Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?


  • Antal röstningar
    0

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jaha en liten update: Grejade med skärmen idag, men fick slut på polyester så jag kom inte så långt, men men.
Tog lite bilder också.

Kom ihåg att skärmen inte kommer att se ut exakt så ibak, det är bara en grov mall, som skall justeras med glasfiber sedan, bla nervikta kanter så att den inte ser så platt ut.
 

Bifogat

  • Crm 1.JPG
    Crm 1.JPG
    138.1 KB · Visningar: 79
  • crm 2.jpg
    crm 2.jpg
    122.9 KB · Visningar: 57
  • crm 3.jpg
    crm 3.jpg
    131.1 KB · Visningar: 54
  • crm 4.jpg
    crm 4.jpg
    123.9 KB · Visningar: 51
  • crm 5.jpg
    crm 5.jpg
    123.8 KB · Visningar: 64
  • crm 6.jpg
    crm 6.jpg
    120.4 KB · Visningar: 62

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Fan va grymt! :yoparty Riktigt snyggt verkar det bli! Kan inte sluta dreggla över fälgarna, fyfan va snygga! Pulverlackade eller?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rikard af Halms skrev:
Fan va grymt! :yoparty Riktigt snyggt verkar det bli! Kan inte sluta dreggla över fälgarna, fyfan va snygga! Pulverlackade eller?

Haha jo det är helt okej, ja jag tror att de är pulverlackerade. Jo det kan nog bli bra, blir nog stor skillnad på den här pappen sedan när det är glasfibrat för det blir lite annorlunda form då.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
Jaha en liten update: Grejade med skärmen idag, men fick slut på polyester så jag kom inte så långt, men men.
Tog lite bilder också.

Kom ihåg att skärmen inte kommer att se ut exakt så ibak, det är bara en grov mall, som skall justeras med glasfiber sedan, bla nervikta kanter så att den inte ser så platt ut.

Det kommer bli såå fett!
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Lundgren skrev:
Haha jo det är helt okej, ja jag tror att de är pulverlackerade. Jo det kan nog bli bra, blir nog stor skillnad på den här pappen sedan när det är glasfibrat för det blir lite annorlunda form då.

Okaj... Aa jag vet hur mycket bättre blir det blir när det väl kommer glasfiber i formarna osv. Kommer nog bli riktigt bra!

Har du nån speciell teknik när du glasfibrar? Kunde va kul och höra hur andra gör också tänkte jag :tungan
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
Kommer ditt med, vi vill ha en update :7peta

Tack för kommentarerna.

MOHAHAHA

den kommer när den är klar för säsongen eftersom den inte är särskilt rolig att följa :tungan
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
MOHAHAHA

den kommer när den är klar för säsongen eftersom den inte är särskilt rolig att följa :tungan
Jo kom igen nu, du får greja lite och ta bilder, alla projekt är roliga. :pannkyss
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
Jo kom igen nu, du får greja lite och ta bilder, alla projekt är roliga. :pannkyss

Kan man ens kalla mitt för projekt? :va

Jag sätter ju bara dit lite plastdelar...och tar bort onödigt kraffs
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Wargen skrev:
Kan man ens kalla mitt för projekt? :va

Jag sätter ju bara dit lite plastdelar...och tar bort onödigt kraffs
ja, den blir ju snyggare i alla fall :tungan du får ta å fixxa fram lite bilds på den :4skrika JAG SKA SE!!!!!! :3freak
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
NSR_MAN skrev:
ja, den blir ju snyggare i alla fall :tungan du får ta å fixxa fram lite bilds på den :4skrika JAG SKA SE!!!!!! :3freak

nee det e min hemlis hur snygg den kommer bli :tungan

Nu får vi inte spamma sönder Lundgrens tråd. :mattias
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Blir bra som fan det där!
Hur pass tight ligger kedjan och däcket? hehe

/Robin
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NSR_MAN skrev:
flåt :( jag ber om ursäkt Lundgren :)
Ursäkt godtagen. :tungan

Robe skrev:
Blir bra som fan det där!
Hur pass tight ligger kedjan och däcket? hehe

/Robin

Den ligger ganska tight kan jag säga, tror inte Honda tänkte på att ha ett 160 däck ibak på den :tungan Men den löper fritt iaf, och det är allt lite avstånd till däcket, det jag är allra mest orolig för är att den inte skall spåra ordentligt, men det ser ut att vara rakt iaf. Jaja det lär en märka när man provkör den.

Idag ska jag plasta skärmen, men mn måste ju gå till skolan först :huvet vill inte det, är hellre hemma och grejar, men, men, Update till kvällen.
 
Last edited:

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Hehe, misstänkte det där med kedjan.
Vad använder du för glasfiber när du ska glasa tanken med vingarna? Jag funderade på att göra det men en polare var skeptisk till det. Han menade att kylarvingarna är ganska elastiska om man jämför med tanken som är i plåt.. lätt för sprickbildningar mao :)

Men om det funkar fint för dig så lär jag göra en Ctrl C, Ctrl V :)

/Robin
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Robe skrev:
Hehe, misstänkte det där med kedjan.
Vad använder du för glasfiber när du ska glasa tanken med vingarna? Jag funderade på att göra det men en polare var skeptisk till det. Han menade att kylarvingarna är ganska elastiska om man jämför med tanken som är i plåt.. lätt för sprickbildningar mao :)

Men om det funkar fint för dig så lär jag göra en Ctrl C, Ctrl V :)

/Robin
Haha okej, men jag ska bara förlänga kylvingarna bakåt, plast kylvingarna alltså. Nu en liten fråga, någon som vet vilket glasfiber fäster bäst , en grundlackad yta eller en sprutspacklad?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Haha okej, men jag ska bara förlänga kylvingarna bakåt, plast kylvingarna alltså. Nu en liten fråga, någon som vet vilket glasfiber fäster bäst , en grundlackad yta eller en sprutspacklad?

Grundlackad. Snyggt byggt i övrigt. Ungefär precis som jag hade tänkt! Tyvär är det snö i det här satans jävla pisshållan kallad norden så jag lär inte få upp min hoj förens till nästa sesong så du lär hinna föra mig med allt.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
Grundlackad. Snyggt byggt i övrigt. Ungefär precis som jag hade tänkt! Tyvär är det snö i det här satans jävla pisshållan kallad norden så jag lär inte få upp min hoj förens till nästa sesong så du lär hinna föra mig med allt.
haha okej.

Så nu är det på ett lager med glasfiber till, får vi se om det blir lite stabilare denhär gången.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top