Norra Roadracing Sällskapet

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Hur många medlemmar är det i NRS och vad är egentligen syftet med klubben just nu?
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hur många medlemmar är det i NRS och vad är egentligen syftet med klubben just nu?

Mycket intressanta frågor :tummenupp Jag undrar också :va Den information jag fått av styrelsen är att klubben har drygt 100 medlemmar (det är den korta versionen). Syftet är jag också lite sugen att veta mer om :)
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Skall vara med på styrelsemötet i NRS nu på förmiddagen. Kanske kan få några svar där på våra frågor. Någon fler om har något som ni vill ta upp?
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Stort grattis till RJ som kom 5:a i klassen sst600 av 32 startande.
Håller även tummarna för Jonas Eriksson som kör i r1000.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Stort grattis till RJ som kom 5:a i klassen sst600 av 32 startande.
Håller även tummarna för Jonas Eriksson som kör i r1000.
Grymt bra kört av Roger och vi hejar på Jonas och de andra grabbarna som kör för NRS :yoparty

Nrsförare race1 i rookie1000=66% i sandfållan 33% maskin haveri :(
Skitdag!
Ja det är racing. "And shit can happen when you drive really fast on a motorcycle" Så länge man klarar kroppen är det bara köra på. Roadracingcirkeln ni vet.... Köra, krascha, laga, köra, krascha, laga, köra, krascha, laga.....

Tråkigt.
Hoppas det går bättre i dag för er.
Japp, vi håller på det.

Var med på NRS styrelsemöte igår och där diskuterades det mycket och länge. Det blir medlemsträff för alla NRS medlemmar om ca en månad. Håll utkik efter info i det vanliga nyhetsbrevet som kommer skickas ut.
Det diskuterades att ev. göra om hemsidan. Men hur skulle den i så fall utformas?? Kom med synpunkter på vad ni medlemmar i så fall skulle vilja ha. Det som var upp till diskussion (om den nu skulle ändras) var. Presentation av klubben, förare, nyheter, bildgalleri, en konto/profildel med login som man sköter själv och login-koppling till ett NRS internt forum där vi kan diskutera interna NRS frågor. Vad ser ni mer för behov?
 
Last edited:

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Rulla in på 8:e plats idag och höll mig på hjulen oxå.Är nöjd med det efter allt strul.Nu ska jag sova lite.
Natti
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Det gick mkt bra i helgen! Två 5:e platser och racets näst snabbaste varv i lördags. 37 förare körde kvalet i lördags och 31 fick starta på racet, gissa om det var kö ute på banan under kvalet...
Hemma 03.30 imorse, började jobba kl.7. Trött, ja! :)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Det gick mkt bra i helgen! Två 5:e platser och racets näst snabbaste varv i lördags. 37 förare körde kvalet i lördags och 31 fick starta på racet, gissa om det var kö ute på banan under kvalet...
Hemma 03.30 imorse, började jobba kl.7. Trött, ja! :)

Kanooon! Inte illa.:)
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Vilka solskenshistorier ni kommer med grabbar. :)

Själv blev jag stolt pappa till lite nyförlösta benflisor från mina nackkotor någonstans runt varv 3 på lördagsracet och drog ner NRS i skamvrån.

DNF + DNS

Köra, krascha, LÄKA, laga, köra, krascha, läka, laga, köra, krascha, läka, laga.....

:näsblod

// johan
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
Snyggt RJ

Snyggt kört både på bana och efter E4:an.

Det gick mkt bra i helgen! Två 5:e platser och racets näst snabbaste varv i lördags. 37 förare körde kvalet i lördags och 31 fick starta på racet, gissa om det var kö ute på banan under kvalet...
Hemma 03.30 imorse, började jobba kl.7. Trött, ja! :)
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
De lät inget vidare Johan. Hur länge blir du borta?

Jag vet inte riktigt. Ska på röntgen igen om en vecka och då vet jag mer.
Men 6-10 veckor är nog rimligt spann beroende på hur bitarna bestämmer sig för att fästa.
 

TTRR

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
GSX1100 -81, Sportster Street Track -86, Honda Africa Twin 750 -93
Jag vet inte riktigt. Ska på röntgen igen om en vecka och då vet jag mer.
Men 6-10 veckor är nog rimligt spann beroende på hur bitarna bestämmer sig för att fästa.

Beklagar och hoppas det blir bra röntgenresultat. Jag dök på huvudet vid iskörning förra vintern och spräckte kota C5 framtill. Jag fick gå tre månader med krage modell "skyddsväst". Hoppas det blir lindrigare för dig. Jag kan rekommendera Brace Leatt. Hade inte min på Midlanda sist men tänker modifiera skinnstället för den, speciellt med tanke på min highsider där. Det skall minska risken för nackskador 1000 ggr och jag rekommenderar den. Klen tröst för dig i efterhand men det finns ju ett liv efter detta också.
Lycka till och skynda långsamt. Det gick ju bra för mig.

Ähum... Leatt Brace heter det.
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Skulle det vara intressant att köra ett uppvisningsrejs på onsdagsbus?

Är vi intresserade så är vi välkommna att göra det i alla fall.

Enligt ban-ägarna delar man av långrakan för att den ska bli säkrare, men nåt säger mig att det blir sämre av detta. Inte mycket till avåkningsyta då efter "chikanen", låter mer som rätt in i räcket. Fast det kanske är bra att de vill göra nåt alls. :gnissla
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Enligt ban-ägarna delar man av långrakan för att den ska bli säkrare, men nåt säger mig att det blir sämre av detta. Inte mycket till avåkningsyta då efter "chikanen", låter mer som rätt in i räcket. Fast det kanske är bra att de vill göra nåt alls. :gnissla
Håller med Micke i detta fall. Jag skulle aldrig köra med nån raka avdelad med däck.
Dessutom tror jag också att det är viktigt ur ren NRS synpunkt (eftersom vi nu skriver i NRS forumet) att vi inte ställer upp och kör på nåt Onsdagsbus som NRS klubb. Då blir garanterat SVEMO riktigt "pissed off" om NRS som klubb kör på en svartlistad bana och det blir säkert payback från dem i någon form om de får reda på det.
Fakta kvarstår att SVEMO inte godkänner körning förrän punkterna är fixade och banan blev ju inte helt plötsligt säkrare bara för att de gör ett onsdagsbus eller har fått några tillstånd från nån instans nånstans.
Här gäller det att hålla huvudet riktigt kallt.
Det är en helt annan sak att hyra lite privat och lägga några varv än att köra uppvisningstävling.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det e ju rätt att vi inte bör göra det under NRS flagga om banan inte är godkänd.

Gör vi det privat så har svemo inga synpunkter på detta. Jag ringde och frågade vad som gällde om att köra på icke godkända banor och där sa de att det får man göra så mycket man vill. Men försäkringen gäller inte såklart.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top