Norra Roadracing Sällskapet

Hasta la vista

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Sundsvalls kommun
Hoj
13, Aprilia, Factory. -05, GSXR 1000, till salu!
Angående Mittsverigebanan!
Den blir godkänd 2013 när chikanen är klar m.m.
Är lite mera relevanta uppgifter. Men ambitionen är helt klar att så kommer det att bli!
Vi kan nog ropa hej, för bäcken är väldigt smal nu!

Förstår att NRS inte har gått ut med detta när inte ens Chikanen är klar!

Info kommer från källa/Motorklubb där P-E Axehult givet denna information under inbjudan på banan där man gick runt och visade vad som är gjort och vad som skall göras!

Hasta la vista!
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Vilka åker med Northbike till mc-mässan nu i slutet på januari. Jag och grabben har betalat och gjort klart redan. Skulle vara kul om det blir ett racing-gäng, så släpp sargen nu och följ med vettja.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Är det nån som vet hur den där chikanen kommer se ut? Är det ett alternativspår för bilar eller är det tvunget att köra där? Det blir ju inte roligare att göra en långsam bana ännu långsammare. Hoppas det blir bra på nått sätt.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Det som fattas nu på banan är en chikan på långrakan (för att få ner farten). Enligt uppgift från ban-ägarhåll kommer den nya ban-sträckningen bli klar i mitten av maj. Då chikanen är klar och asfalterad får dem licens från svemo. Fatta hur nära det är nu efter många år av träda i anläggningen. Så damma av era leksaker/utrustningar och gör er klara. Kolla så klart hur eran träning/tävlingslicens gäller från svemo. Det planeras kurser från NRS både för nya intresserade och de som har en utgången licens. Hör av er så vi vet hur många det är, helst innan säsongen drar igång. Så det inte blir detta som gör att det inte blir någon träning. :banana:banana:banana
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej RR-vänner! Som ni vet så kommer inte Fiver anordna bandagar på Anderstorp i år. ARC tar över verksamheten iår. Även långloppet Smokey 200 har ARC tillsammans med SO ambitioner att genomföra OM tillräckligt många team är intresserade. Har ni planer på att köra så skicka ett mail till Mike Luff om att ni är intresserade att köra. Detta är inte bindande på något sätt utan en intressekoll för att göra en bedömning på om det är lönt att organisera loppet. Så skicka ett mail till:
motorstadion@telia.com om ni har planer att köra. Sprid gärna infon.
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Våren är här nu..när börjar det att rulla igen på Mittsverigebanan? Någon som vet.....suget är stort...

//Sverre
Sandviken
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Glöm inte vårt årsmöte nu på Söndag den 29 september kl:11:00 hos Albatross MC i Härnösand.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Under Onsdagen den 23/10 2013 hade vi i NRS möte med Per-Erik Axehult och Göran Sörgren från banbolaget och de garanterade att Mittsverigebanan är godkänd för roadracingträning under 2014. Så nu planeras det för fullt i Norra Roadracing Sällskapet inför nästa säsong 2014. Preliminärt sker första träningen Tisdagkvällen den 13:e Maj och roadracinglicenskurs/förarutbildning planeras till helgen den 7-8 Juni. Håll utkik efter mer information framöver. www.n-r-s.se
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Licenskurs helgen 7-8 Juni. 2500:- inklusive luncher båda dagarna. Teori på Lördagen den 7:e och praktik på banan Söndagen den 8:e. För anmälan och mer information kontakta Per Berglund per.ber@n-r-s.se
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Vi har några planerade aktiviteter nu under första halvåret och som vi måste få svar på vilka som är intresserade av att deltaga. Lämna svar snarast.


Ferbruari/Mars. Ny funktionärsutbildning för de som inte har en funktionärslicens. Till denna kan ni även anmäla kamrater som inte har funktionärslicens men som är intresserade av att funktionära. Utbildningen
kostar inget utan NRS betalar utbildningsmaterialet. Vi kollar intresset nu och återkommer med förslag på datum.

Ferbruari/Mars. Uppdateringsutbildning för de som redan har en funktionärslicens och som tycker att en uppfräshning kan vara bra. Utbildningen kostar inget utan NRS betalar utbildningsmaterialet.
Vi kollar intresset nu och återkommer med förslag på datum.

Tisdagkväll 13/5. Då kör vi första kvällsträningen på Mittsverigebanan. Fortsatt träningsschema kommer att meddelas senare.

Helgen 7-8 Juni. Licenskurs Roadracing. För de som vill skaffa Roadracinglicens ( eller behöver ta om sin licens). Kursen kostar 2500:- Detta inkluderar även luncher båda dagarna. Här måste vi snarast veta vilka som kan vara funktionärer och hjälpa till och flagga mm på Mittsverigebanan under Söndagen den 8:e Juni.

Skriv upp er här eller skicka PM alt. mail så att vi får veta.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
RR-Träningen börjar 13/5. Tisdagkväll som vanligt, välkomna! Banan är godkänd utan förbehåll i 2 år framåt :yoparty
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Träningen nu på tisdag 27/5 är inställd då det endast var två st föranmälda.
Hoppas intresset blir större efter licenskursen 7-8/6.

det finns dessutom platser kvar för dom som är intresserade, men vi vill ha in anmälan senast luch 27/5 då böcker ska beställas.

http://n-r-s.se/utbildning.htm
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Banan är bokad för licensträning mellan 18-22 nu på tisdag 24/6.
Pris för dom som inte bokat innan är 450kr.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015

Bifogat

  • IMG_6094.jpg
    IMG_6094.jpg
    100.8 KB · Visningar: 80
  • IMG_0677.jpg
    IMG_0677.jpg
    141.4 KB · Visningar: 66
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top