Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
koolt

EDIT: Lite nylackat
 

Bifogat

  • P1000335s.JPG
    P1000335s.JPG
    230.7 KB · Visningar: 140
  • P1000331s.jpg
    P1000331s.jpg
    235.1 KB · Visningar: 122
  • P1000330s.jpg
    P1000330s.jpg
    236.9 KB · Visningar: 122
Last edited:

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Nu är debuten gjord, och det va det roligaste jag varit med om på länge. mera tävlingar kommer att köras =)

wet race igår å det blev krasch i 8e varv = ( låg du på en 12e-13e plats tror ja.
för dålig rutin kan det bero på, skulle ta det kallt då jag låg mitt emellan 2st klungor å hade kunnat ta det "lugnt" till målflagg.

Lördagens race va ett torrt iaf. kvalade in på 21a start plats, lyckades bra i starten och tog några placeringar under race, gick i mål på en 15e plats.

Jag är tok nöjd med helgen, hur kul som helhttp://sporthoj.com/forum/images/smilies/thumbup.gifst.
blev lite hektiskt på lördagen med plastning osv. men det va roligt och lärorikt

// #85
// Abbe
:tummenupp niceigt
Vilka nrs:are kör so till helgen?
ser att gp fått full sponring:)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Ser ju kanoon ut, kan det ha att göra med de otrooligt braa sprayburkarna från Bildetaljer.
Kör skiten ur dem där nere, vet att du är tokig nog för det. Önskar jag hade tiden å kolla på där nere, inte mycket som slår Bikeweek med tävlingar på helgerna åsså ban-dagar å kvällsträningar på vardagarna. Håll fanan högt för NRS.


koolt

EDIT: Lite nylackat
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
Oskulden tagen på tävlandet

Sammanfattning (rookie 600):
Kval 1: Nervös och en puls nära hjärtflimmer. Blev tuff tuff tåg i låg fart några varv. Pulsen gick ner och jag tänkte att nu måste jag börja gasa. Men PANG! så låg jag i depåsvängen. Framhjulet släppte på varv 5 eller 6.
Tyvärr flög hojen några varv. I princip var det inte en kåpa hel på hela hojen. Kåpstaget i smulor, instrumentet borta, ljuddämparen nästan av på mitten m.m. Var inte den dröm start jag tänkt mig! 1:18:207 blev tiden.

Plasta och laga lyckades ta mig till besiktningen 5 min innan kval 2

Kval 2: Tänkte att nu måste jag köra hela kvalet tog det lugnt till en börja och försökte gasa mer och mer. Tog mig runt hela kvalet.
Körde på 1:14:837 = 27 startruta.

Race 1: Detta lyckopiller måste upplevas! Vilken jävla känsla! Starten gick. Jag kom i väg lite dåligt. Första böj närmade sig. Detta var det jag var mest orolig för innan racet. Men väl där var det ganska lugnt gick sakta och var inte alls så trångt som jag trodde det skulle bli. Tog mig till och med om några hojar. Fick 3 hojar i en klunga framför mig. Killen framför mig bromsa bort sig i ejes. Blev en lucka till dom två andra. Lyckades jaga in den luckan och några varv senare tog jag mig om kille nummer 2 i hårnålen. Nu var det bara en kille kvar av de 3 som låg i klungan framför mig. Tror han blev lite trött mot slutet för jag tog in på han med, men racet tog slut innan jag fick en chans att ta mig om. 1:13:706 blev snabbaste varv. Helt otroligt! det stämde det alla sagt att blir det tävling så går det snabbare per automatik. Med tanke på att mitt tidigare PB låg på 1:15:50. Slutade på 21:a plats.

Race 2: Wetrace. Kom iväg mycket bättre i starten än race1. I inbromsningen innan första kurvan fick jag en lucka och gled om minst 4-5 hojar. Blev en krasch direkt efter första kurvan, jag fick närkontakt med 2 andra hojar men klarade mig ur det hela. Låg nu på 15-16 plats. Körde så snabbt jag vågade, men blev omkörd av 2 killar ganska snart. Försökte hänga på med det gick inte. På varv 7 låste jag framhjulet efter långrakan och gick i backen för andra gången denna helg.
Var 10st som gick i backen detta race.

Avslutar med en före och efterbild som sammanfattar helgen ganska bra.
fore.jpg

DSC_0122.jpg
 
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Sammanfattning:
Kval 1: Nervös och en puls nära hjärtflimmer. Blev tuff tuff tåg i låg fart några varv. Pulsen gick ner och jag tänkte att nu måste jag börja gasa. Men PANG! så låg jag i depåsvängen. Framhjulet släppte på varv 5 eller 6.
Tyvärr flög hojen några varv. I princip var det inte en kåpa hel på hela hojen. Kåpstaget i smulor, instrumentet borta, ljuddämparen nästan av på mitten m.m. Var inte den dröm start jag tänkt mig! 1:18:207 blev tiden.

Plasta och laga lyckades ta mig till besiktningen 5 min innan kval 2

Kval 2: Tänkte att nu måste jag köra hela kvalet tog det lugnt till en börja och försökte gasa mer och mer. Tog mig runt hela kvalet.
Körde på 1:14:837 = 27 startruta.

Race 1: Detta lyckopiller måste upplevas! Vilken jävla känsla! Starten gick. Jag kom i väg lite dåligt. Första böj närmade sig. Detta var det jag var mest orolig för innan racet. Men väl där var det ganska lugnt gick sakta och var inte alls så trångt som jag trodde det skulle bli. Tog mig till och med om några hojar. Fick 3 hojar i en klunga framför mig. Killen framför mig bromsa bort sig i ejes. Blev en lucka till dom två andra. Lyckades jaga in den luckan och några varv senare tog jag mig om kille nummer 2 i hårnålen. Nu var det bara en kille kvar av de 3 som låg i klungan framför mig. Tror han blev lite trött mot slutet för jag tog in på han med, men racet tog slut innan jag fick en chans att ta mig om. 1:13:706 blev snabbaste varv. Helt otroligt! det stämde det alla sagt att blir det tävling så går det snabbare per automatik. Med tanke på att mitt tidigare PB låg på 1:15:50. Slutade på 21:a plats.

Race 2: Wetrace. Kom iväg mycket bättre i starten än race1. I inbromsningen innan första kurvan fick jag en lucka och gled om minst 4-5 hojar. Blev en krasch direkt efter första kurvan, jag fick närkontakt med 2 andra hojar men klarade mig ur det hela. Låg nu på 15-16 plats. Körde så snabbt jag vågade, men blev omkörd av 2 killar ganska snart. Försökte hänga på med det gick inte. På varv 7 låste jag framhjulet efter långrakan och gick i backen för andra gången denna helg.
Var 10st som gick i backen detta race.

Avslutar med en före och efterbild som sammanfattar helgen ganska bra.
View attachment 315276

View attachment 315277

Men du var där å fightades (Reespekt), inte många från vårat distrikt hittills. NRS regerar i v-norrland, säkert flera som vågar sig på om vi hade en bana att träna på. För faan ban-ägare se till så vi kan träna enligt reglementet, FATTA!
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
Anderstorp!!

Jajamen! Nu är man anmäl till SM på Anderstorp nästa helg!! Ska bli så sjukt kul!!

Glöm nu inte bort att heja fram våra förare som är på Gelleråsen i helgen!

Heja! :banana Heja! :banana Heja!
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Roger Jonsson kvalade 3:a i sst600 i dag på mantorp vi håller tummarna för honom.
Och Henry Sundqvist kvalade 1:a i sst1000 (vet inte om han är medlem i nrs men vi hejar på honom ändå)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Boulé, schack, broderier, hörde jag det skulle bli kurser i framöver. Bridge verkar ju rätt kul det med. Nån som hört ett ord eller 2 från ban-ägarna om framtiden ???
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
ÅRSMÖTET avklarat......

Och enl. hemsidan.........

" Mötesprotokollet finns nu på hemsidan. Logga in under "Medlem" och uppdatera dig. "

Men där finns bara fjolårets protokoll.......tolkar jag informationen fel?

/KentW
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Kanske lite ljus i tunneln, idéer eftersöks!!

Som sagt idéer om hur vi kan öka chanserna till att få banan godkänd så snabbt som möjligt är mycket välkomna. Vore kanoon åxå om någon fler i NRS kan deltaga tillsammans med mig på banägarmötena som kommer att bli av så snart det går. Känns som att det är där det går att komma nån vart med framtiden för banan.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Om det är någon som läst mailen som jag skickat ut ang idrott-online samt medlemsavgifter så är jag väldigt glad om ni kan skicka svar.

Det är nämligen en inte allt för behaglig uppgift att lösa annars.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Skrev några punkter som förslag till nya styrelsen.

1. Det viktigaste av allt är att vi kan få igång ett internt forum där alla medlemmar kan göra sin röst hörd och där vi kan ventilera och diksutera frågor. Då vi i klubben är så utspridda så ser jag att den bästa möjligheten för detta är att använda ett webbbaserat forum. Enkelt och smidigt.
För att få till detta skulle man behöva göra om hemsidan n-r-s.se totalt. ( Jag vet att många tycker den är fin och bra men jag har alltid tyckt att den skulle kunna förbättras avsevärt ).
Jag vet att vi parallellt kör med idrottonline men det tycker jag skall ses som ett komplement till vår egen hemsida och inte tvärtom. Ur exponeringssynpunkt är n-r-s.se det viktigaste vi har. Gör vi den sekundär är vi helt rökta ur marknadsaspekt.
Via en bättre hemsida kan vi sedan sälja reklamplats för att få in intäkter och finasiera den nya webben, samt köra våra egna interna diskussioner och avhandla punkter i ett eget lösenordsskyddat forum som icke medlemmar inte kommer åt. För utan medlemmar finns ingen klubb. Många kommer säkert att gå ur föreningen om de känner att de inte kan påverka besluten.

2. Det kommer en Two Stroke Riders roadshow till Sundsvall den 14:e Maj i Gärdehov med ett event som vänder sig till en yngre målgrupp. Där borde NRS medverka för att visa att vi finns och vad vi håller på med.
Här har vi en gyllene chans att knyta ungas intresse till roadracing. Vi kan även annonsera på deras web för en billig penning för att ytterligare öka exponeringen.

3. Om vi inte kan köra på Mittsverigebanan borde vi hyra någon annan bana där klubben har tillåtelse kan köra. Mitt förslag är att hyra en annan bana i 2dagar (Ex. Karlskoga, Linköping eller motsvarande) och göra en stor NRS aktivitet för medlemmar av det hela. Vi hyr banan och de som kör får köra och de som funktionärar får åka ned gratis och flagga och så har vi kvällsgrillning och "klubbfest"/samkväm på kvällen. Vi har klubbkassa samt att om vi arbetar med sponsorbiten så kan vi få finansiering. Men händer inget så kommer inte heller några sponsorer.

Summa summarum... Satsar man inget, vinner man heller inget.

Hur skall vi ha det????

Alternativet finns ju alltid att starta en ny klubb om vi inte gillar hur NRS hanteras.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top