GSX-R 1100-tråden

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r1
kedjeskydd

Hej ..skulle behova ett gammalt,slitet ,trasigt vadsomhelst,,kedjeskydd till en gsxr1100 86a ..ska bygga ett i aluminium och har inte orginalet..skulle underlätta om nån har ett som ligger o skräpar .....
Tack
 

Bifogat

  • mc2.jpg
    mc2.jpg
    49 KB · Visningar: 250

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
S***n!!!!

Tjena, skulle ha ígång hojen igår, men givetvis gick det inte. Sura väll den samtidigt som batteriet gav dåligt med kräm... Så har mig själv å skylla.
Så frågan är får jag bort alla stift genom att bara ta bort tanken? 1:ans stif såg ut att sitta tjurigt till....
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
antonoliver skrev:
Hej ..skulle behova ett gammalt,slitet ,trasigt vadsomhelst,,kedjeskydd till en gsxr1100 86a ..ska bygga ett i aluminium och har inte orginalet..skulle underlätta om nån har ett som ligger o skräpar .....
Tack


har du kollat på mc-skrotarna..där finns det mycket smått o gott :)
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
_G_ skrev:
Tjena, skulle ha ígång hojen igår, men givetvis gick det inte. Sura väll den samtidigt som batteriet gav dåligt med kräm... Så har mig själv å skylla.
Så frågan är får jag bort alla stift genom att bara ta bort tanken? 1:ans stif såg ut att sitta tjurigt till....

Om du inte har allt förbråttom att få igång den (du kanske har isdubb?) se till att batteriet är fulladat och försök igen om någon dag sura stift självläker.

DEt ärju inte ens säkert att den är om batteriet är för dåligt så går den lillakräm som finns åt till start motorn men det blir inget kvar till gnista till stiften.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
_G_ skrev:
Tjena, skulle ha ígång hojen igår, men givetvis gick det inte. Sura väll den samtidigt som batteriet gav dåligt med kräm... Så har mig själv å skylla.
Så frågan är får jag bort alla stift genom att bara ta bort tanken? 1:ans stif såg ut att sitta tjurigt till....
Du kommer åt alla stiften, ladda batteriet först och testa igen, annars så är det lika bra att köpa 4 nya stift.

Om du varmkör så gör det minst 10-15 minuter, annars kan stiften slagga igen.
 

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
Tack för tipsen, tänkte testa starta igen till helgen. Då tar jag med kablar från bilen så blir det nog skjuts på hojen... :tummenupp
Vad är det för dimension på tädstiftshylsan?
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Kompabilitet

Hur är det egentligen med startmotor/generator, passar 1052 och 1127 grejjorna mellan varandra rätt av ? :va
Har en 1052 motor utan dessa delar och undrar då om man måste hålla sig till 86-88 års modells start/gen.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
J.J skrev:
Hur är det egentligen med startmotor/generator, passar 1052 och 1127 grejjorna mellan varandra rätt av ? :va
Har en 1052 motor utan dessa delar och undrar då om man måste hålla sig till 86-88 års modells start/gen.

Det är möjligt att jag har startmotor och generator till en 1052 liggandes. Startmotor vet jag definitivt, däremot generator har jag flera olika liggandes och vet inte vilken som är vilken då jag inte har någon 1052 att prova på. 1127'an passar inte 1052'an och vice versa. Likaså kopplingkorgen har annan storlek.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
J.J skrev:
Hur är det egentligen med startmotor/generator, passar 1052 och 1127 grejjorna mellan varandra rätt av ? :va
Har en 1052 motor utan dessa delar och undrar då om man måste hålla sig till 86-88 års modells start/gen.

Generetorer går att blanda, bara du har tillhörande drev som sitter bakom kopplingskorgen, dom passar på båda ytterkorgarna. Ett annat alternativ är att flytta över drevet mellan generatorerna, då kan man oxo få det att passa. Vet ej om dom har samma kapacitet dock. Alltså 750 och 1100 generator...

1127 statmotorn har en grövre axel om jag inte minns fel, därav har du en liten bula uppåt på 1127 motorn, så det är även skillnad på kåpan över startkopplingen.
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
J.J skrev:
Tack för tipset !
Jag fattar det som att "startdrevet" passar, men hur är det med själva startmotorn och generatorn ? :va :confused:

Startmotorn är inte bytbar mellan dem, 1127 startmotorn är längre och grövre där den sticks in i blocket.

Generatorn passar rakt av
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Muttern på utgåendeaxeln hade tydligen lossnat så drev+kedja har lekt vinkelkap på andra delar i dess närhet, mycket var mest skrap i godset på motorkåpan, men en sak som fick smaka tänder var kopplingscylindern. Den var inte så skadad som jag trodde, mest yt skrap, men locket fick sig en god match som ni ser på bilden. Kan man laga den eller är det bara att leta rätt på en ny? Har den någon mer funktion än att hålla cylindern fri från smuts? För annars så kan man ju löda på en bit där det saknas mtrl. Motorn är från -86, G tror jag den heter.

attachment.php


Tacksam för svar. /Henrik
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Henkka skrev:
Muttern på utgåendeaxeln hade tydligen lossnat så drev+kedja har lekt vinkelkap på andra delar i dess närhet, mycket var mest skrap i godset på motorkåpan, men en sak som fick smaka tänder var kopplingscylindern. Den var inte så skadad som jag trodde, mest yt skrap, men locket fick sig en god match som ni ser på bilden. Kan man laga den eller är det bara att leta rätt på en ny? Har den någon mer funktion än att hålla cylindern fri från smuts? För annars så kan man ju löda på en bit där det saknas mtrl. Motorn är från -86, G tror jag den heter.

attachment.php


Tacksam för svar. /Henrik

Den där har jag åkt utan sedan '99, inte haft några problem med att den börjat kärva heller.

mvh Wibbe
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Wibbe skrev:
Den där har jag åkt utan sedan '99, inte haft några problem med att den börjat kärva heller.

mvh Wibbe

Det kommer inte in smuts, sand och sådant där då?
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Henkka skrev:
Det kommer inte in smuts, sand och sådant där då?

Själva pinnen som kolven trycker på finns i 2 olika längder orginal, vet inte om den nya (längre) pinnen passar ihop med den äldre växellådan, kanske för lång men då kommer ju kolven sitta längre in i drevkåpan iaf. Annars går det att göra såna pinnar själv i lämpigt material oxo.
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
lahi skrev:
Är här någon som vet vad det är för material i den där grejen till styrdämparen som sitter skruvad runt höger gaffelben på en 86:a? Min har varit sprucken länge, men jag tänkte svetsa ihop den nu om det går... Verkar inte vara ren aluminium.

Har oxå problem med min, läcker som ett soll. Undras om det går att laga?

"Ny" kostar runt 2 500 SEK för mig, helt ok pris men behöver nya däck med :3freak
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top