Men sylarna finns kvar så än är det inte försent att se honom försvinna som en häxpipa över nejden..

Å då kommer tanken ,,, Att ha en orginal honda Xl 125 stock och standard med en Väteperoxid motor med 600 hk dragkraft....
Snacka om sleeper man kan "bjuda upp vem som helst" vilken R1 som helst vill säkert tvåla till en...
och tänk att sen kunna säga till haffa :
"men snälla konstapeln er laser visar fel ...270km/h?? men prova själv, får ni den över 110 så bjuder jag på middag ..... " :hihi
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
SSDD skrev:
Mmm ..
Men enligt devicen " För mycket är lagom!"
som så många har inne lever efter ( se Andersson turbo tex.) På tal om FAR OUT Stollar ,så förefaller man djä---gt Svensson betonad här ,,,och alldeles lagom galen , (det så skönt att man är alldeles vanlig ).

Så måste man sträcka sig hela tiden ... En bekant (Larsan) hadde snickrat ihop en Gammel kawa dragbike ,för några år sen som han sen satte en väteperoxid motor på ,Problemet var att han inte visste om den var av 600/1200/2400 hk modell ( alla tre ser lika dana ut) nåja ... Upp med skiten på ett folkaflak mot framstammen , lås bromsarna,,, prova.... Då folkan hasade framåt med låsta hjul sjönk lusten att prova utan folka... ( konstig typ) Då kände jag mig oxå hälsosamt normal... ( kamrat larsan har sedan hemfallet åt pappa rollen med dom 5 V,na : vin , vinkelsoffa, vovve ,Volvo och valium )
Men sylarna finns kvar så än är det inte försent att se honom försvinna som en häxpipa över nejden..

Å då kommer tanken ,,, Att ha en orginal honda Xl 125 stock och standard med en Väteperoxid motor med 600 hk dragkraft....
Snacka om sleeper man kan "bjuda upp vem som helst" vilken R1 som helst vill säkert tvåla till en...
och tänk att sen kunna säga till haffa :
"men snälla konstapeln er laser visar fel ...270km/h?? men prova själv, får ni den över 110 så bjuder jag på middag ..... " :hihi

HA HA HA!!!
Det där med väteperoxid är uppenbarligen ett kapitel som jag helt har missat.
När höll man på med sådant här?
Jag snackade med en polare som är av den äldre stammen (alltså >37år) och någon klocka ringde men han kunde inte riktigt redogöra för ämnet, kan du :va
Kunde vara kul att höra mer om det för jag har aldrig hört något liknande efter nitro med den effekten :D
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
krille krokodil skrev:
HA HA HA!!!
Det där med väteperoxid är uppenbarligen ett kapitel som jag helt har missat.
När höll man på med sådant här?
Jag snackade med en polare som är av den äldre stammen (alltså >37år) och någon klocka ringde men han kunde inte riktigt redogöra för ämnet, kan du :va
Kunde vara kul att höra mer om det för jag har aldrig hört något liknande efter nitro med den effekten :D


Näe ..Egentligen heter det VäteSuperperoxid , som är en starkare (90% emot 5 %) variant av det "kärringar" bleker håret med och en flytande genomskinlig vätska ,starkt frätande.

Om man har en brännkammare med en dysa ( kon 5-9 grader) inuti sitter ett silver nät som kan hettas upp med el eller gasol , om rätt tempratur erhållits fungerar silvret som katalysator och om man nu släpper på soppan via en solenoid genom ett munstycke, delar väteperoxiden till syrgas och vätgas som (knallgas)omedelbums ( av värmen) exploderar (och avgaserna är vattenånga + syrgas) men det utvecklas en del överskottenergi i form av en stråle igenom dysan .... Denna motor användes som styr/drivraketer på månlandaren , och även av "The Vanishing point" en sanslös dragracing bil som averkade Mantorp på runt 3,8 med 580 blås över trappen..(snacka om att se insidan av kraniet) och fastnade inte sandfällan utan for ut på åkern i tangetens riktning...Det måste vara ett kikarsikte på en sån,rikta in ,och sen tryck av, svartnar för ögonen ,vaknar när man passerar mål.... :Bugar



Har förövrigt börja leta efter Larsan ,,,, fick en ide igår och skall se om han har sylarna kvar... och kanske...
Anyway, I'l keep you posted.


Nu är vi långt ifrån Besiktning....
Antingen lagenligt Lr sleeper ...
har du en gammal knarr borde det inte vara nått problem att sätta på turbo med 0 i laddtryck så......
Även lustgas, det är inte olagligt förrns du använder den ...


Edit : Tyrkfingerfel
 
Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Frågade en snubbe som jobbar som besiktigare i Vallentuna ( inte med registreringar alltså)


Och slutsatsen var , Besiktningen gäller de minutrarna som du är där .. jämför med att besiktiga med insatsen i ,och sen ta ut den när man kommer runt hörnet ,och kommer du in med en "avgasrenare" med 1 psi laddtryck på din 91:a så fins det igentligen ingen anledning för honom att bråka ( personligt alltså)

Men det blir lite skillnad med "helfordonsgodkännande" då man "inte ens" får byta däck till annat märke,, om man skall hårdra reglerna...

Men att regga en 91:a med fläkt kräver förmodligen bara intyg(effektintyg) om "det som är förändrat ifrån orginal" för att "fria" reggaren och där kan det faktiskt stå orginal lr till och med mindre ,allt beroende på "intygaren" typ "uppmätt effekt 82 hk vid 1 psi laddtryck....."
och HAR reggaren ingen anledning att misstänka nått annat ...så borde det var OK!!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
SSDD skrev:
... Anyway, I'l keep you posted. ...
Mig också! :tummenupp

SSDD skrev:
... har du en gammal knarr borde det inte vara nått problem att sätta på turbo med 0 i laddtryck så......
Nedan en konversation hos SBP i Eskilstuna nån gång i slutet av 80-talet, bilen var en silverfärgad Alfa GTV med turbo, dock var kompressorsidan bortkopplad. Dvs kompressorn sög luft genom en trasa uppspänd över inloppet och släppte ut det direkt igen. På förgasarna satt en helt normal luftburk med filter och allt ist f det ordinarie plenumet.
SBP: "Va, turbo, det får du inte ha!!!"
Bilens ägare: "Vaddå turbo, det ser du väl att det där bara är en roterande ljuddämpare." :hihi
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
apråpå Väteperoxid ,,,Finns en fralla som har kört en raket Mc på 5.64 235 mph
på med :hjälm nu nu ska det fort ...
kolla http://www.ukdrn.co.uk/mc/mc.htm
http://www.ukdrn.co.uk/mc/sammy2.mov
http://www.ukdrn.co.uk/mc/4.35@317.mov

Samt kolla in bruden!! snabb??? (kärring idag då ) :rolleyes:
0-412 mph på 3,22 sec :skrämd
:fatta! Nå ni Manliga Racers ..Anderssonturbo å ni andra
Ska ni ni inte kunna slå det ....30 år senare ??? :)
http://www.the-rocketman.com/space-age-racing.html

här är hur det funkar hem å bygg nu
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_peroxide
kolla "USE AS PROPELLANT"

Här finns raketmotorn att köpa ,se sida 29
http://www.gkllc.com/Hydrogen Peroxide Tech Data Files/general kinetics product catalog.pdf


Mao Skit turbos å fläktar .... nu kan man åka en gammal 250cc motor som är enkel att besiktiga lagligt och ändå "blåsa dörrarna" av vilken bil/hoj som helst
 
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
SSDD skrev:
apråpå Väteperoxid ,,,Finns en fralla som har kört en raket Mc på 5.64 235 mph
på med :hjälm nu nu ska det fort ...
kolla http://www.ukdrn.co.uk/mc/mc.htm
http://www.ukdrn.co.uk/mc/sammy2.mov
http://www.ukdrn.co.uk/mc/4.35@317.mov

Samt kolla in bruden!! snabb??? (kärring idag då ) :rolleyes:
0-412 mph på 3,22 sec :skrämd
:fatta! Nå ni Manliga Racers ..Anderssonturbo å ni andra
Ska ni ni inte kunna slå det ....30 år senare ??? :)
http://www.the-rocketman.com/space-age-racing.html

här är hur det funkar hem å bygg nu
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_peroxide
kolla "USE AS PROPELLANT"

Här finns raketmotorn att köpa ,se sida 29
http://www.gkllc.com/Hydrogen Peroxide Tech Data Files/general kinetics product catalog.pdf


Mao Skit turbos å fläktar .... nu kan man åka en gammal 250cc motor som är enkel att besiktiga lagligt och ändå "blåsa dörrarna" av vilken bil/hoj som helst

Det är riktigt kul att läsa dina svar :D
Det är ingen tvekan, DU ÄR GALEN!!!!!! :D :D
Nej, men vad det än blir så blir det kul att följa upp vad du kommer att ta dig för.
Har du sett tråden om ett event i Strängnäs här till sommaren?
Det snackas om att dra ihop lite turbohojjar och köra en alt två dagar.
Dom "stora" pojkarna är väl på väg dig om dom kan ena sig om ett datum.
Kunde vara kul att se och träffa lite likasinnade, eller hur :tummenupp
Såg där vad polaren din där från Vallentuna hade sagt och jag delar hans uppfattning 100% (kanske även för att det skulle gagna mig en del :D ).
Tycker väl att dom ska hoppa över "polisandet" och försöka lätta något på det självpåtagna ökade samhällsansvaret från axlarna.
Vapen är tillåtna, man kan ju inte utgå från att alla med ett vapen är ett hot mot andra eller hur :kocko
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top