Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?


  • Antal röstningar
    0

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
CRMaeger skrev:
japp, skall sätta igång med det så fort som möjligt! :tummenupp

Vad har du för dimensioner på sina fälgar, de flesta fälgar på de som jag ser ut typ som 3,5 bak och fram men vad har du på dina?

Ingen aning, har ett 140 brett däck bak och ett 110 eller 100 däck fram.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
marcus_136 skrev:
Ingen aning, har ett 140 brett däck bak och ett 110 eller 100 däck fram.
jaha ok, jag har de deminsionerna som det är på de större hojjarna, 3.5 fram och 4.25 bak alltså 120 fram och 160 bak.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
okej, nu är det så att större delen av ramens skruvhål kommer att gängas om och det skall köpas nya skruv, funderar på att skaffa lite tuffa skruvar som t.ex blå eloxerade eller något i den stilen. Vilka färger finns det egentligen? har sett guld, blå, lila och röda. Antar att det finns mer. Vilka skulle passa. Just nu har hojen originalfärger blå och vit, men det kan hända att den kommer bli svart och vit senare, men vilka skulle passa bäst som den är nu? tycker ni.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Här kommer några bilder på fälgarna när de sitter på hojjen.
 

Bifogat

  • Imgp2318.jpg
    Imgp2318.jpg
    134.2 KB · Visningar: 241
  • Imgp2321.jpg
    Imgp2321.jpg
    95.8 KB · Visningar: 180

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kommer nog bli jävligt bra....du har inte tänkt på att tvätta den när du ska hålla på och meka?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jo en aning, men håller just på att anpassa fälgarna för sedan skall jag riva ner den och då är det ju lättare. nu har jag bara gått på med grovjobbet. Det är rost på en del ställen så jag ska nog blästra av hela ramen och måla om.
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Blir jävligt nice! Behöver du göra en ny axel till bakhjulet eller kan du använda den gamla?

/Robin
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Det ska väl kunna gå att ha samma axel som den är med orginal fälgarna... eller jag vet inte hur fan det ser ut i dem fälgarna om det är samma...
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Okej, skönt att det var samma innerdiameter på de nya fälgarna som på dom gamla. Hur blir det med hastighetsmätarvajern? Krångligt att få den att passa i nya fälgen?

/Robin
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
jag fick 45 drevet i dag. sen drog jag ut i förrådet och började ta loss bakhjulet. när jag sedan fått bort 38 drevet så kommer ett konstit problem. jag märkte det redan när jag hämtade ut 45 drevet att där man ska fästa fast skruvarna alltså de hålen satt jävligt långt ut på själva drevet.. :confused:

jag tog loss 38 drevet och tog 45 drevet och såg att det passade inte! Så min fråga är till Dig CRMAeger.

har du nån adapter? i med det passar på din. :va

men iaf så ska jag lämna tillbaka det och beställa ett 13 drev och ett 40 drev nu.. det vet jag passar
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
jag fick 45 drevet i dag. sen drog jag ut i förrådet och började ta loss bakhjulet. när jag sedan fått bort 38 drevet så kommer ett konstit problem. jag märkte det redan när jag hämtade ut 45 drevet att där man ska fästa fast skruvarna alltså de hålen satt jävligt långt ut på själva drevet.. :confused:

jag tog loss 38 drevet och tog 45 drevet och såg att det passade inte! Så min fråga är till Dig CRMAeger.

har du nån adapter? i med det passar på din. :va

men iaf så ska jag lämna tillbaka det och beställa ett 13 drev och ett 40 drev nu.. det vet jag passar
ne det hade jag inte, hmm det var konsigt men det var inte jag som satte på det drevet nämligen, men det var på 45iaf, men va fan?? För på det som sitter på de nya fälgarna var det stor skillnad på jämfört med mitt original. förstår inte det här? :va

NSR_MAN skrev:
riktig najs måste jag säga :rolleyes: :tummenupp
tackar tackar, ska bli sköj och se din när den är klar
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
jag vet inte.. men det passar inte på min iaf. och jag pallar inte hålla på.. Så fort jag ska göra nått typ byta nått o sånt så blir det alltid problem. som nu.

Så jag gör det enkelt för mig nu.. jag bställer 13/40 drev nu. Som satte på när jag köpte den... Hur tror du den går med 12/40?

(kan inte du göra mig en fet tjänst. Springa ut i garaget och ta nån närbild på hur det ser ut på din där bak med 45 drevet?)
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
jag vet inte.. men det passar inte på min iaf. och jag pallar inte hålla på.. Så fort jag ska göra nått typ byta nått o sånt så blir det alltid problem. som nu.

Så jag gör det enkelt för mig nu.. jag bställer 13/40 drev nu. Som satte på när jag köpte den... Hur tror du den går med 12/40?

(kan inte du göra mig en fet tjänst. Springa ut i garaget och ta nån närbild på hur det ser ut på din där bak med 45 drevet?)
har inte det gammla drevet kvar tyvärr! annars hade jag gjort det. Det nya drevet har en annan fästning så det skulle verkligen inte passa på originalfälgarna.

Den kommer nog varva bra på varje växel och den drar nog upp på baken rätt lätt! blir väl ingen tourer kanske men, den lär gå jävligt bra
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
topp hastighet? eller det vet du inte.. eller det gör du ju nog inte men vad tror du?

Jag kan säga att jag har det drevet du har på bild med Sm fälgarna. fast utan den andra saken i mitten. :huvet

Men var fan kommer det gammla drevet i från? det var visst 45 säger du.
Jag har ju det 45 drevet du har nu. och det passar som sagt inte på orginal fälgarna. Men jag ska dra upp med 38 drevet till Åfen så ska dom fösöka hitta ett pirat, eller ett 45 drev från nån annan hoj som kommer att passa på CRMen. Så det löser sig kanske.. :gnissla

attachment.php


din hoj på bilden här ser inte ut att ha ett 45 bakdrev där.. kanske 40. Men inte 45
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ne inte på den bilden för det är originaldrevet på 38 kugg, jag bytte det när det andra drivpaketet var helt slut så allt från det gammla är slängt! Ne jag vet inte var det kom ifrån, möjligtvis en cr 91:a elle nått kanske.

Annars kan du ju sänka en kugg ifram istället.´Blir ju samma sak ungefär.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
så du menar att du körde med 12/38 ett tag innan... gjorde din 135 då?
jag har 12/38 nu ska jag ändra till 11/38 då eller menar du..

då går den för slött.. Har beställt 13/40 nu..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
så du menar att du körde med 12/38 ett tag innan... gjorde din 135 då?
jag har 12/38 nu ska jag ändra till 11/38 då eller menar du..

då går den för slött.. Har beställt 13/40 nu..
ne först när jag köpte den, då hade jag 12/45 och då gjorde den 135-140, men det var jävligt sletet så jag bytte föra våren till 14/38 och då fick man typ kämpa för att komma upp i 120. Men nu fick jag med ett 45 drev så jag ska köra med det nu.

Ja det borde bli typ samma effekt! eftersom 45/12 = 3.75 och 40/11 = 3,63. Alltså så snurrar det lilla drevet nästan lika många varv på de olika drevningarna.

Kronen skrev:
så du menar att du körde med 12/38 ett tag innan... gjorde din 135 då?
jag har 12/38 nu ska jag ändra till 11/38 då eller menar du..

då går den för slött.. Har beställt 13/40 nu..
Asså om du köper 13/40 blir den inte starkare, den blir aningens slöare! 11/40 så skulle du få en jävligt stark hoj. Större ifram=högre toppfart(om den orkar) Större ibak = starkare och vice versa samt att en kugg ifram är typ samma som 3 kugg ibak
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
aja... då vet jag att drevningen ä fel iaf.. byta kolv och ringar ska också göras.. de är nog ganska sletna

Men dreven: 13 och 40 är nu redan beställda, men jag ska prova sätta på 40 drevet. Sen låta 12 drevet fram sitta kvar. sen ska jag prov köra med 12/40.

Vad tror du den kommer upp i då? :va

40/12 = 3.33 45/12 = 3,75 :gnissla Satan...... Ganska fet skillnad tycker jag..

Men vad är det man får ut igentlien av de här siffrorna 3.75?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top