Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Häpp....så här ser däckkrängaren ut. Problemet är bara att den inte funkar nå bra. Jag måste väl göra om den på nått sätt. Ska jag sälja dem så måste dom ju funka....jag hör av mig när jag listat ut hur den ska vara.

Funkar dock att ploppa lös däcket med när man tömt luften.
 

Bifogat

  • DSC00163mini.JPG
    DSC00163mini.JPG
    103.2 KB · Visningar: 87

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Det behövs nytt folk i styrelsen i NRS

Som sagt 3 personer i styrelsen slutar till årsmötet nu i höst bl. a. kassör och så avsäger sig Ponny och Lars, så nytt blod behövs fundera på det ni.
 

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Tisdagkväll med bättre väder????

Alla bokade tisdagar samt övrig info gällande RR, hittar ni på:
http://www.n-r-s.se/roadracing.htm! :tummenupp

Det är skönt att veta att det finns en ordningsman till:pannkyss i klassen när jag redan skickat ett mail till chefen(läs Pelle).

Blir det bättre väder:yoparty kommer jag och ev. Jocke...jag har varit upp 2 ggr nu:huvet men inte kunnat köra ordentligt pga bromsproblem:gnissla och regn....:gnissla

Ses ev. i depån strax innan 18
Vid regn fixar du paraply:tuttar :tuttar flickor eller hur????

Jeppe
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Det där med Tisdagarna vad gör ni då egentligen? Då sitter i alla fall jag i biblioteket och läser en god bok, och väntar på att studiecirkeln i schack ska börja.:ätapiller . Om gud finns så kanske det blir en hoj över till mig åxå framöver. Men allvarligt måste vi nog hjälpa till allihop å dra runt NRS och inte bara komma på Ban-dagen som många gör (mej själv inräknad). Risken finns ju att dem som gör allt jobb åt oss slutar med det.:gnissla

Det är skönt att veta att det finns en ordningsman till:pannkyss i klassen när jag redan skickat ett mail till chefen(läs Pelle).

Blir det bättre väder:yoparty kommer jag och ev. Jocke...jag har varit upp 2 ggr nu:huvet men inte kunnat köra ordentligt pga bromsproblem:gnissla och regn....:gnissla

Ses ev. i depån strax innan 18
Vid regn fixar du paraply:tuttar :tuttar flickor eller hur????

Jeppe
 

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Ses ev. i depån strax innan 18
Vid regn fixar du paraply:tuttar :tuttar flickor eller hur????
Enligt SMHI så ska det va 14 grader sol/vittmoln tisdag/imorgon/idag/ikväll eller hur ni nu vill utala det, jag har semester så jag har inte gått o lagt mig än.. :tuttar haha.. :arsele

Men skulle det mot förmodan regna, så får jag väl ställa mig själv o pinuppa mig med nåt paraply.. :tuttar :D
 
Last edited:

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
???????????????????????

Det där med Tisdagarna vad gör ni då egentligen? Då sitter i alla fall jag i biblioteket och läser en god bok, och väntar på att studiecirkeln i schack ska börja.:ätapiller . Om gud finns så kanske det blir en hoj över till mig åxå framöver. Men allvarligt måste vi nog hjälpa till allihop å dra runt NRS och inte bara komma på Ban-dagen som många gör (mej själv inräknad). Risken finns ju att dem som gör allt jobb åt oss slutar med det.:gnissla

Känns som att man inte ska åka upp på kvällsträningen på banan för att man har 14 mil dit och inte hinner åka mer än kanske max 5! ggr i år och istället ska försöka ta reda på när det är styrelsemöten och lägga tiden där ist....

Tyvärr tycker jag inte att detta är riktigt det rätta forumet att diskutera den här typen av frågor, utan ta de i ett utskick till medlemmar inom NRS ist...och citera inte mitt ploj inlägg när du ska uttrycka din frustration över att vissa vill avsluta sina uppdrag i en ideell förening!
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Hur många från NRS kommer ned till skåneland och försvarar hedern på ring Knutstorp 11-12 aug? :tummenupp

Själv passar jag den här tisdagen men siktar på nästa istället! :tummenupp
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
OBS! Detta gäller ju inte dej personligen, URSÄKTA om jag gav dej en käftsmäll (var ej menat så, skulle kanske inte svarat i ditt inlägg) Varju som en panikgrej eftersom jag sitter i valberedningen och inte får några napp på nya kandidater i styrelsen. Vi får hoppas att det löser sig till slut.:tummenupp

Känns som att man inte ska åka upp på kvällsträningen på banan för att man har 14 mil dit och inte hinner åka mer än kanske max 5! ggr i år och istället ska försöka ta reda på när det är styrelsemöten och lägga tiden där ist....

Tyvärr tycker jag inte att detta är riktigt det rätta forumet att diskutera den här typen av frågor, utan ta de i ett utskick till medlemmar inom NRS ist...och citera inte mitt ploj inlägg när du ska uttrycka din frustration över att vissa vill avsluta sina uppdrag i en ideell förening!
 

NRS

Belle
Gick med
26 May 2004
Ort
Mellansverige
Hoj
Suka 1000
Nytt blod....

Känns som att man inte ska åka upp på kvällsträningen på banan för att man har 14 mil dit och inte hinner åka mer än kanske max 5! ggr i år och istället ska försöka ta reda på när det är styrelsemöten och lägga tiden där ist....

Tyvärr tycker jag inte att detta är riktigt det rätta forumet att diskutera den här typen av frågor, utan ta de i ett utskick till medlemmar inom NRS ist...och citera inte mitt ploj inlägg när du ska uttrycka din frustration över att vissa vill avsluta sina uppdrag i en ideell förening!

Hejsan!
Vill bara förtydliga att det har skickats ut ett rop på hjälp den 3 juli i vårt nyhetsbrev, som vi hoppas medlemmarna tar sej tid att kika i. Nyhetbreven finns även på vår hemsida under medlemssidan tillsammans med alla mötesprotokoll, mm. Bara att logga in och läsa
Hoppas att ni vill att NRS ska finnas efter årsmötet åxå...:)
Då behöver vi hjälp, annars blir det inga träningar att åka till heller.:(
 

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Sollefteå
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Hejsan!
Vill bara förtydliga att det har skickats ut ett rop på hjälp den 3 juli i vårt nyhetsbrev, som vi hoppas medlemmarna tar sej tid att kika i. Nyhetbreven finns även på vår hemsida under medlemssidan tillsammans med alla mötesprotokoll, mm. Bara att logga in och läsa
Hoppas att ni vill att NRS ska finnas efter årsmötet åxå...:)
Då behöver vi hjälp, annars blir det inga träningar att åka till heller.:(

Hej, kan ju förtydliga lite till när vi ändå håller på… Att jag ska sluta i styrelsen beror inte på att jag ledsnat och tycker att uppdraget är väldigt betungande och ointressant utan tvärtom! Men flyttar i höst 50 mil söderut, jo borde väl landa i Sthlm ungefär då… Ska börja nytt jobb där i början på september, så då har jag inte längre möjlighet att fortsätta inom N-R-S.

Så om någon känner sig ha tid och är intresserad av att hjälpa till å dra runt en roadracingförening så rekommenderar jag skarpt att hoppa på, det är kul!
Trots relativt många medlemmar i N-R-S är det ju ett mindre antal aktiva i föreningen, så det känns ändå som en liten förening där du har stor chans att få vara med och påverka i vilken riktning det ska gasas tycker jag.

Så hoppa av uppdraget i bostadsrättsföreningen och besluten om stambyten, hyresnivåer och andra oviktiga livsfrågor och ge järnet i N-R-S där det diskuteras roadracing över några koppar kaffe en gång i månaden!

Blev ju nästan en platsannons av det här… :)

Ha dé så hoppas jag vi syns på någon av de licensträningar som är kvar för mig.

Mvh
Lars
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ser ut att bli blött imorgon...

Vilka kommer?

Vi kommer två st från Umeå iaf, trots regnet. :tummenupp
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Är det torrt så kommer jag...och då får jag äntligen åka under minuten
Ett hett tips är att ta rygg på nån av de killar som normalt kör under minuten, vilket gör att du ser vart dom börjar bromsa samt när dom ger på gas!
Detta i sin tur gör att du automatiskt tänjer på dina egna gränser och släpper på lite extra innan kurvan och ger på gas lite tidigare än du brukar!
Försök även hålla liknande spår som den framförvarande så minimerar du risken att köra omkull, för kan den snabbare föraren så kan du oxå, alternativt att du får göra små justeringar i din körstil, hur du sitter på cykeln i kurvorna etc.

Jag kommer nog upp o kikar om det är körbart, antingen för regndäck eller för slicks! :)
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag tänkte ju lura dig om du läser dina pm någongång men nu skall Chaos hänga med, helt frivilligt...

hmm 11-12 aug har jag läst.....inte sett nått pm om i morgon....(kan dock ej så därför har jag inte kollat med dig:) )

när far du den 11:e ??????????


EDIT....Sånt som står i rubik och första rad räknas INTE:D :D
 
Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
I Örnsköldsvik öser det ner regn just nu, kan man se någon strimma sol i Härnösand tro? Hade varit kul att köra lite igen.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
I Örnsköldsvik öser det ner regn just nu, kan man se någon strimma sol i Härnösand tro? Hade varit kul att köra lite igen.
Har du regndäck?
Lite regn skiter väl en punkare i! Jag åker nu, ringer dig under resan ned för att "surra" bort lite tid! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top