Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Kom just hem.
Gick bra på första tävlingen. 7:a och ändå tyckte jag att jag körde som en kratta. Det var lite knepigt väder. Det kändes som det hängde vatten i luften. Men lika glad var jag för det. Väldigt kul med lite extra spänning på kvalen. Fick ju kvala i regn så jag var nöjd över den plats jag fick eftersom jag aldrig kört på regn tidigare.

Jag får passa på att tacka alla som hjälper till på startträningarna på. Det hjälper verkligen. Inte bara för att man kan starta hyfsat utan för att man slipper vara nervös över hur allt ska gå till. Starten var precis så som vi själva gör på tisdagarna.

/#1
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Poäng!

Som vanligt kommer en utförlig racerapport inom kort men jag ska lyfta lite på locket redan nu och berätta om något riktigt stort.
Jag har haft några för mig ouppnåeliga mål, det första:
-köra en 59:a på Midlanda, är enkelt nu men för inte så länge sedan var det en dröm.
-när jag började med roadracing att klassa upp sig till A-förare, Marcus, Hasse, Robban N och alla de andra A-förarna såg jag som halvgudar, trodde inte att detta skulle gå men gick långt över förväntan.
-ta SM-poäng i minst en tävling, har varit nära hela säsongen känns det som men har haft stolpe ut, igår var det min tur att ha stolpe in. Dessutom på en bana jag ogillar, resultatet blev en 11:e plats. Detta känns riktigt stort för mig! :)
Nu kan jag egentligen dra mig tillbaka, lycklig!
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Grattis till fina placeringar alla NRS förare som körde i helgen:tummenupp
Tråkigt för Hasse med vurpa, men det gick fort på kvalet:tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Dra dig tillbaka lycklig?, du ska väll inte sluta?

Grattis till fina placeringar allihopa!
Nästa år ska jag vara med och slåss hela vägen :tummenupp

Som vanligt kommer en utförlig racerapport inom kort men jag ska lyfta lite på locket redan nu och berätta om något riktigt stort.
Jag har haft några för mig ouppnåeliga mål, det första:
-köra en 59:a på Midlanda, är enkelt nu men för inte så länge sedan var det en dröm.
-när jag började med roadracing att klassa upp sig till A-förare, Marcus, Hasse, Robban N och alla de andra A-förarna såg jag som halvgudar, trodde inte att detta skulle gå men gick långt över förväntan.
-ta SM-poäng i minst en tävling, har varit nära hela säsongen känns det som men har haft stolpe ut, igår var det min tur att ha stolpe in. Dessutom på en bana jag ogillar, resultatet blev en 11:e plats. Detta känns riktigt stort för mig! :)
Nu kan jag egentligen dra mig tillbaka, lycklig!
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Racerapport från Gelleråsen!

Här är den kladdiga berättelsen om vad som egentligen hände på Gelleråsen, klicka in på www.mortec.se för att läsa.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
På tisdag om det är väder hade jag tänkt komma ned och träna men det blir ju mörkt ganska fort. Har en liten fundering om man skulle fråga banuthyraren vad det skulle kosta att hyra banan i två timmar innan den riktiga träningen drar igång. Man skulle alltså börja kl.16 med körningen. Jag har en ny hoj som måste köras in så jag är extra sugen.
Några fler som är intresserade?
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
På tisdag om det är väder hade jag tänkt komma ned och träna men det blir ju mörkt ganska fort. Har en liten fundering om man skulle fråga banuthyraren vad det skulle kosta att hyra banan i två timmar innan den riktiga träningen drar igång. Man skulle alltså börja kl.16 med körningen. Jag har en ny hoj som måste köras in så jag är extra sugen.
Några fler som är intresserade?

Jag är med på att hyra 16-18 :tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
KRIS, NRS Styrelse 2009

Nu närmar det sig på allvar och om vi vill ha klubben kvar så
måste några tappra själar villiga att offra lite fritid åt denna
förening höra av sig. Det vi har kvar att tillsätta är:

Ordförande på 1 år Pelle hjälper den nya in i sin roll har han lovat!!:tummenupp
Sekreterare på 2 år

Samt en ny webmaster behövs för att hålla NRS hemsida uppdaterad

Är du intresserad eller känner du någon så hör av dig så fort du kan till
mig el Malin Bylund. Tack på förhand

Tommy Nilsson 073-8109781
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Kungligt, flera?

Har nyss pratat med Gunnar som är ena delägaren till banan ang hyra mellan kl 16-18 och det gick inte.

Han bad mig hälsa dig det då han hade problem med datorn och inte hade möjlighet att svara på ditt mail.

Vad är det för hoj du köpt?
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Tisdag

8+ och torrt imånn. Vilka ska träna förutom jag och thomas?
 

Bifogat

  • DSC00550.JPG
    DSC00550.JPG
    228.8 KB · Visningar: 69
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag kommer också dit med nya Hondan!

Såg att det hade kommit ett ropa på hjälp ang. styrelsen till klubben, kom igen nu alla glada. Jag har tidigare suttit som sekreterare i en skytteklubb, inte alls betungande bara att skriva det som sägs, skitlätt! Visst är det lätt för mig att sitta och säga att någon måste kliva fram och in i styrelsen, hade gjort det själv om det inte vore för avståndet. Sedan tror jag många överdramatiserar det här med att sitta i en styrelse också.
GP, du har ju många ideer, släpp sargen nu! :tummenupp
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
GP, du har ju många ideer, släpp sargen nu! :tummenupp

Det där får vi nog diskutera imorgon. Jag har varit med om det förut. Jag kan fortfarande komma ihåg det. Det som ekar lite i bakgrunden...min far skriker "GP släpp sargen!!!!" Jag släppte sargen och gud vad jag slog mig. Men som sagt. Vi tar det imånn.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top