Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?


  • Antal röstningar
    0

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Uppdaterar första inlägget. ANg pollen. Den skärmen jag har nu är inte den bästa, för den sitter knasigt och då måste jag fixa det. Frågan är då den ska jag byta bakdel helt eller ska jag modda på den som sitter på. Vad tycker ni?






Ja, nu under vintern håller jag på att stayla min crm och renovera den naturligtvis. Har stött på lite problem då och då och nu behöver jag lite hjälp.

Det som är gjort på den är:
ufo sm framskärm
ufo twinlights

Det som komma skall:
Nya fälgar har skaffats kommer på tisdag (12ekrad bak 3 ekrad fram)
cr 500 kylvingar
ombyggnad av bakänden, gör kåpor i glasfiber, sidokåpor + skärm
inflyttad regskylt
diodlyse
nya blinkers (arrow)
ufo handtagsskydd (oklahoma)
göra om sadeln + ny klädsel
lackninga av diverse kåpor, motorn samt lite annat smått och gott.

Men nu till problemet de backspeglar jag har nu ser inte alltför bra ut och undrar om ni har några tips om några snygga. funderar på att köra utan men det är ju ganska gött att hålla koll bakåt också.

Kom gärna med andra tips om hur man kan göra den snyggare
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
vad mennade du med görsa om sadeln? Jag ska när tid bjuds göra om alla mina kåpor. varför cr500 vingarna? Dom e lika fula som orginal!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
vad mennade du med görsa om sadeln? Jag ska när tid bjuds göra om alla mina kåpor. varför cr500 vingarna? Dom e lika fula som orginal!
jag vet! men de är större billigare och passar! Sadel är en av de saker som gör att den ser så väldigt gammal ut! Det och tank + kylvingar. Det jag skall göra med sadeln är att förminska den lite. Den skall bli smalare och plattare så att den nästan går kant i kant med tanken och den nya skärmen.

Angående kylvingarna. om du har ett förslag på några andra som skulle se bra ut och ganska lätta att fästa så säg till. Hade tänkt göa egna först, och det kanske jag gör men börjar med bakänden.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
CRMaeger skrev:
jag vet! men de är större billigare och passar! Sadel är en av de saker som gör att den ser så väldigt gammal ut! Det och tank + kylvingar. Det jag skall göra med sadeln är att förminska den lite. Den skall bli smalare och plattare så att den nästan går kant i kant med tanken och den nya skärmen.

Angående kylvingarna. om du har ett förslag på några andra som skulle se bra ut och ganska lätta att fästa så säg till. Hade tänkt göa egna först, och det kanske jag gör men börjar med bakänden.

Efter som min gammla moppe stog i garaget samtidigt så testade jag att hänga på kylarvingana från den och det så betydligt bättre ut för man såg inte tanken. sadeln smälte in bättre i över kant ocks tack vare "tanklockskåpan" Enda kruxet är att senda delar inte direkt är billiga..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
Efter som min gammla moppe stog i garaget samtidigt så testade jag att hänga på kylarvingana från den och det så betydligt bättre ut för man såg inte tanken. sadeln smälte in bättre i över kant ocks tack vare "tanklockskåpan" Enda kruxet är att senda delar inte direkt är billiga..
vilka vingar är det? till vilken senda?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
jo men fördelen är att man vet när man har en poliabil efter sig, lättare med speglar, så man har lite koll på saker och ting.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
a fan... ser du en snutbil så saktar man ner. och kollar bakår liiite oftare.. eller släpp förbi den..

ne, jag drar på för fullt! :hihi

ne men det jag mena var att istället för att kolla bakåt jämt och ständigt så har man koll hela tiden bakåt! det är därför jag vill ha dem. Funderar faktiskt på att måla om dem, men vilken färg i så fall. svart är ju snyggt iof men någon kaxig färg? hmm :confused:
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag tror svart blir snyggast, faktiskt. Passar ju till alla andra färger.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
jo det är nog sant. Mycket annat kommer ju att vara svart på den också, elle ja smådetaljer kommer vara svart på den iaf. som bromsok mm
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
JAAAAAAAAAAAAAA!!! :banana :banana Idag kom mina fälgar, man blir så lycklig. Har satt på dem på hojen provisoriskt och de ser nyggare ut på hojjen än vad de gör vid sidan av till och med. Har tyvärr ingen bild på det då min bror har min kamera men jag har en bild på fälgarna.
 

Bifogat

  • motardfälgar.jpg
    motardfälgar.jpg
    66.5 KB · Visningar: 309

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
CRMaeger skrev:
JAAAAAAAAAAAAAA!!! :banana :banana Idag kom mina fälgar, man blir så lycklig. Har satt på dem på hojen provisoriskt och de ser nyggare ut på hojjen än vad de gör vid sidan av till och med. Har tyvärr ingen bild på det då min bror har min kamera men jag har en bild på fälgarna.


Snyyygt :yoparty

Vad gick kalaset på ??
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy skrev:
Snyyygt :yoparty

Vad gick kalaset på ??
4500. Men då är det nästan helt nya bromsskivor på. körda 2 h (inget slitna)

Dessutom har jag en kompis som har kört sm och han sålde sina original däck till sin KTM till mig (pirelli MT60) dubel uppsättning körda 20 mil 500 kr. Mycket billigare är svårt att få tag i!
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Coolt, blir det till att bygga adapter och sånt sedan för att få nya hjulen att passa?
Har själv slängt på andra fälgar på min CRM och det ser betydligt bättre ut än original.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
marcus_136 skrev:
Coolt, blir det till att bygga adapter och sånt sedan för att få nya hjulen att passa?
Har själv slängt på andra fälgar på min CRM och det ser betydligt bättre ut än original.

japp, skall sätta igång med det så fort som möjligt! :tummenupp

Vad har du för dimensioner på sina fälgar, de flesta fälgar på de som jag ser ut typ som 3,5 bak och fram men vad har du på dina?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag och far min grejade lit i garaget idag för att komma på bästa sätt att lösa adaptrar så på Torsdag ska vi lämna in lite mått på nya adaptrar och för hoppningsvis får jag de nästa vecka så ja kan börja montera hjulena.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top