Nytt blås och trim delar till Aprilia RS

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Tjabba!
Det är så att jag försöker hitta ett dubbel pipigt effekt system till en aprilia rs 125:a. Ungefär ett sånt där som aprilia rs 250 har. Tycker det ser mkt tuffare ut!

Det är oxå så att jag undrar var man kan köpa en dellorto 34 eller 38mm förgasare till en aprilia rs 125:a och undrar ifall den går mkt bättre med den på..i såfall hur mkt bättre ?? I km/h och ax..

Läste oxå att man kunde porta cylindern till Rs:n och undrar då oxå ifall det ger mer effekt ??

Och ifall ni har några andra tips om hur man kan trimma den så skriv det gärna !!

Tack på förhand och god fortsättning :p
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
fast_aprilia_rs skrev:
Tjabba!
Det är så att jag försöker hitta ett dubbel pipigt effekt system till en aprilia rs 125:a. Ungefär ett sånt där som aprilia rs 250 har. Tycker det ser mkt tuffare ut!

Det är oxå så att jag undrar var man kan köpa en dellorto 34 eller 38mm förgasare till en aprilia rs 125:a och undrar ifall den går mkt bättre med den på..i såfall hur mkt bättre ?? I km/h och ax..

Läste oxå att man kunde porta cylindern till Rs:n och undrar då oxå ifall det ger mer effekt ??

Och ifall ni har några andra tips om hur man kan trimma den så skriv det gärna !!

Tack på förhand och god fortsättning :p

Mvh Theo


Det är väll Jollymoto som har ett tvåpipigt avgas till RS? Men är det verkligen avstämt för tvåtaktarna? För med två utblås så kommer ju avgaserna lättare ut och det blir fel tryck i expansionskammaren.

Att porta toppen ger väll mera effekt men det är inga stora summor vi snackar om ( Allting är ju relativt iofs)



PS.
Sen har Tjet ett bamsemärke från dinosauriernas tid som är helt unikt, finns bara ett utav. Det gör vilken cykel som helst till ett effektmonster men jag tror han inte är villig och sälja det för några småsummor. DS. :hihi
 

Sluggaboy

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2005
Ort
torup
Hoj
ktm lc4 05
addemoto har 36mm dellorto förgasare!men porta en rs går inte den har sån behandling på cyllen!jim lomas är de enda effektsystem som har gjort två pipigt till rs 125:an!
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Svanen här på forumet har en 38mm förgasare till salu, för 1700kr om ja inte minns fel :tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Fuzzman skrev:
visst fan förlorar man effekt med 2 pipigt till two strokers?
Gör man inte alls! Det finns en Ljuddämpare som heter Ninja som passar till NSR och CRM bla och de säljer en delning så du kan använda två och då förlorar du inte effekt, men du vinner inget speciellt heller så det är bara en utseendesak!
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
CRMaeger skrev:
Gör man inte alls! Det finns en Ljuddämpare som heter Ninja som passar till NSR och CRM bla och de säljer en delning så du kan använda två och då förlorar du inte effekt, men du vinner inget speciellt heller så det är bara en utseendesak!


Ja, de med två utblås är väll avstämda just för att det blir en annan tryckskillnad.


Ädit: Fast med dubbla pipor så ökar ju vikten istället.
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Jaja !!

Tack så mkt för alla svara iaf,,,skall kolla det där om 38 mm lite mer...
Är rätt sugen på att köpa en :tungan
 
Last edited:

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
fast_aprilia_rs skrev:
Tjabba!
Det är så att jag försöker hitta ett dubbel pipigt effekt system till en aprilia rs 125:a. Ungefär ett sånt där som aprilia rs 250 har. Tycker det ser mkt tuffare ut!



Mvh Theo

Aprilia rs har ju 2 utblås för att det är 2 avgassystem. En från varje cylinder :tomten
 

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia rs 250
två pipor på en cylinder? :confused:

Du menar nog två ljuddämpare kanske..
Ett extra rör från stingern till en extra ljuddämpare..
Varför? Du förlorar effekt på det, och det är inte snyggt..

Ska du ha trimmdelar har jag en jävla massa liggnades..

Mikuni TMX 38mm förgasare
Dellorto 34mm förgasare.

Lite olika portade cylindrar, en helt ny, rotax supermax cylinder.. ca 5hk mer än orginal..

Justerbar avgasport, V-force 3 reeds m.m


Bara att höra av dig...
..
 

Sluggaboy

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2005
Ort
torup
Hoj
ktm lc4 05
Mr.PB skrev:
jo de är många som har det!
alltså ja har köpt en 38mm till min men den kommer sällan funka så bra ska man köpa trimm till rs så ska man köpa luftfilter och avgassystem som ger mer effekt! krångla me me portning och sån skit ska man inte göra bättre å vänta å köpa större cykel! och till er med en rs: sicken skit cykel ni köpt!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top