GSX-R 1100-tråden

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
JT skrev:
Trevliga bilder :tummenupp

Det vore kul med en Gixxer träff i sommar!
Vi har kört vi Old Gixxer Träff i Gränna (hyr stugor en helg) ett par ggr, det brukar komma folk från Skåne och Stockholm, ska kika i kalendern om ett lämpligt datum.
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Funderar på att skaffa nytt slipon men lite osäker på vad jag skall skaffa. Vill inte lägga ut en förmögenhet heller..många hål att stoppa dom surt förvärvade slantarna i :huvet Men runt 4 papp e ok.

Bikersneed har Scorpion slipons till hojen med alla mellanrör inkluderade för just 4 000, någon som shoppat där?

E ute efter ett mulligt ljud med "toppskrik" ( :D ), det yoshit som sitter på nu e slut, öppnade och packade om det förra året och förre ägaren har sabbat inneröret plus rejält misshandlat ytterburken - inte snyggt och läcker som ett såll :död

/D
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
=Drex= skrev:
Funderar på att skaffa nytt slipon men lite osäker på vad jag skall skaffa. Vill inte lägga ut en förmögenhet heller..många hål att stoppa dom surt förvärvade slantarna i :huvet Men runt 4 papp e ok.

Bikersneed har Scorpion slipons till hojen med alla mellanrör inkluderade för just 4 000, någon som shoppat där?

E ute efter ett mulligt ljud med "toppskrik" ( :D ), det yoshit som sitter på nu e slut, öppnade och packade om det förra året och förre ägaren har sabbat inneröret plus rejält misshandlat ytterburken - inte snyggt och läcker som ett såll :död

/D

ta å gör något kul med det då, ordna ett nytt inerrör å om du nu vill dämpa ljudet så kan du ju borra lite hål i röret, kapa av ljud dämparen, de är ju snyggt..... skit i att köpa nytt:tummenupp
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Wibbe skrev:
Du kan byta sockeln för helljuslampan, den är inpressad i själva reflektorn. Jag tog sockeln från en gammal Mazda 323 framlampa.

Vilken årsmodell på Mazdan?
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
JT skrev:
Vilken årsmodell på Mazdan?

Tror det var '93, den som har lampor som man fäller öpp som 2 ögon eller nått.... men även sett att en från en Bubbla tidigt 70 tal passat.
 

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
Köpte oxå en likadan för ett par veckor se, skönt å se att det finns fler med bra smak.
 

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
lite bilder
 

Bifogat

  • sport3.jpg
    sport3.jpg
    34.4 KB · Visningar: 207
  • sport2.jpg
    sport2.jpg
    31.8 KB · Visningar: 231
  • sport.jpg
    sport.jpg
    40.1 KB · Visningar: 252
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
_G_ skrev:
Köpte oxå en likadan för ett par veckor se, skönt å se att det finns fler med bra smak.

Wow, vilken snygg hoj! Den ser precis ut som...min :D
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
=Drex= skrev:
Funderar på att skaffa nytt slipon men lite osäker på vad jag skall skaffa. Vill inte lägga ut en förmögenhet heller..många hål att stoppa dom surt förvärvade slantarna i :huvet Men runt 4 papp e ok.

Bikersneed har Scorpion slipons till hojen med alla mellanrör inkluderade för just 4 000, någon som shoppat där?

E ute efter ett mulligt ljud med "toppskrik" ( :D ), det yoshit som sitter på nu e slut, öppnade och packade om det förra året och förre ägaren har sabbat inneröret plus rejält misshandlat ytterburken - inte snyggt och läcker som ett såll :död

/D
Det sitter ett V&H supersport på min 89a.. Vet inte vad det kostar men det låter som f_n!! :tummenupp
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
_G_ skrev:
Snygg hoj! Men, vafan, Ljungbyhed? Där bor ju jag också... Har du sett en gul hoj pysa rundor så är det jag :hihi
 

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
Jodå lille lars, jag vet allt vem du e..
Vi får väll ha en egen 1100 träff till våren i det gigantiska ljungbyhed.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Är här någon som vet vad det är för material i den där grejen till styrdämparen som sitter skruvad runt höger gaffelben på en 86:a? Min har varit sprucken länge, men jag tänkte svetsa ihop den nu om det går... Verkar inte vara ren aluminium.

_G_ skrev:
Jodå lille lars, jag vet allt vem du e..
Vi får väll ha en egen 1100 träff till våren i det gigantiska ljungbyhed.
Aha, jaja, nu vet jag vem du är Gustaf... du skulle kanske ta och redigera bort registreringsnumret på hojen. Många som tittar... :tummenupp
 
Last edited:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
lahi skrev:
Är här någon som vet vad det är för material i den där grejen till styrdämparen som sitter skruvad runt höger gaffelben på en 86:a? Min har varit sprucken länge, men jag tänkte svetsa ihop den nu om det går... Verkar inte vara ren aluminium.

Det är väl en zinklegering har jag för mig. För att minska galvaniska strömmar med gaffelbenen. Eller rättare sagt, jag tror.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Henkka skrev:
Det är väl en zinklegering har jag för mig. För att minska galvaniska strömmar med gaffelbenen. Eller rättare sagt, jag tror.
Tackar för svaret! Tror du att det går att svetsa? Jag ska lämna den till en bekant så får vi se om han lyckas. Går det inte så får jag väl köra utan... Armbågarna mot tanken och full gas så går det ändå! :hihi
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
_G_ skrev:
Ska lära av mina misstag, nu blir det GSX-R 1100 för hela slanten

:) :tummenupp öva på dina användaruppgifter till vänster tex :hihi
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Tailrisers

Är det någon här som har testat tailrisers på sin Gixxer?

Hittade på S-racing för 650:-

Vore kul att få den lite smidigare till banträffarna eller blir den instabil och jobbig på motorvägen med tailraisers?
 

Swedish_Phoenix

Guest
Slänger upp lite bilder på brorsans hoj:
-0C34616B-9823-4DA7-89CC-1704467C4EA6-.jpg

-2831B891-092F-4117-B744-3380648E9457-.jpg

-216066B2-907C-4A3E-957D-795FCD7B1814-.jpg


Lite snabba specs:

Motorn uppborrad till 1200 cc
effektavgassystem
toppar ca 300 km/h på bana.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top