Pris på färdig betong?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Skitdyrt, om du inte känner någon som känner någon...så att säga.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Beror lite på, vill du ha den utkörd på plats så kostar det ca 12-1300 kr
per kubikmeter. Priset för bara själva betongen ligger runt 8-1000 kr per kubik beroende på vilken du ska ha.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Gustav1 skrev:
Skitdyrt, om du inte känner någon som känner någon...så att säga.

Hur mycket är skitdyrt då?

Det är ju ett jävla meck om man skall stå och blanda till skiten själv... :död

Chris Ash skrev:
Beror lite på, vill du ha den utkörd på plats så kostar det ca 12-1300 kr
per kubikmeter. Priset för bara själva betongen ligger runt 8-1000 kr per kubik beroende på vilken du ska ha.

Vad går en kubik på om man blandar själv? Har du någon aning om vad det kostar att hyra en blandare? :Bugar
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Thundercat skrev:
Hur mycket är skitdyrt då?

Det är ju ett jävla meck om man skall stå och blanda till skiten själv... :död


Hur stor är den här plattan du ska gjuta då? Själv är bästa dräng, som vi skämtsamt brukar säga. ;)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Thundercat skrev:
Vad går en kubik på om man blandar själv? Har du någon aning om vad det kostar att hyra en blandare? :Bugar


Hehe ja det är skitdyrt, iofs gör du det själv så är det ju mycket billigare men ett jävla jobb.

Har faktiskt aldrig funderat i de banorna, ska man gjuta över 0.5 kubik lönar det sig inte att hålla på att blanda och klabba i en liten brocka.

Men räknar man med färdigbetong i säckar så kostar det ca 50kr+moms per säck som ger 12-13 liter betong. Alltså 5000 kr/kubik plus hyra av brocka och ett jäkla jobb.Alltså inget alternativ.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Thundercat skrev:
Jag har inte räknat exakt men det rör sig nog om ca 1-2 kubik.
är det ett cykelskjul eller?
om du gör en platta (som kräver bygglov även om garaget redan står där. ring statsbyggnadskontoret och fråga)
gör du plattan 3 dm. tjock. och garaget bör vara minst 6 meter långt och 4 meter brett.?
0.3*6*5= 9 dvs 9 kubik. dra bort några hundra liter för armering och brunn.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
crashtestdummy skrev:
gör du plattan 3 dm. tjock. och garaget bör vara minst 6 meter långt och 4 meter brett.?
0.3*6*5= 9 dvs 9 kubik. dra bort några hundra liter för armering och brunn.

[bässervisserinlägg]

7,2 kubik låter bättre...
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
crashtestdummy skrev:
är det ett cykelskjul eller?
om du gör en platta (som kräver bygglov även om garaget redan står där. ring statsbyggnadskontoret och fråga)
gör du plattan 3 dm. tjock. och garaget bör vara minst 6 meter långt och 4 meter brett.?
0.3*6*5= 9 dvs 9 kubik. dra bort några hundra liter för armering och brunn.

Nu är det asfalt i garaget, skall gjuta ovanpå det så att golvet blir jämnt.
 

Gabor

Guest
Thundercat skrev:
Nu är det asfalt i garaget, skall gjuta ovanpå det så att golvet blir jämnt.

5 cm platta, armeringsmatta på 2cm höjd. det räcker om du ska fuska till det.
Ska du bo kvar länge,
,bila bort asfalten..gräv ur, grusa, fuktspärrfolie, sen 10 cm platta.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Gabor skrev:
5 cm platta, armeringsmatta på 2cm höjd. det räcker om du ska fuska till det.
Ska du bo kvar länge,
,bila bort asfalten..gräv ur, grusa, fuktspärrfolie, sen 10 cm platta.

Har precis flyttat in så ett tag till skall jag bor kvar är det tänkt.

Funkar det inte att bara gjuta en 10 cm platta ovanpå?
 

Gabor

Guest
Thundercat skrev:
Har precis flyttat in så ett tag till skall jag bor kvar är det tänkt.

Funkar det inte att bara gjuta en 10 cm platta ovanpå?

Vad finns under asfalten ?? Varmgarage?? det funkar nog iofs med bra primer och sen gjuta, kan släppa och spricka om det inte är stabilt i botten.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Gabor skrev:
Vad finns under asfalten ?? Varmgarage?? det funkar nog iofs med bra primer och sen gjuta, kan släppa och spricka om det inte är stabilt i botten.

Det är ett kallgarage nu, men har tänkt isolera. Vad som finns under asfalten vet jag inte.
 

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Utan igen...
Gjöt min platta på 50 kvm förra hösten,tror det va samma pris i sommras när garagekompisarna gjöt.
Kostade strax under 8000 inklusive frakt ca 2-2,5 mil (frakten är dyr),hjälp med utläggning av 5,5 kubik betong och hyra av vibro.
Armering kostade ca 1600.
Enligt firman som levererade materialet skulle det räcka med 1 dm tjock platta och ett lager armering mitt i om vi hade kört ordentligt med paddan innan (lada med golv av sprängsten och sand).
Det går säkert att gjuta tunnare om du har asfalt under,ring och hör med ett cementgjuteri,dom vi köper av är väldigt hjälpsamma med tips och kunde ge offert direkt bara dom fick adressen så dom viste hur långt bilen behövde åka.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Hornpelle skrev:
Gjöt min platta på 50 kvm förra hösten,tror det va samma pris i sommras när garagekompisarna gjöt.
Kostade strax under 8000 inklusive frakt ca 2-2,5 mil (frakten är dyr),hjälp med utläggning av 5,5 kubik betong och hyra av vibro.
Armering kostade ca 1600.
Enligt firman som levererade materialet skulle det räcka med 1 dm tjock platta och ett lager armering mitt i om vi hade kört ordentligt med paddan innan (lada med golv av sprängsten och sand).
Det går säkert att gjuta tunnare om du har asfalt under,ring och hör med ett cementgjuteri,dom vi köper av är väldigt hjälpsamma med tips och kunde ge offert direkt bara dom fick adressen så dom viste hur långt bilen behövde åka.

Bilen behöver bara åka 5 km. Tror att garaget är ca 24 kvm. så det borde kanske hamna på ca 5000 då.

Tackar för alla svar. :tummenupp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Jag vet när vi byggde balkonger då gick det 800 liter och då blandade vi själva det gick åt ca en pall med bruk (40 säck X 25 Kg)

är man två så tar det inte lång tid.

Är det mer än 2 km tycker jag du ska ha en bil annar är det bättre att blanda själv.

Du kan be dom bland rätt så löst då flyter det ut bra av sig själv kan vara rätt tråkigt att ligga och skura en hel garageplatta antar att du kommer att behålla väggarna som finns då är det ju rätt jobbit att bräda så mycket vatten och massa flyt i betongen längre torktid men va fan gör det!

Värt att tänka på kan även vara att dom flesta som kör ut betong vill dumpa av resterna som eventuellt blir över och spola ur bilen då är det du som ska ta hand om denna överblina btg så ha en rulle med byggplast typ fuktspärr att hälla btg i lagom stora högar på som du sedan kan köra till tippen!

Lycka till Mv. Oskar

Ps Kolla upp priser och hör av dig till mig så kanske jag hade kunnat beställa genom jobbet och sedan fakturera dig med våran rabbat och påslag kanske det blir billigare än vad det blir för dig som privatpersson. Ds
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top