Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?


  • Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
aja... då vet jag att drevningen ä fel iaf.. byta kolv och ringar ska också göras.. de är nog ganska sletna

Men dreven: 13 och 40 är nu redan beställda, men jag ska prova sätta på 40 drevet. Sen låta 12 drevet fram sitta kvar. sen ska jag prov köra med 12/40.

Vad tror du den kommer upp i då? :va

40/12 = 3.33 45/12 = 3,75 :gnissla Satan...... Ganska fet skillnad tycker jag..

Men vad är det man får ut igentlien av de här siffrorna 3.75?

Snurar framdrevet 3.75 varv snurar bakdrevet 1. ska leta upp primmär utväxlingen och utväxlingen i lådan så kan man räkna ut exakt hastighet utifrån varvet.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
jaha? när det står 3,33 är det lite mindre än ett varv då? hmm låter skumt som fan.. :va

kom och tänka på: Jag ska kanske köpa en liten dirtbike o leka med tänkte jag fast i svart.. jag hittade denna. 5900:- kostar den och man får den hem levererad framför dörren.. :D jag tycker den värkar ok vad tycker du/ni?
checkade infon på hemsidan. Den låter vettig iaf. Om man skulle ha den helt monterad så tillkom 700:- men jag skruvar ihop skrället själv.
http://www.blocket.se/vi/6799084.htm?ca=23_8_s
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
jaha? när det står 3,33 är det lite mindre än ett varv då? hmm låter skumt som fan.. :va

kom och tänka på: Jag ska kanske köpa en liten dirtbike o leka med tänkte jag fast i svart.. jag hittade denna. 5900:- kostar den och man får den hem levererad framför dörren.. :D jag tycker den värkar ok vad tycker du/ni?
checkade infon på hemsidan. Den låter vettig iaf. Om man skulle ha den helt monterad så tillkom 700:- men jag skruvar ihop skrället själv.
http://www.blocket.se/vi/6799084.htm?ca=23_8_s
fan va fet! köp för helvete. Ljudet i de är ju så jävla gött! Men alltså det var en uträkning som visa att framdrevet snurrar så många varv när framdrevet har snurrat ett!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
jaha? när det står 3,33 är det lite mindre än ett varv då? hmm låter skumt som fan.. :va

kom och tänka på: Jag ska kanske köpa en liten dirtbike o leka med tänkte jag fast i svart.. jag hittade denna. 5900:- kostar den och man får den hem levererad framför dörren.. :D jag tycker den värkar ok vad tycker du/ni?
checkade infon på hemsidan. Den låter vettig iaf. Om man skulle ha den helt monterad så tillkom 700:- men jag skruvar ihop skrället själv.
http://www.blocket.se/vi/6799084.htm?ca=23_8_s

Fan va fet! Köp!! Synd att ja har en snut som granne.. :(
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
prulle skrev:
Fan va fet! Köp!! Synd att ja har en snut som granne.. :(


jobbigt läge :tungan

själv har man ju knappt några poliser här i ullared.. kommer en polisbil förbi mej varje tisdag kl 10 iaf :näsblod
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
CRMaeger skrev:
hahaha! stackare, men e nin inte kompisar då?

I sommras när jag bode i skåne och va här på besök så körde trimmad moppe och hon stoppade mig, som tur va kvitade hon det mot att jag stälde upp och bäretade vad som hade hänt på en strand fest där en nsu idiot hade hotat en polare som typ känner allla gäng ledare i broma (laddat för bråk.. :gnissla )

Då körde jag för fort, en del dumma omkörningar, inge regplåt, inge bakljus, inga blinkers...

Så nej vi är inte så bra "kompisar".. Fast direkt när vi flyttat hitt så kom hon över med bullar. :banana

Annars är vaxholm snut frit..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
I sommras när jag bode i skåne och va här på besök så körde trimmad moppe och hon stoppade mig, som tur va kvitade hon det mot att jag stälde upp och bäretade vad som hade hänt på en strand fest där en nsu idiot hade hotat en polare som typ känner allla gäng ledare i broma (laddat för bråk.. :gnissla )

Då körde jag för fort, en del dumma omkörningar, inge regplåt, inge bakljus, inga blinkers...

Så nej vi är inte så bra "kompisar".. Fast direkt när vi flyttat hitt så kom hon över med bullar. :banana

Annars är vaxholm snut frit..
hahaha, det lät ju kul
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kronen skrev:
ja jag ska bara spara ihop 2900:- till. fick bra lön denna månden så....

(Prulle måste jobba på stavningen :hihi )

Vad ska du köpa?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
ja jag ska bara spara ihop 2900:- till. fick bra lön denna månden så....

(Prulle måste jobba på stavningen :hihi )

Ber om ursäkt den är exktra dålig nu efter som bihålle inflamationen gör mig slö och seg.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
hur mycket max vitt på en hoj tycker ni? vet inte vad jag skall ha för färger på den. Eftersom jag har bestämt mig för att göra nya kylvingar också, så hade jag tänkt att de skulle typ täcka tanken, men tänkte lägga in lite kolfiber detaljer här och var + plus en svart sadel, men hur mycket får vara vitt. Enligt er
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
hälften av hojen får vara vit.. har du sadeln svart och för mkt vitt så blir det FÖR vitt.. så ta hälften vitt och hälften svart.. :tummenupp

BTW jag har bokat en sån liten hoj nu :hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
CRMaeger skrev:
hur mycket max vitt på en hoj tycker ni? vet inte vad jag skall ha för färger på den. Eftersom jag har bestämt mig för att göra nya kylvingar också, så hade jag tänkt att de skulle typ täcka tanken, men tänkte lägga in lite kolfiber detaljer här och var + plus en svart sadel, men hur mycket får vara vitt. Enligt er

Ge oss en bild med bra ljus och hellst en bakgrundsfärg så ska vi se om vi kan photoshoppa
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
gött! ne jag vet inte för mycket vitt det ser bonnigt ut

Wargen skrev:
Ge oss en bild med bra ljus och hellst en bakgrundsfärg så ska vi se om vi kan photoshoppa
ok ska se om jag hittar nått
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top