Norra Roadracing Sällskapet

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Förar licens

Hej nu har jag ,Jocke och Johan från Glada Hudik anmält oss till kursen vi hoppas att fler hänger på. :tummenupp

// Lars
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
GasLars skrev:
Hej nu har jag ,Jocke och Johan från Glada Hudik anmält oss till kursen vi hoppas att fler hänger på. :tummenupp
// Lars

Trevligt, tror inte att ni kommer att ångra er :tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej mina vänner.

NRS MÅSTE ha in besked vilka som skall lösa träningskort denna säsong. Priset har höjts lite till 2650:- Det blir 133:-/träningskväll om man tränar alla 20 kvällarna som det är tänkt. Risken finns att engångspriset/träning också höjs eller att det inte blir några träningar alls.
Meddela mig omgående om ni ämnar lösa och i så fall när ni tänkt betala. Om ni har sponsorer som skall faktureras så meddela mig så fixar jag detta.


Mvh

/ Kenneth
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Så snart som möjligt bör pengarna betalas in för innan klubben har fått in några pengar så bokas inga banor och det är andra som vill in och köra på våra träningskvällar. Men lite otur blir vi utan träningstider i sommar om vi inte får in pengarna och bokar banan i tid, så det behövs lite "action" i detta ärande.
Ju fler som köper träningskort desto säkrare är det att vi får träna.
Vi behöver vara minst 16personer annars blir det nog ingen RRträning alls iår, så prata med alla som är intresserade av träning och pusha på dem lite.

Listan på de som hittills sagt ok och skall köpa träningskort finns på N-TRADE RACING webben under nyheter. Listan uppdateras eftersom förare lämnar klartecken.
 
Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Då var vi åtta stycken, bara åtta till och det blir åkning varje tisdag hela sommaren. :tummenupp

Kanske ska påpekas att det inte krävs tävlingsambitioner för att köra på Tisdagar.

Själv kör jag bara för nöjes skull och har inga ambitioner att bli snabb.

Jag kör till banan på min vanliga gatcykel som de flesta dagar klarar en flygande inspektion. När jag kommer fram till banan tar jag av mig min ryggsäck och ibland ställer jag ut min laptimer men inte alltid. Sen är det bara att taxa ut på banan för fyra timmars fri körning. Brukar köra tills dess att reservlampan lyser vilket brukar innebära ca 10 mil bankörning eller femtio varv runt banan. När jag är nöjd tar jag på mig min ryggsäck och tuffar hem.

Behöver således inte vara omständigt och speciellt dyrt att köra bana, som exempel kan jag berätta att jag klarade mig på ett framdäck och två bakdäck under hela sommarens gat- och banåkning.

Har ni funderingar så skicka en pm till undertecknad, Norrlansguld, KennethN, LarsJo eller #47 ss600 här på SH eller skriv din fråga här i tråden.

Se på banan till sommaren.
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Abloy skrev:
Behöver således inte vara omständigt och speciellt dyrt att köra bana, som exempel kan jag berätta att jag klarade mig på ett framdäck och två bakdäck under hela sommarens gat- och banåkning.

Men hallå det är ju för att du kör som en kärring :whip :blah
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Du kör så sakta i kurvorna att du måste spraya kedjespray på däcken för att det ska sladda lite :tummenupp


Sorry har lite svårt att låta bli :tungan
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Kris gällande RRträningarna

Hej mina RRvänner.
Då det iår ser ut som om det blir svårt att få ihop folk som betalar täningskort, kan det i värsta fall bli så att RRträningarna läggs ned iår. Vi har idag bara 9st på listan och vi behöver ca 16pers.

Ett par till har visat sitt intresse men som det ser ut nu så kommer det inte bli några träningar 2006. Detta innebär att det även drabbar de som tänkt engångsträna eftersom det inte bokas någon träning.

Om vi inte får ihop tillräckligt med folk som köper träningkort så kan NRS inte förboka träningskvällarna. Detta innebär att det är fritt fram för alla andra ( Bilklubbar m.fl ) att boka och köra på Tisdagskvällarna. Dessutom kommer NRS inte att ha hand om träningarna vilket innebär att man själv får sköta om och boka, administrera, ansvara för banbokningen. 2650:- / kväll tar banan för den ordinarie bokningen. Ex: Om man får ihop 5st till en träningskväll kostar det 530:-/person ist f 133:- eller 300:- som det nu ser ut gällade engångsträning. Alternativet är att sätta 500:- eller nåt sånt som engångsträningsavgift. Det kommer GARANTERAT INTE liggakvar på 300:- om läget är som det är nu.

Fördelen med träningskortet är att det också är mycket lättare att få ett företag att betala än om man skall lägga ut x-antal hundra kronor kontant vecka efter vecka. Får man ett företag att sponsra blir det ju t.o.m gratis att köra.

Tag en allvarlig funderare över detta.
 
Last edited:

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Sollefteå
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
KennethN skrev:
Hej mina RRvänner.
Då det iår ser ut som om det blir svårt att få ihop folk som betalar täningskort...

En annan sak är ju att det är skönt att slippa betala för körningen varje gång man åker till banan. Så finns pengarna nu är det grymt skönt att slippa gräva i det svarta hålet i plånboken mer än nödvändigt mitt under säsongen.

För mig själv som jobbar rätt så oregelbundna arbetstider så är det också suveränt att veta att det är licensträning varje vecka. Om jag inte kan åka iväg en tisdag så tar jag igen det veckan efter, eller veckan efter det :tummenupp
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ja, men då får vi väl åka till stockholm en helg och sälja våra kroppar till rika östermalmsdamer, de lär tända på gaffatejpade skinställ, titanskruvar och skitiga däckjärn. :hihi

Annars så kanske det finns något företag som vill sponsra genom att köpa "träningskort", motprestation kanske kan bli sponsorplats på cyklar, släp etc. Banägaren kanske kan kan sponsra genom att låta företagen som köpt "träningskort" ställa ut en skyllt efter banan eller på parkeringen :va
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Rr- Träning

Hej jag skulle med glädje betala ett årskort men jobbar borta under veckorna
men jag kommer så ofta jag kan.

Det kanske blir bättre nästa år för nu tror jag att vi är 5st från Hudiksvalls mck som ska ta licens.

Man kaske kan slå ihop måndagar och tisdagar en halvtimme RR-träning en halv timme Allmänåkning??


//Lars
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Det är hursomhelst dags att betala för er som inte redan gjort detta. Ni som inte har sponsorer som betalar skall betala in 2650:- direkt till NRS konto i Föreningssparbanken: Bankgironr: 5427-0822.
Ni som har sponsorer mailar eller pm:ar mig Företagsnamn, kontaktperson på sponsorföretaget, deras adress och för vilken RR-person sponsringen gäller så ser jag till att det skickas ut en faktura snarast.

Engångsträningsavgiften är höjd till 330 kr.
Ungdomar under 18 år har halv avgift på engångsträningar, dvs 165:-
Tiderna för RR-träningen är från kl: 18:00 till 22:00 men är det ingen aktivitet innan, får vi köra från kl: 17:00.

Mvh
/ Kenneth
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Vet inte om det framgått riktigt på NRS hemsida att det är klart med RR-träning på Mittsverigebanan 2006, men för er som håller koll på N-TRADE RACING webben vet att det det är klartecken för träning på Tisdagskvällar. I listan där står det också för vilka personer som pengarna anlänt till NRS konto.
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
RJ skrev:
2099900 När drar träningarna igång?

Har inte hört något datum ännu.

Tror att det var runt den tionde maj förra året. 13-14/5 är det licensutbildning så då måste banan vara i ordning.
 
Last edited:

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Licens Kurs

hej nu är det bara 21 dagar kvar till kursen :tummenupp och jag som bara har åkt 4 mil man får ju skämmas.
Men vi blir ju i allafall 5st från Glada Hudik

//Lars
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Licenskurs

Hej nu är man hemma efter genomgången licenskurs den var både lärorik och rolig .

Ett stort tack till Per Berglund och hans medhjälpare :Bugar


MVH//Lars
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top