Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Ja, genomgången licenskurs är ett krav.

Men det brukar finnas gott om andra körtillfällen på mittsverige, oftast är det ekonomi och tid som sätter begränsning i antal varv på mittsverige och inte antal tillfällen som det går att köra.

Nu har ju jag gått licenskurs. Men vilka andra tillfällen finns det?
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Nu har ju jag gått licenskurs. Men vilka andra tillfällen finns det?

Banåkning.nu kör åtta dagar denna sommar, sen brukar bana hyras privat och av andra arrangörer.

www.banakning.nu
28-29 Juni
16-17 Juli
9-10 augusti

"Saxat från mail"

Hej på er alla!
NRS skulle behöva hjälp med lite funktionärer tisdag den 5 juni
när vi kör utökad träning på Mittsverigebanan.
Vi behöver några som tar ett antal posteringar, samt några som
hjälper till på start-gridden.
Tacksam om du hör av dej så vi ser hur många som kommer.
Vi bjuder på en varmkorv och dricka som vanligt.

Finns det någon som skulle kunna hjälpa till att låsa upp
banan måndag och tisdag den 4-5 juni någon gång mellan
07:00-07:30 Jag är på tjänsteresa och kommer inte hem
förrän på eftermiddagen på tisdagen. Hör av dej i så fall.

Ha det bra!

Vänliga hälsningar
Per Berglund
http://www.n-r-s.se/
M@il: per.ber@n-r-s.se
 
Last edited:

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Retta -03 banhoj
Den som inte frågar får inget veta:tummenupp


På sidan 15 (i dokumenetet nedan) och frammåt har du all information du behöver. Sen för att träna med NRS behöver inte cykeln vara besiktad och godkänd för RR men det skadar ju absolut inte för de flesta åtgärderna är till för att göra allt så säkert som det bara går.

http://www.svemo.se/file_out.php?id=1711

tack, tack!
 

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Letar..
Här kommer en bild..

Hasse var fotograf när jag körde...
 

Bifogat

  • mackan.JPG
    mackan.JPG
    90.3 KB · Visningar: 101

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ca 170st bilder finns nu utlagda i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben.
www.n-trade.se/racing
Fler på bl.a Marcus hittar ni där. Även på Hasse, Henke och Tommy som också var där nere och körde :tummenupp

Mycket nöje önskar vi er alla.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Nån som har tips på laptimer? Vill egenteligen bara ha en som mäter tid samt ev har en växelindikator eftersom jag e dålig på matte.

ska man ha intern eller extern el?
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Den här är vi många som kör med.
http://www.aim-racing.se/mychronlight.html

Om det är rettan du kommer att köra bana med så tror jag att du klarar dig utan växelindikator eftersom de flesta använder sig av tre växlar och bara på långrakan används fyran.

Om inte finner du fler modeller här http://www.aim-racing.se/


Du har så rätt. det e R1:an som jag ska åka på. Dock så fipplar jag med växlarna på bakrakan och får ibland inte i 4:n när jag har full gas (använder kopplingen). Vet dock inte om det e för att jag har så krokiga tår i kombination med allmän stress eller om det e nått virus i växellådan. Dock så e jag ibland tveksam när jag växlar ner inför kurvan. Å jag e inte så sugen på att komma in på 1:an av misstag när jag ligger på med hård broms...har gjort det förut å då blev det lite lajbans.

Men det kanske bara e så att jag får öva lite mer. Ska kolla upp den där länken du skickade.

Tack och bock.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Äntligen!!!

Imorgon är det äntligen tisdag igen! Vore tacksam för kontinuerliga väderprognoser under morgondagen då vädret ser liiite ostabilt ut. :tummenupp
 

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Ca 170st bilder finns nu utlagda i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben.
www.n-trade.se/racing
Fler på bl.a Marcus hittar ni där. Även på Hasse, Henke och Tommy som också var där nere och körde :tummenupp

Mycket nöje önskar vi er alla.
Fasiken vilken grym fotograf som har tagit dom där bilderna, undra vad han heter.. :D
Har du fått bilderna från Mackans kamera? :)

Vill passa på att tacka Hasse, Marcus och Tommy för en fin helg, en helg som för mig har varit lärorik samt tempohöjande, får se vad som händer imorgon på MittSverigebanan, då åtminstånde jag ska upp o sladda runt! :)

Och du Kenneth får krya på dig, hoppas du repar dig fort, håll humöret uppe som du alltid annars gör! :tummenupp
Ringer dig nåt nån dag framöver! :)
Sköt om dig, o så följer du doktorns order! :whip
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Rapport från Sundsvall kl 11.26
Mörka moln och stadig vind men än så länge inget regn och torrt på asfalten
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Fasiken vilken grym fotograf som har tagit dom där bilderna, undra vad han heter.. :D
Har du fått bilderna från Mackans kamera? :)

Vill passa på att tacka Hasse, Marcus och Tommy för en fin helg, en helg som för mig har varit lärorik samt tempohöjande, får se vad som händer imorgon på MittSverigebanan, då åtminstånde jag ska upp o sladda runt! :)

Och du Kenneth får krya på dig, hoppas du repar dig fort, håll humöret uppe som du alltid annars gör! :tummenupp
Ringer dig nåt nån dag framöver! :)
Sköt om dig, o så följer du doktorns order! :whip

Nu är ännu fler bilder från tävlingarna Linköping utlagda i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben. www.n-trade.se/racing Dessa bilder kommer från Marcus fina kamera :tummenupp

Har återbesök på sjukhuset i morgon 31/5 för att få första domen. Efter det så vet man lite mer åt vilket håll det går. Tack för krya på dig hälsningen.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Hur var det i tisdags då? Fresta mig ordentligt så att jag masar mig ner till den utökade träningen nästa vecka. Var det torrt? Har NRS lyckats locka dit dem med ny licens? Nya personbästa?
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Hur var det i tisdags då?
När jag hade en mil kvar till banan öppnade sig himmlen, sedan regn hela kvällen. Men faktum var att detta blev kanon då fick jag prova regndäcken för första gången. :tummenupp
Sista passet gick skruven av som håller växelpedalen så då blev det till att styra. Hoppas jag hinner få nya grejer från greven innan tisdag.
 

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
När jag hade en mil kvar till banan öppnade sig himmlen, sedan regn hela kvällen. Men faktum var att detta blev kanon då fick jag prova regndäcken för första gången. :tummenupp
Sista passet gick skruven av som håller växelpedalen så då blev det till att styra. Hoppas jag hinner få nya grejer från greven innan tisdag.

Fan va skoj, önskar jag hade haft en extra uppsättning fälgar till regndäcken jag oxå.. Hade jag haft det så hade jag oxå varit där.. :3freak

På tisdag åker jag iaf upp oavsett regn eller sol.. Då blir det att kränga om ifall det regnar! :tummenupp
Längtar redan till tisdag, startträningar är så kul, hoppas vi blir många!! :yoparty
Och så blire ju korv.. ;)

Sen är det ju det där med onsdagsbuset den 20:e..
Dom ville ju att vi som tävlar skulle va med o köra runt i ett sprint race, med superpole kval/sighting lap/warmup lap/race!
N-Trade är ju desarmerade med Kenneth som har foten i paket, o Hasses växellåda med ras, Mackan vet jag inte om han har fått till hojen än, så det vill till att vi andra makar oss upp o styr upp detta om vi ska få chansen att få lite PR för klubben, o förhoppningsvis väcka större intresse för sporten!
Behövs även folk runt banan den kvällen, som flaggar osv. Gratis inträde för dom som är med o hjälper till är det ju såklart! :tummenupp

Anmälan görs till Pelle snarast!
per.ber@n-r-s.se

Hoppas att det inte är försent bara, men anmäl er ändå, så får vi se vad som händer! :)
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top